יונדאי חושפת בשוק הבית הקוריאני את דגמי 2024 המחודשים של האיוניק 5, הקרוסאובר החשמלי הראשון של החברה אשר הוצג לראשונה במרץ 2021 וזוכה כעת למקצה שדרוגים מיקף הכולל, עיצוב מעודכן, סוללה גדולה יותר בקיבולת של 84kWh, שדרוג מקיף לתא הנוסעים ועוד, כולל השקה של רמת גימור N-Line ספורטיבית לדגם. מתי כל זה בארץ? כנראה שלא לפני סוף השנה/תחילת השנה הבאה.
איוניק 5 החדשה בקצרה:
- דגם בסיס 170 כ"ס, 0-100 קמ"ש ב-8.5 שניות, טווח נסיעה 440 ק"מ
- דגם ביניים 228 כ"ס, 0-100 קמ"ש ב-7.5 שניות, טווח נסיעה 570 ק"מ
- דגם הנעה כפולה 325 כ"ס, 0-100 קמ"ש ב-5.3 שניות, טווח נסיעה 500 ק"מ
- סוללת 63kWh לדגם הבסיס, סוללת 84kWh לשאר הדגמים
- שיפור של עד 90 ק"מ לטווח הנסיעה
- טעינה ביתית 5:50 שעות, 7:35 שעות בהתאמה
- טעינה מהירה 18 דקות
- עדכון חיצוני קל ומקיף למדי לתא הנוסעים
ויזואלית, אל תחפשו שינויים מרחיקי לכת שכן העדכון החיצוני מסתכם בעיצוב חדש לחלק התחתון של הפגושים מלפנים ומאחור, שינוי המעניק לאיוניק 5 מראה דינאמי יותר. את העדכון החיצוני משלימים עיצובים חדשים לחישוקי הגלגלים, ספוילר אחורי קצת בולט יותר, תוספת מבורכת של מגב לחלון האחורי ועיצוב חדש למראות הצד הדיגיטליות.
עדכון משמעותי יותר הוא החלפת הסוללה של הדגם בסוללה בקיבולת גדולה יותר של 84kWh לעומת 72.6kWh בדגם היוצא (קיבולת נטו). לפי התקן הקוריאני, שהוא מחמיר יותר מתקן WLTP האירופי המקובל אצלינו, זה מספיק לדגם ההנעה האחורית לטווח נסיעה של 485 ק"מ לעומת 458 ק"מ עם הסוללה הקודמת. סוללת ה-84kWh לא חדשה בדגם שכן זו אותה סוללה המשמשת את דגם הביצועים איוניק 5N ומעבר לשיפור הטווח היא מציעה גם טעינה מהירה יותר, מערכת בקרת טמפרטורה משופרת ועוד.
בתחום ההנעה הדגם יהיה זמין עם המנועים החשמליים המעודכנים של יונדאי המוכרים לנו מהאיוניק 6, לדוגמה, דגמי הנעה אחורית עם 170 כ"ס או 228 כ"ס ומומנט מרבי של 35.7 קג"מ או 325 כ"ס ו-61.7 קג"מ בדגמי ההנעה הכפולה. בשל הסוללה הכבדה יותר, נתוני התאוצה 0-100 קמ"ש של האיוניק 5 החדשה איטיים יותר ב-0.1 שניות: 8.5 שניות, 7.5 שניות ו-5.3 שניות, בהתאמה.
עדכון: האיוניק 5 החדשה נחתה באירופה כך שאנחנו זוכים להכיר את נתוני הטווח בתקן WLTP המקובל אצלינו. לדגם 228 כ"ס טווח נסיעה של 570 ק"מ עם חישוקי "19 (לעומת 481 ק"מ בדגם היוצא) ולדגם הנעה כפולה 325 כ"ס טווח נסיעה של 500 ק"מ עם חישוקי "20 (לעומת 430 ק"מ בדגם היוצא). דגם הבסיס עם 170 כ"ס, סוללת 63kWh וטווח של 440 ק"מ לא שווק עד היום בישראל.
בחלל תא הנוסעים של דגמי 2024 המעודכנים של האיוניק 5 נמצא גלגל הגה חדש עם תאורת פיקסלים במרכזו כחיווי למצב הסוללה, הגה שנלקח ישירות מהאיוניק 6. מסגרת המסכים מול הנהג נצבעה בשחור והשוליים צרים יותר כך שהמראה נעים יותר לעין. מערכת המולטימדיה עודכנה כך שכעת היא כוללת חיבור אלחוטי לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, ממשק גרפי חדש למולטימדיה וללוח המחוונים הדיגיטלי, תצוגת ניווט בטכנולוגיית מציאות רבודה על המסך המרכזי ועוד.
לטובת שיפור השימושיות, הקונסולה הצפה בין המושבים עוצבה מחדש והוגדלה כך שכעת היא כוללת את מחזיקי הכוסות לצד משטח הטעינה האלחוטי ובחלקה האחורי נוספה שורת כפתורים פיזיים לשליטה על חימום/אוורור המושבים, מצלמת החניה וחימום גלגל ההגה. פאנל בקרת האקלים עוצב מחדש גם הוא לטובת שיפור נוחות השימוש, שקעי ה- USB טייפ A הוחלפו לטייפ C ובתא המטען נמצא כעת כפתורים לקיפול המושבים. לצד זה נמצא אופציה למראות צד דיגיטליות, מראה מרכזית דיגיטלית, מצלמת דרך מובנית, מפתח חכם דור 2 ועוד, במקרה זה חלק מהאבזור תלוי שוק יעד וזמינות של שירות הרשת של יונדאי (blue link). מערכות הבטיחות המתקדמות שבדגם זכו גם הן לעדכון עם יכולות משופרות.
מערך המתלים בדגם זכה לכיול מחדש לטובת נסיעה חלקה יותר ותוספת של חומרי בידוד באזור הגלגלים מאחור תאפשר נסיעה שקטה יותר. חיזוקי שלדה שונים יתרמו להפחתה של וויברציות ורעשים החודרים לחלל תא הנוסעים לצד שיפור היכולות הדינמיות של הדגם והבטיחות הפאסיבית במקרה של תאונה.
כאמור, יונדאי הציגה גם את האיוניק 5 N-Line עם מראה ספורטיבי בהשראת האיוניק 5N. הדגם כולל עיצוב ספורטיבי יותר לפגושים, חישוקי "20 בעיצוב ייחודי, תקרה כהה לתא הנוסעים, מושבים בריפוד עור משולב באלקנטרה, גלגל הגה ספורטיבי, דוושות בגימור מתכתי, תפירה בצבע אדום ועוד. בשלב זה יונדאי לא מספקת פרטים האם הדגם זכה גם לכיול ספורטיבי יותר.