מכשירי תנועה, יבואנית סוזוקי בישראל, מודיעה כי היא קיבלה את הזיכיון לשיווק בישראל של הרכבים של חברת צ'אנגאן (Changan) הסינית, חברה די ותיקה בבעלות של הממשל הסיני שמכרה אשתקד מעל ל-2.1 מיליון רכבים ובין היתר היא גם מחזיקה במותג הרכב המעניין אווטאר (Avatr) ובמותג לרכב חשמלי דיפאל (Deepal) שנוסד בשנת 2008. למעשה, עבור מכשירי תנועה מדובר בחידוש חוזה שכן עוד בשנת 2010 היא פעלה לשווק בישראל את הרכבים של צ'אנגאן, דבר שבסוף לא יצא אל הפועל.
הדגם הראשון של צ'אנגאן שנפגוש בישראל עוד השנה הוא הקרוסאובר המרשים למראה דיפאל S7 שכמו רכבים רבים כיום בשוק הסיני משווק בגרסת פלאג-אין או בגרסה חשמלית, בישראל הדגם ישווק בגרסה החשמלית בלבד. לדיפאל S7 (המשווק כיום בסין בשם דיפאל S07) אורך של 4.75 מטר, רוחב של 1.93 מטר, גובה של 1.62 מטר, בסיס גלגלים של 2.90 מטר, נפח תא מטען אחורי של 445-1385 ליטר ותא מטען קדמי בנפח גדול יחסית של 125 ליטר - מדובר בדגם הדומה מאוד בגודלו לטסלה מודל Y.
בשוק הסיני, הדיפאל S7 משווק עם מנוע חשמלי אחורי בהספקים של 218 כ"ס או 258 כ"ס עם מומנט מרבי של 32.6 קג"מ. עם יחידת הנעה זו לדגם נתון תאוצה של 7.5 שניות או 6.7 שניות, בהתאמה, ומהירות מרבית של 180 קמ"ש. הגרסה החלשה יותר משווקת כגרסת הטווח האורך של הדגם עם סוללת NMC בקיבולת של 80kWh המאפשרת לדגם טווח נסיעה של 628 ק"מ בתקן CLTC הסיני האופטימי. בגרסה החזקה יותר אך הזולה יותר נמצא סוללת LFP בקיבולת של 69kWh המאפשרת לדגם טווח נסיעה של 520 ק"מ.
לדיפאל S7 עיצוב חיצוני מודרני ודנאמי למראה ותא נוסעים מינימליסטי למדי שבמרכזו נמצא מערכת מולטימדיה עם מסך מגע "15.6 עם קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. לדגם אין לוח מחוונים מאחורי גלגל ההגה, במקום זה דיפאל בחרה להתקין מערכת תצוגה עילית ולצד אבזור נוחות עשיר כמקובל ברכבים מסין נמצא גם מערך מקיף של מערכות בטיחות מתקדמות.
בשלב זה אנחנו לא יודעים לומר את המחיר בו ישווק הדיפאל S7, אך לפי התמחור של הדגם בשוק הסיני אתם יכולים לצפות למחירים בגזרת ה-200 אלף שקל. במחצית השנייה של 2025 מתוכנן להגיע קרוסאובר מסגמנט C שיתחרה מול דגמים כגון BYD אטו 3 ועוד.