קיה תחל בקרוב בשיווק של קיה EV3 החשמלי באירופה כך שאנחנו נחשפים לראשונה אל התמחור של הרכב החשמלי החשוב ביותר של קיה, זה שיתחרה באירופה ובישראל בסגמנט הפופולרי ביותר בו מתחרים דגמים כגון BYD אטו 3, ג'ילי גיאומטרי C, וולוו EX30 ועוד. קיה EV3 נולד כדי להציע לצרכנים קרוסאובר משפחתי במחיר נגיש והמחירים באירופה הן אכן כאלו, זולים יותר מאלו של BYD אטו 3 לדוגמה.
קיה EV3 בקצרה:
- מחיר בסיס באירופה של 146,300 שקל - זול מהאטו 3
- מנוע 204 כ"ס קדמי בכל גרסאות הדגם
- נתון 0-100 קמ"ש של 7.5 - 7.7 שניות בהתאם לסוללה
- סוללת 58.3kW מאפשרת טווח של 427 ק"מ
- סוללת 81.4kW מאפשרת טווח של 600 ק"מ
- טעינה DC מהירה בזמן של כ-30 דקות
- אורך של 4.3 מטר, בסיס גלגלים של 2.68 מטר ונפח תא מטען של 460 ליטר
אז מה המחיר של קיה EV3 באירופה (הולנד במקרה זה)? מחיר הבסיס של קיה EV3 עם טווח נסיעה של 427 ק"מ עומד על €36,995 שהם 146,300 ₪. מחיר הבסיס של BYD אטו 3 קומפורט בשוק זה עומד על החל מ-€38.990 שהם 154,200 ₪ (מחיר בישראל: 168,500 ₪). אנחנו כמובן לא יכולים לדעת מה יהיה המחיר של קיה EV3 בישראל, אך כדגם עם פוטנציאל להפוך ללהיט מכירות בתמחור נכון, די בטוח שבטלקאר, יבואנית קיה בישראל, עומלים על בניית חבילת אבזור-תמחור שתציב את הדגם במקום הנכון מול להיט המכירות של הסגמנט - BYD אטו 3.
השוס של קיה EV3 נמצא בדגמים המצוידים בסוללה הבכירה בקיבולת של 81.4kWh (לעומת 58.3kWh בדגמי הכניסה) המאפשרת לדגם טווח נסיעה של 600 ק"מ במחיר העומד באירופה על החל מ-€41.495 שהם 164,100 ₪, זה המחיר הזול ביותר באירופה כיום לרכב חשמלי עם טווח של 600 ק"מ, אין שום רכב חשמלי שמתקרב לטווח הנסיעה הזה במחיר הזה.
קיה EV3 58.3kWh משווק בשלוש רמות גימור שונות במחירים החל מ-€38,695 עד ל- €41,195 וקיה EV3 81.4kWh משווק בחמש רמות גימור, כולל GT ליין במראה ספורטיבי, במחירים החל מ-€41,495 ועד ל-€49,195.
קיה EV3 מבוסס על פלטפורמת E-GMP כמו שאר הדגמים החשמליים של קיה אך כדי לייצור רכב במחיר נגיש, קיה EV3 מצויד בהנעה קדמית במקום אחורית ובארכיטקטורת 400V רגילה במקום 800V בשאר הדגמים העושים שימוש בפלטפורמה הזו. בשורה התחתונה, זה בדיוק מה שמרבית המתחרים בסגמנט מציעים כיום - הנעה קדמית וסוללת 400V ולכן גם הטעינה המהירה בדגם סטנדרטית - 30 דקות לטעינה של 10-80%. הדגם מצויד במטען פנימי 11kW לטעינה ביתית ובטכנולוגיית V2L להפעלת מכשירי חשמל חיצוניים באמצעות מתאם לשקע הטעינה.
קיה EV3 ישווק בשלב זה עם יחידת הנעה חשמלית אחת ומבחר של שתי סוללות, אחת בקיבולת של 58.3kWh המאפשרת טווח נסיעה של 427 ק"מ והשנייה בקיבולת של 81.4kWh המאפשרת טווח נסיעה של 600 ק"מ. המנוע החשמלי הקדמי מייצר הספק מרבי של 204 כ"ס ומומנט מרבי של 28.8 קג"מ, זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 7.5 שניות או 7.7 שניות, בהתאמה, ולמהירות מרבית של 170 קמ"ש. כל הנתונים הם לחישוקי "17, אם תבחרו בחישוקי "19 תפגעו בנתוני התאוצה וטווח הנסיעה (408 ק"מ או 571 ק"מ בהתאמה). בשלב מאוחר יותר קיה מתכננת לשווק את הדגם בגרסת GT ספורטיבית עם הנעה כפולה.
לקיה EV3 מידות חיצוניות קומפקטיות עם אורך של 4,300 מ"מ, רוחב של 1,850 מ"מ, גובה של 1,560 מ"מ, בסיס גלגלים של 2,680 מ"מ ונפח תא מטען של 460-1,251 ליטר - יש גם תא קדמי בנפח של 25 ליטר. העיצוב הזקוף של הדגם בהשראת קיה EV9 ותכנון תא נוסעים פתוח בסגנון מיניוואן, אפשרו לקיה ליצור חלל תא נוסעים מרווח, אוורירי ושימושי.
בניגוד למגמה להעביר את הכל למסך המרכזי (ולחסוך בכך לא מעט כסף על חשבון הצרכן) קיה דאגה לצייד את הדגם בממשקי כפתורים פיזיים לפעולות השכיחות כמו שליטה על בקרת האקלים, עוצמת השמע, חימום/אוורור המושבים (כפתורים על הדלתות) ובעידן הנוכחי צריך להזכיר שיש כאן עדיין מוטות פשוטים ונוחים לשימוש בצידי גלגל ההגה לשליטה על המגבים, תאורה ועוד. מול הנהג נמצא מסך פנורמי המורכב משני מסכי "12.3 ומסך "5 באמצע המאפשר שליטה על בקרת האקלים.
לצד זה נוכל למצוא אבזור כגון תאורת LED מלאה, בקרת אקלים מפוצלת עם יציאות לאחור, חיישני חניה היקפיים, בקרת שיוט אדפטיבית העושה שימוש במידע ממערכת הניווט, נהיגה בדוושה אחת, תפעול קולי מבוסס AI ועוד. ברמת הגימור הגבוהות יותר נמצא מפתח דיגיטלי, V2X, משטח טעינה אלחוטי, שירותי הזרמת מדיה (כולל משחקים), שקע 220V לנוסעים מאחור, שקעי USB טייפ C לכל הנוסעים, חימום למושבים מלפנים ומאחור וגלגל ההגה, תצוגה עילית "12, אוורור למושבים הקדמיים, Harman Kardon, דלת תא מטען חשמלית עם פתיחה ללא מגע, חלון גג פנורמי, מערכת חניה אוטומטית ועוד. מפרט הבטיחות זהה למה שנוכל למצוא בכל שאר דגמי קיה העדכניים, וזה מפרט עשיר מאוד.