סקודה מתקרבת להשקת הקרוסאובר החשמלי השני שלה לאחר האניאק, סקודה אלרוק (Elroq) שיהיה קצת קטן ובעיקר זול יותר מהאניאק והדגם אשר יהווה בסקודה את התחליף החשמלי והלא מזהם לקארוק. סקודה אלרוק יתחרה מול דגמים כגון BYD אטו 3, קיה EV3 ועוד ואם התמחור לא יהיה מספיק תחרותי, האלרוק יתקשה להתחרות בשני דגמים אלו. האלרוק יוצג בהמשך השנה כך שתצפו לפגוש בדגם בשוק המקומי שלנו במהלך המחצית הראשונה של 2025.
כמו האניאק, גם סקודה אלרוק מבוסס על פלטפורמת MEB המשרתת את הדגמים החשמליים של קבוצת פולקסווגן ובאופן מפתיע הדגם ישווק עם אותן יחידות הנעה של האניאק בארבעה דגמים שונים, ארלוק 50 עם אחורי מנוע 170 כ"ס וסוללה בקיבולת של 52kWh (קיבולת נטו), ארלוק 60 עם מנוע 204 כ"ס וסוללה בקיבולת של 59kWh, ארלוק 85 עם מנוע 286 כ"ס וסוללת 77kWh ומעל דגמים אלו נמצא את הארלוק 85X עם הנעה כפולה בהספק של 300 כ"ס ואותה סוללת 77kWh. סקודה מבטיחה ששני הדגמים עם סוללת 77kWh יאפשרו לקבל טווח נסיעה של מעל ל-560 ק"מ.
כל הדגמים מצוידים במטען פנימי 11kW לטעינה ביתית טעינה מהירה מתבצעת בהספק של 125kW עם הסוללות הקטנות יותר או 175kW עם הסוללה הגדולה, בכל המקרים מדובר בטעינה של 10-80% בזמן של פחות מ-30 דקות.
כפי שסקודה חשפה בעבר, חלל תא הנוסעים של האלרוק זכה לעיצוב דומה מאוד לזה של האניאק, מינימליסטי עם לוח מחוונים צר וקטן המיועד להצגת המידע החשוב בלבד, כמו מהירות, טווח ומצב סוללה, ובמרכז הדשבורד מערכת מולטימדיה גדולה עם מסך מגע "13 הפועל על הדור האחרון של מערכת המולטימדיה של סקודה, כולל עוזרת קולית עם הרחבה ל-ChatGPT עבור שאלות מורכבות כגון היכן כדאי לבקר ביעד, תכנון מסלול טיול ועוד ועוד.
לצד זה נוכל למצוא אבזור שונה כגון תצוגה עילית, תאורת LED מלאה עם אופציה לתאורה ראשית Matrix LED ואיתות מחוונים דינאמי, בקרת שיוט אדפטיבית מבוססת ניווט Travel Assist, מערכת חניה אוטומטית מתקדמת כולל תפעול מחוץ לרכב לחניה במקומות צרים (עד 4 מטרים מהרכב) וזיכרון של 50 המטרים האחרונים בגישה לחניה (עד 5 מקומות חניה) וביצע מהלך החניה הסופי אוטומטית, אפליקציה לשליטה מרחוק, שקעי USB המאשפרים טעינה מהירה ועוד. כמו במקרה של האניאק, מרבית החומרים והריפודים שיעטפו את חלל תא הנוסעים עשויים מחומרים ממוחזרים. בתא המטען הרוכשים ימצאו קוד QR, סריקה של הקוד תוביל לרשימת האבזור של הדגם כולל הסברים וסרטונים על תפעול הרכב.
סקודה עדיין לא חושפת את מידותיו המלאות של הדגם, אך עם אורך של 4.5 מטר ונפח תא מטען של 470-1580 ליטר, די ברור כי מדובר בקרוסאובר משפחתי מהשורה. האלרוק יהיה הדגם הראשון של סקודה לעשות שימוש בשפת העיצוב החדשה של סקודה "Modern Solid" אותה סקודה הציגה עוד בשנת 2022 עם הקונספט Vision 7S וכפי שפגשנו עם הקונספט סקודה אפיק שהוא קדימון לקרוסאובר החשמלי הקטן הבא של סקודה. למרות שמדובר בקרוסאובר קומפקטי, האלרוק נשען על חישוקי "19 עד "21 בהתאם לגרסת ההנעה, גם זה בדיוק כמו האניאק.