רק לפני שבועיים BYD חשפה את עמדת הטעינה המהירה בעולם לרכב חשמלי המאפשרת טעינה בהספק של עד 1000kW וכבר בעוד מספר ימים שני יצרנים נוספים יציגו עמדות טעינה מהירות עוד יותר, בהספקים גבוהים של עד 1.5MW.
כמובן שצריך לזכור שבלי תמיכה של הסוללה עצמה ומערכת ניהול הטעינה שלה, כל זה חסר משמעות שכן מערכת ניהול הטעינה היא זו שקובעת כמה זרם או הספק הסוללה יכולה לקבל בכל רגע נתון לפי סט מגבלות שהיצרן קבע. לצד זה צריך לזכור שהספק הטעינה המרבי הוא תמיד זמני ויורד ככל שהטעינה מתמשכת כך שלא פחות חשוב הוא פרופיל הטעינה בין 10% עד 80% ולא רק הספק הפיק.

עם הדגמים זיקר 007 וזיקר 7X, זיקר הציגה סוללות LFP חדשות המאפשרות טעינה בהספק של עד 800kW עם עמדות הטעינה הייעודיות של החברה, כעת החברה חושפת עמדות טעינה חדשות המאפשרות הספק טעינה של עד 1200kW (שהם 1.2MW). את העמדות החדשות זיקר תציג במהלך חודש אפריל הקרוב ואז גם נדע עד כמה העמדה החדשה מסוגלת לקצר עוד את זמן הטעינה (10% עד 80%) העומד כיום על 10.5 דקות בדגמים המצוידים בסוללות ה- LFP החדשות של החברה.
אם 1.2MW נשמע לכם המון, וזה אכן המון, אז וואווי תחשוף גם היא במהלך חודש אפריל מטען מהיר חדש וכאן מדובר במטען בהספק של עד 1.5MW. בניגוד למטענים של זיקר או BYD, וואווי מייעדת את המטען החדש שלה עבור רכב חשמלי כבד, כמו משאיות, כך שלפי החברה זמן הטעינה יעמוד על כ-30 דקות בלבד.
עמדות הטעינה החדשות האלו מאפשרת בפועל טעינה של רכב חשמלי בזמן המקביל, פחות או יותר, לזמן התדלוק של רכב ממוצע עם מנוע בעירה פנימית. כמובן שעוד נשאר ללמוד את ההשפעה של טעינה מהירה כזו על אורך החיים של הסוללות ומעל הכל, נדרשת פריסה משמעותית שהיא לא דבר של מה בכך שכן בהספקים כאלו יש צורך בתשתית ייעודית ויקרה מאוד.