גלקסי E5 וקיה EV3
החשמליות החדשות שבדרך לישראל.
גלקסי E5 וקיה EV3
החשמליות החדשות שבדרך לישראל.

 אם אתם לפני רכישת רכב חשמלי חדש, הכנו עבורכם את רשימת הדגמים החשמליים שאתם צריכים לשים על הרדאר שלכם, דגמים שצפויים לנחות בישראל עד לסוף הרבעון הראשון של 2025 בטווח מחירים של 100-200 אלף שקל. הרשימה הזו, כצפוי, כוללת לא מעט דגמים מסין אך גם מספר דגמים מערביים שתוכננו כמענה לתמחור האגרסיבי של דגמים מסין. 

 

פרסומת eurodrive
פרסומת eurodrive

דבר נוסף שיש לקחת בחשבון הוא עליית המס על רכב חשמלי בשנה הבאה מ-35% כיום ל-45% בינואר 2025 והקטנה של תקרת ההטבה מ-50,000 ₪ ל-35,000 ₪. בשלב זה הנתונים עדיין לא סופיים שכן החקיקה בנושא טרם הושלמה אך בכל מקרה זה אומר שאם אתם מתכננים לרכוש רכב חשמלי כדי לעשות זאת לפני סוף השנה. 

מיסוי על רכב חשמלי 2025-2027
שנת מס מס קנייה % תקרת הטבה
2025 45 35,000
2026 52 30,000
2027 60 25,000

 

ג'ילי גלקסי E5
ג'ילי גלקסי E5.

ג'ילי גלקסי E5: גלקסי E5 הוא קרוסאובר של מותג המשנה גלקסי של ג'ילי והוא נולד כמתחרה ישיר לאטו 3 של BYD. נדמה כי ג'ילי עברה על כל פרט ופרט במפרט של האטו 3 ודאגה להשוואת או לשדרג אותו, מרווח לנוסעים? גלקסי E5 גדול ומרווח יותר, טווח נסיעה? קצת ארוך יותר עם 450 ק"מ, מולטימדיה גדולה? יש "15.4 ויש גם לוח מחוונים דיגיטלי "10.2 גדול יותר, באטו 3 יש רק חימום במושבים? אנחנו נוסיף גם אוורור והרשימה הזו ממשיכה עוד ועוד.

 

ג'ילי גלקסי E5 בקצרה:

  • א/ר/ג: 4,615 מ"מ/1,901 מ"מ/1670 מ"מ
  • בסיס גלגלים 2,750 מ"מ, נפח תא מטען 461 ליטר
  • סוללה 60.2kWh LFP, טווח נסיעה 450 ק"מ WLTP
  • מנוע חשמלי קדמי 218 כ"ס ו-32.6 קג"מ 
  • 0-100 קמ"ש 6.9 שניות, מהירות מרבית 180 קמ"ש

 

BYD סיל U: הקרוסאובר החדש של BYD מגשר על הפער בין האטו 3 לבין הטאנג הגדול ומיועד למי שמחפש קרוסאובר 5 מושבים מרווח יותר לנוסעים או מטען מהאטו 3. מדובר בדגם באורך של 4.785 מטר כך שהוא רכב מסדר הגודל של טסלה מודל Y אך בסיס הגלגלים צנוע יחסית על 2,765 מ"מ לעומת 2,900 מ"מ במתחרים עם מידת אורך דומה. 

 

BYD סיל U החשמלי
BYD סיל U.

כדי לשמור על תג מחיר תחרותי BYD סיל U מצויד במערכת הנעה חשמלית קדמית בהספק של 204 כ"ס בשילוב עם סוללת 71.8kWh בדגם הבסיס עם טווח נסיעה של כ-420 ק"מ או מנוע בהספק של 218 כ"ס בשילוב עם סוללת 87kWh בגרסה הבכירה יותר עם טווח נסיעה של כ-500 ק"מ בתקן WLTP.

 

BYD סיל U בקצרה:

  • א/ר/ג: 4,785 מ"מ/1,890 מ"מ/1,660 מ"מ
  • בסיס גלגלים 2,765 מ"מ, נפח תא מטען 570 ליטר
  • סוללה 71.8kWh LFP, טווח נסיעה 420 ק"מ WLTP
  • סוללה 87kWh LFP, טווח נסיעה 500 ק"מ WLTP
  • מנוע חשמלי קדמי 204 כ"ס ו-31.6 קג"מ
  • מנוע חשמלי קדמי 218 כ"ס ו-33.6 קג"מ 
  • טעינה מהירה 90kW או 140kW בהתאם לגודל הסוללה

 

קיה EV3: קיה EV3 הוא במידה רבה התשובה של קיה לתחרות מסין, קרוסאובר משפחתי שתוכנן מראש להיות משווק במחיר נגיש, כלומר מול דגמים כגון BYD אטו 3, ג'ילי גיאומטרי C ועוד. כדי להשיג מחיר נגיש קיה EV3 עושה שימוש באותה פלטפורמת E-GMP של שאר הדגמים החשמליים של קיה אך כאן עם הנעה קדמית בלבד (204 כ"ס) ולא אחורית ועל בסיס ארכיטקטורת 400V רגילה (כמו כל המתחרים הישירים) ולא 800V כך שטעינה מהירה אורכת 30 דקות במקום כ-15 דקות.

 

2024 קיה EV3
קיה EV3 - פוטנציאל ללהיט מכירות חשמלי.

לקיה EV3 אורך של 4,300 מ"מ, רוחב של 1,850 מ"מ, גובה של 1,560 מ"מ, בסיס גלגלים של 2,680 מ"מ ונפח תא מטען של 460-1,251 ליטר, כך שהוא אמנם קצר יותר בכ-20 ס"מ מהמתחרים הישירים אך מרווח לא פחות בזכות העיצוב הזקוף שמאפשר לנצל כל פינה בחלל תא הנוסעים. מעבר לדגמים הבסיסיים שנועדו לאפשר לקיה לשווק את הדגם במחיר תחרותי, בכל שאר התחומים כמו אבזור ובטיחות, כאן קיה לא חסכה ותמצאו כאן את כל מה שאפשר למצוא גם בדגמים היקרים יותר של קיה.

 

קיה EV3 בקצרה:

  • א/ר/ג: 4,300 מ"מ/1,850 מ"מ/1,560 מ"מ
  • בסיס גלגלים 2,680 מ"מ, נפח תא מטען 460 ליטר
  • סוללה 58.3kWh NMC, טווח נסיעה 427 ק"מ WLTP
  • סוללה 81.4kWh NMC, טווח נסיעה 600 ק"מ WLTP
  • 0-100 קמ"ש 7.7-7.5 ש', מהירות מרבית 170 קמ"ש 
  • טעינה מהירה 100kW או 135kW בהתאם לגודל הסוללה

 

סקודה אלרוק: סקודה אלרוק הוא הקרוסאובר החשמלי המשפחתי הבא של סקודה ובמידה רבה הוא המחליף של סקודה קארוק. עם אורך של 4.5 מטר ונפח תא מטען של 470 ליטר סקודה אלרוק נכנס ישירות למרכז הזירה התחרותית ביותר בשוק הרכב החשמלי בישראל. 

 

2025 סקודה אלרוק
סקודה אלרוק.

סקודה טרם השיקה את הדגם כך שלא כל הפרטים יעודים, אך בכל הקשור ליחידות הנעה האלרוק עושה שימוש באותן יחידות הנעה (רובן לפחות) של סקודה אניאק הגדול והיקר יותר, זה אומר דגם בסיס עם סוללת 50kWh ומנוע אחורי 170 כ"ס, דגם ביניים עם מנוע 204 כ"ס וסוללת 59kWh, דגם בכיר עם מנוע 286 כ"ס וסוללת 77kWh ובהמשך תהיה גם גרסת הנעה כפולה עם אותה סוללה והספק כולל של 300 כ"ס. סקודה מבטיחה כי לשני הדגמים הבכירים טווח נסיעה של "מעל ל-560 ק"מ". 

 

יונדאי אינסטר: האינסטר הוא הרכב העירוני החשמלי החדש של יונדאי ובמידה רבה הוא למעשה הגרסה החשמלית לקרוסאובר העירוני יונדאי קאספר. עם אורך של 3.85 מטר ובסיס גלגלים של 2.58 מטר האינסטר גדול יחסית לרכב עירוני ממוצע ולמשפחה צעירה עם תקציב מוגבל להם זה הרכב החשמלי הראשון הוא בהחלט יכול להוות פתרון מתאים, גם בזכות העבודה שהמושב האחורי נע על מסילה (תלוי גרסה).

 

יונדאי אינסטר
יונדאי אינסטר - בדרך לישראל.

יונדאי ציידה את האינסטר בשתי יחידות הנעה: דגם בסיס עם מנוע 97 כ"ס וסוללת 42kWh המאפשרת טווח נסיעה של כ-300 ק"מ ודגם טווח ארוך עם מנוע 115 כ"ס וסוללת 49kWh המאפשרת טווח נסיעה של כ-350 ק"מ. האינסטר אולי רכב קטן שנועד להיות זול יחסית אך הוא לא מחסיר דבר בתחום הטכנולוגיה והבטיחות כך שהוא מצויד במולטימדיה ולוח מחוונים דיגיטלי "10.25, בקרת אקלים, מצלמת 360 מעלות, משטח טעינה אלחוטי, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד ועוד. 

 

יונדאי אינסטר בקצרה:

  • א/ר/ג: 3,825 מ"מ/1,610 מ"מ/1,575 מ"מ
  • בסיס גלגלים 2,580 מ"מ, נפח תא מטען 238-351 ליטר
  • סוללה 42kWh NMC, טווח נסיעה 300 ק"מ WLTP
  • סוללה 49kWh LFP, טווח נסיעה 350 ק"מ WLTP
  • מנוע חשמלי קדמי 97 כ"ס ו-15 קג"מ
  • מנוע חשמלי קדמי 115 כ"ס ו-15 קג"מ 
  • טעינה מהירה 120kW

 

סיטרואן C3 החדשה: סיטרואן הפכה את הסופרמיני העירונית שלה לקרוסאובר עירוני אותו היא משווקת גם בגרסה חשמלית e-C3 שתוכננה להיות זולה במיוחד. במקביל, סיטרואן השיקה על בסיס הדגם גם את ה- C3 איירקרוס החדש שיהיה לרכב ה-7 מושבים החשמלי הקטן והזול ביותר באירופה.

 

לסיטרואן e-C3 אורך של 4.01 מטר ובסיס גלגלים של 2.54 מטר כך שהוא קצר יותר מקרוסאובר עירוני כדוגמת סיאט ארונה ולפי סיטרואן זה נעשה בכוונת מכוון כדי ליצור רכב שיהיה קל לתמרון עירוני. הדגם מצויד במערכת הנעה חשמלית בהספק של 113 כ"ס וסוללת LFP 44kWh המאפשרת לדגם טווח נסיעה של כ-320 ק"מ. 

 

סיטרואן C3 איירקרוס החדש 2024
סיטרואן C3 איירקרוס החדש - רכב משפחתי במחיר נגיש.

לסיטרואן e-C3 איירקרוס אורך של 4.39 מטר ובסיס גלגלים של 2.67 מטר, כך שלא מדובר ברכב 7 מושבים מרווח אלא ברכב 5+2 כאשר שני המושבים מאחור מיועדים רק לילדים קטנים וגם זה כנראה רק לעת מוצא. את הדגם ניתן לרכוש גם בגרסת 5 מושבים בלבד בה מרווח הרגליים בשורה השנייה גדול יותר. דגם זה ישווק עם אותה מערכת הנעה חשמלית של ה- e-C3 בגרסת הבסיס ובשנה הבאה תשווק גרסה נוספת עם מערכת ההנעה החשמלית המוכרת משאר דגמי סיטרואן - סוללת 51kWh שתאפר טווח נסיעה של כ-400 ק"מ עם מנוע חשמלי קדמי בהספק של 156 כ"ס.

 

סיטרואן e-C3 בקצרה:

  • א/ר/ג: 4015 מ"מ/1,755 מ"מ/1,577 מ"מ
  • בסיס גלגלים 2,540 מ"מ, נפח תא מטען 310 ליטר
  • סוללה 44kWh LFP, טווח נסיעה 320 ק"מ WLTP
  • מנוע חשמלי קדמי 113 כ"ס ו-12.2 קג"מ
  • 0-100 קמ"ש 11.0 ש', מהירות מרבית 135 קמ"ש
  • טעינה מהירה 100kW

 

סיטרואן e-C3 איירקרוס בקצרה:

  • א/ר/ג: 4395 מ"מ/1,795 מ"מ/1,660 מ"מ
  • בסיס גלגלים 2,672 מ"מ, נפח תא מטען 460 ליטר
  • סוללה 44kWh LFP, טווח נסיעה 300 ק"מ WLTP
  • מנוע חשמלי קדמי 113 כ"ס ו-12.2 קג"מ
  • 0-100 קמ"ש 12.9 ש', מהירות מרבית 145 קמ"ש
  • טעינה מהירה 100kW

 

זה גם המקום להזכיר את פיאט גרנדה פנדה המקבילה לסיטרואן e-C3, זהה בגודלה ומשווקת עם אותה מערכת הנעה חשמלית, רק עם עיצוב אחר.

 

ליפמוטור C10: לימוטור C10 ישווק בישראל באמצעות סמלת זאת לאחר שקבוצת סטלנטיס הקימה מיזם משותף עם ליפמוטור לשיווק דגמי ליפמוטור באירופה כך שהדגם ישווק כאן בתקינה אירופאית מלאה. ליפמוטור C10 הוא קרוסאובר 5 מושבים גדול יחסית, מסדר הגודל של טסלה מודל Y, יונדאי איוניק 5 ועוד. בשוק הסיני מדובר בדגם המשווק במחיר המקביל לזה של האטו 3, למרות שמדובר בדגם גדול, מרווח ועשיר יותר. ליפמוטור C10 הוא אחד מהרכבים החשמליים הנמכרים ביותר בסגמנט בו הוא מתחרה. 

 

2024 ליפמוטור C10
ליפמוטור C10.

ליפמוטור C10 מבוסס על פלטפורמה ייעודית מפיתוח עצמי של החברה ובאירופה הוא ישווק עם סוללת 70kWh LFP שתאפשר לדגם טווח נסיעה של כ-420 ק"מ (הנתון עדיין לא סופי) ומנוע חשמלי אחורי בהספק 231 כ"ס. 

 

במקביל לשיווק של ליפמוטור C10 השנה, סמלת תשווק מחדש גם את המכונית העירונית החשמלית ליפמוטור T03 ששווקה עד עתה ע"י מטרו-מוטור. המפרט הטכני זהה אך כעת הדגם ישווק לראשונה בתקינה אירופאית ועם מפרט מלא של מערכות בטיחות מתקדמות ועם 7 כריות אוויר במקום 2 בלבד בדגם הנוכחי. 

 

ליפמוטור C10 בקצרה:

  • א/ר/ג: 4739 מ"מ/1,900 מ"מ/1,680 מ"מ
  • בסיס גלגלים 2,825 מ"מ, נפח תא מטען 370 ליטר
  • סוללה 70kWh LFP, טווח נסיעה 420 ק"מ WLTP
  • מנוע חשמלי אחורי 231 כ"ס ו-32.6 קג"מ
  • 0-100 קמ"ש 7.3 ש', מהירות מרבית 170 קמ"ש

 

דונגפנג נאמי בוקס (Nammi Box): מטרו מוטור תשווק בקרוב בישראל את המשפחתית האצ'בק החשמלית הקומפקטית דונגפנג נאמי בוקס, מדובר ברכב הצפוי להיות אחד מהרכבים החשמליים היותר זולים בשוק הישראלי. עם מידת אורך של 4.03 מטר לדגם אורך של סופרמיני ממוצעת אך שאר המידות הן מידות של מכונית משפחתית עם רוחב של 1.81 מטר ובסיס גלגלים של 2.66 מטר לצד מידת גובה חריגה של 1.57 מטר המתאימה יותר לקרוסאובר עירוני ומבטיחה כי לדגם חלל תא נוסעים אוורירי למדי. 

 

דונגפנג נאמי בוקס 01
דונגפנג נאמי בוקס.

כמו בכל רכב סיני ממוצע נמצא אבזור עשיר יחסית - כולל מולטימדיה "12.8, משטח טעינה אלחוטי, בקרת שיוט ועוד ומערכות בטיחות מתקדמות - ולמרות שמדובר בדגם זול יחסית העיצוב רענן, מודרני וייחודי, מהחוץ ומהפנים. בתחום ההנעה, נאמי בוקס מצוידת במנוע בהספק של 95 כ"ס וסוללה בקיבולת של 42.3kWh המאפשרת לדגם טווח נסיעה של כ-310 ק"מ בתקן WLTP.  

 

דונגפנג נאמי בוקס (נאמי 01) בקצרה:

  • א/ר/ג: 4030 מ"מ/1,810 מ"מ/1,570 מ"מ
  • בסיס גלגלים 2,660 מ"מ, נפח תא מטען 326 ליטר
  • סוללה 42.3kWh LFP, טווח נסיעה 310 ק"מ WLTP
  • מנוע חשמלי קדמי 95 כ"ס ו-16.3 קג"מ
  • מהירות מרבית 140 קמ"ש

הרשימה הזו היא רשימה קצרה ומצומצמת מאוד של דגמים חשמליים במחירים של פחות מ-200,000 שקל (צפי/השערה) אך כמובן שהשוק הישראלי יוצף בעתיד הקרוב בעוד מגוון רחב של רכבים חשמליים חדשים ומסקרנים במיוחד כדוגמת זיקר 007 עם הטעינה המהירה בעולם שתתחרה מול טסלה מודל 3 ועוד, אקספנג מונה M03 שהיא משפחתית חשמלית גדולה במחיר נגיש, יונדאי איוניק 5 המחודשת שזכתה לעדכון מקיף לתא הנוסעים וסוללות חדשות, זיקר 7X שיתחרה מול דגמים כגון אקספנג G9, אודי A6 e-tron המרשימה עם טווח של מעל ל-756 ק"מ, מכשירי תנועה שמתכננת בקרוב להשיק מותג סיני חדש בישראל - צ'אנגאן דיפאל S7, גם BYD סיל 2025 המחודשת שעברה לפלטפורמת 800V וזכתה לחלל תא הנוסעים חדש, פורשה מקאן החשמלי לצד דגמי 2024 המחודשים והמרשימים של הטייקן ודגמי אודי e-tron GT המקבילים, אלפא רומיאו ג'וניור החשמלי ונעצור כאן שכן הרשימה הזו ארוכה מאוד. 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 13

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.