לאחר שסיפקה לנו הצצה מוקדמת אל הדגם, סיטרואן חושפת כעת את כל הפרטים על הקרוסאובר 5-7 מושבים הקומפקטי החדש שלה, 2024 סיטרואן C3 איירקרוס, שנולד לספק למשפחה המתניידת כלי תחבורה שימושי במחיר נגיש במיוחד ועם מבחר של יחידות הנעה כולל גרסה חשמלית. את סיטרואן C3 איירקרוס החדש אנחנו צפויים לפגוש בישראל לקראת סוף 2024.
2024 סיטרואן C3 איירקרוס החדש בקצרה:
- קרוסאובר 5-7 באורך של 4.39 מטר
- גרסת 5 מושבים עם שורה שנייה מרווחת יותר
- נפח תא מטען על עד 460 ליטר
- 1.2 טורבו 48V בהספק של 136 כ"ס
- 1.2 טורבו ידני 100 כ"ס
- דגם חשמלי עם 113 כ"ס וסוללת 44kWh LFP
- טווח נסיעה חשמלי של כ-300 ק"מ
- גרסה חשמלית עם 400 ק"מ בשנת 2025
סיטרואן C3 איירקרוס החדש אמנם שונה מהותית משני הדורות הקודמים של הדגם אך ממשיך את אותו העיקרון של רכב קומפקטי בגודלו עם דגש על חלל תא נוסעים מרווח, שימושי ואוורירי במיוחד רק שהפעם העיצוב החיצוני כבר לא יהווה את אחת מנקודות החולשה של הדגם שכן ל- C3 איירקרוס החדש עיצוב מוצלח של קרוסאובר מהשורה הנשען על העיצוב של סיטרואן C3 החדשה המהווה את הבסיס לדגם. לטובת נוחות הנוסעים, סיטרואן התקינה בדגם את מושבי הנוחות שלה ובולמים עם מעצורים הידראוליים המשדרגים גם הם את נוחות הנסיעה.
סיטרואן C3 איירקורס החדש, המקביל לאופל פרונטרה, הוא קרוסאובר עירוני אקסטרה לארג עם אורך של 4.39 מטר, רוחב של 1.79 מטר, גובה של 1.66 מטר ובסיס גלגלים של 2.67 מטר, כך שלעומת ה- C3 החדשה מדובר בתוספת משמעותית של כ-38 ס"מ לאורך, 3 ס"מ לרוחב ו-13 ס"מ לבסיס הגלגלים. בתצורת 7 מושבים המרווח בשורה השנייה זהה למה שנמצא בסיטרואן C3 החדש וכאשר כל המושבים בשימוש אין ממש מקום למטען (40 ליטר בלבד) ותאלצו להסתפק בעיקר בחללי האחסון בחלל תא הנוסעים, עם קיפול השורה השנייה מתקבל נפח של 330 ליטר. כמובן שאל תצפו לשורת מושבים שלישית מרווחת, זו שורה לילדים קטנים בלבד ובמילים אחרות, זה רכב 5+2 ואל תצפו למשהו כמו סיטרואן C4 ספייסטורר, לדוגמה.
בגרסת החמישה מושבים סיטרואן דאגה לנצל את ההסרה של השורה השלישית לטובת הגדלת המרווח בשורה השנייה ב-65 מ"מ כך שמתקבלת שורה שנייה מרווחת במיוחד. בתצורה זו מתקבל נפח תא מטען נדיב של 460 ליטר ואם תקפלו את השורה השנייה מתקבל נפח גדול של 1,600 ליטר.
כדי שתוכל לשווק את הדגם במחיר בסיס זול במיוחד של 19,000 אירו, גרסת הבסיס של סיטרואן C3 איירקרוס החדש תשווק עם מנוע ה-1.2 ליטר טורבו 100 כ"ס החדש של סיטרואן, ללא סיוע חשמלי, ובשידוך לתיבת 6 הילוכים ידנית. מעל דגם נמצא זה נמצא את דגם ה- 1.2 טורבו 136 כ"ס עם סיוע חשמלי 48V בהספק של 28 כ"ס ותיבת הילוכים e-DCT כפולת מצמדים שפותחה במיוחד עבור הנעה היברידית. זו הגרסה היחידה שתהיה זמינה עם אופציה ל-7 מושבים.
הגרסה החשמלית של הדגם, כאמור עם 5 מושבים בלבד, מצוידת באותה יחידת הנעה חשמלית שפגשנו ב- C3 החדשה, מנוע חשמלי קדמי בהספק של 113 כ"ס עם סוללת 44kWh מסוג LFP. עם יחידת הנעה זו סיטרואן מבטיחה טווח נסיעה של כ-300 ק"מ ומהירות מרבית של עד 145 קמ"ש. סיטרואן מדווחת כי במהלך השנה הבאה היא תשיק גרסה חשמלית נוספת לדגם עם טווח נסיעה של כ-400 ק"מ. לגרסה החשמלית טעינה מהירה בהספק של עד 100kW כך שטעינה של 10-80% אורכת 26 דקות וטעינה ביתית אפשרית עד להספק של 11kW וטעינה של 20-80% אורכת 2:50 שעות.
כדגם המבוסס על ה- C3 החדשה, לא מפתיע לגלות כי ל- C3 איירקרוס החדש עיצוב זהה לחלל תא הנוסעים. במרכז הדשבורד נמצא את מערכת המולטימדיה העדכנית של סיטרואן עם מסך מגע "10.25 ומול הנהג נמצא פס תצוגה צר כלוח המחוונים של הדגם המציג רק את המידע הנחוץ. לכל אחת מהשורות הראשונות שני שקעי טייפ C וכאופציה ניתן להוסיף גם משטח טעינה אלחוטי. ברשימת אבזור הבטיחות של הדגם נמצא בלימה אוטונומית, בקרת סטיה מנתיב אקטיבית, בקרת שיוט אדפטיבית, מגביל מהירות משולב בזיהוי תמרורים, ניטור שטח מת, אור גבוה אוטומטי ועוד.
אם חשבנו שרכבים משפחתיים קומפקטיים במחיר נגיש נעלמו מהעולם, קבוצת סטלנטיס שמה את הסגמנט הזה שוב על המפה עם דגמים כמו ה- C3 איירקרוס, פיאט גרנדה פנדה שנחשפה לאחרונה, אופל פרונטרה ועוד. התוספת של שורה שלישית הייחודית לרכבים מסדר הגודל הזה מספקת אופציה חדשה למשפחות שעד עתה נאלצו להסתפק רק בג'וגר של דאצ'יה אם חשקו ברכב 7 מושבים חדש וזול.