סיטרואן חושפת את ה- C3 החדשה לשנת 2024, דור רביעי לסופרמיני של סיטרואן שלמעשה הופכת לסוג של קרוסאובר עירוני שיחליף את ה-C3 ויהווה את הבסיס לדור הבא של ה- C3 איירקרוס שיהפוך לרכב 7 מושבים. לצד השינוי הדרמטי, סיטרואן C3 החדשה תשווק לראשונה גם בגרסה חשמלית מלאה, e-C3, שתשווק במחיר נגיש של החל מ-23,300 אירו.
סיטרואן e-C3 החשמלית מצוידת במערכת הנעה חשמלית שונה מזו של שאר דגמי סיטרואן החשמליים, כדי לשמור על מחיר נגיש בסיטרואן בחרו בסוללות LFP זולות יותר בקיבולת של 44kWh ולפי סיטרואן זה מספיק לטווח נסיעה מכובד של 320 ק"מ. בשנת 2025 סיטרואן מתכננת להשיק גרסה חשמלית נוספת לדגם, עם טווח של כ-200 ק"מ ובמחיר של כ-19,990 אירו.
טעינה של הסוללה אפשרית באמצעות מטען פנימי בהספק של עד 11kW כך שטעינה של 20% עד 80% אורכת רק שעתיים ו-50 דקות. טעינה מהירה אפשרית עד להספק של 100kW כך שטעינה של 20% עד 80% אורכת כ-26 דקות. לרשות הרוכשים אפליקציה ומערכת ניווט המאפשרים שליטה מרחוק וניהול הטעינה יחד עם תכנון מסלולי נסיעה בהתאם לסוג עמדות הטעינה שבדרך.
סיטרואן ציידה את ה- e-C3 החשמלית במנוע חשמלי קדמי בהספק של 113 כ"ס המאפשר לדגם להשיג נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 11 שניות לצד מהירות מרבית המוגבלת ל-135 קמ"ש בלבד. בשלב זה סיטרואן חושפת רק את הגרסה החשמלית של ה-C3 החדשה, אך בהמשך הדגם ישווק גם עם מנוע 1.2 ליטר טורבו 100 כ"ס עם סיוע חשמלי 48V ותיבת שישה הילוכים e-DCS6 כפולת מצמדים.
העיצוב החיצוני של סיטרואן C3 החדשה שונה דרמטית מהדור היוצא של הדגם וזה לא רק המעבר למרכב של קרוסאובר אלא גם גם שינוי מוחלט בשפת העיצוב, נעלמה החמידות העגלגלה של הדגם היוצא ונכנסה, שפת עיצוב שנקרא לה מעניינת, מוחצנת ומודרנית. סיטרואן C3 החדשה מבוססת על פלטפרומה חדשה בקבוצת סטלנטיס (Smart Car) שתוכננה מראש לשאת ביעילות מערכת הנעה חשמלית ולפי סיטרואן, היא חלק חשוב מהיכולת לשווק את הדגם במחיר תחרותי כל כך שהוא זהה למחיר של ה- C3 איירקרוס הבסיסית ביותר בשוק הצרפתי.
לסיטרואן C3 החדשה אורך של 4.01 מטר, רוחב של 1.76 מטר, גובה של 1.57 מטר ובסיס גלגלים של 2.54 מטר, כל שלעומת הדגם היוצא הדגם החדש בעיקר גבוה יותר ב-10 ס"מ כאשר בשאר המידות נרשם גידול זניח ובסיס הגלגלים נותר ללא שינוי. מרווח הגחון גדל משמעותית ועומד על 16.3 ס"מ בגרסאות החשמליות ו-19.5 ס"מ בגרסאות הבנזין. נפח תא המטען בדגם עומד על 310 ליטר.
כיאה לדגם של סיטרואן, גם ב- C3 החדשה ניתן דגש רב לנושא הנוחות ולכן הדגם מצויד כסטנדרט בבולמי PHC הפרוגרסיבים של סיטרואן עם מעצורים (bump stops) הידראולים בשילוב קפיצים קטנים במקום גומי פשוט כמקובל.
אווירת הקרוסאובר ממשיכה על עיצוב חלל תא הנוסעים ובמרכז הדשבורד נמצא מערכת מולטימדיה עם מסך "10.25 וכמובן שכל מה שאפשר לצפות לו ממערכת מולטימדיה מודרנית כגון עדכוני OTA, חיבור אלחוטי לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי ועוד. לצד זה סיטרואן עושה סוג של מעשה פיג'ו שכן גם היא בחרה התקין גלגל הגה קטן שמעליו, בקו הראייה, נמצא פס תצוגה צר כלוח המחוונים של הרכב עם תצוגה של מידע חיוני בלבד כמו מצב הסוללה, מהירות ועוד.
בניגוד למגמה המקובלת, מתחת לפתחי המיזוג המרכזיים סיטרואן התקינה מערך כפתורים פיזיים לשליטה על בקרת האקלים, חימום המושבים וגלגל ההגה ועוד. למרות שמידותיו של הדגם לא השתנו במיוחד, בסיטרואן מדווחים על תוספת של כ-2 ס"מ למרווח הברכיים מאחור לצד תוספת משמעותית למרווח הראש.