MG תחל בשבוע הבא בשיווק של MG S5 באירופה, הקרוסאובר המשפחתי החדש של MG אשר יתחרה מול דגמים כגון BYD אטו 3, סקודה אלרוק, קיה EV3 ועוד. MG S5 הוצג אשתקד בסין (כ- MG ES5) וכעת הוא מגיע לאירופה במחיר תחרותי - זול יותר מהאטו 3 והאלרוק. את MG S5 נפגוש בעוד זמן לא רב גם על כבישי ישראל כתוספת חשובה לסגמנט התחרותי ביותר בשוק הרכב החשמלי.
MG S5 בקצרה:
- א/ר/ג: 4.47 מ'/ 1.85 מ'/ 1.62 מ'
- בסיס גלגלים: 2.73 מ'
- דגם בסיס: 170 כ"ס, 49kWh
- 0-100 קמ"ש 8.0 ש', טווח 340 ק"מ
- דגם טווח ארוך: 230 כ"ס, 64kWh
- 0-100 קמ"ש 6.3 ש', טווח 480 ק"מ
- טעינה מהירה: 24-28 דקות

MG S5 מבוסס על אותה פלטפורמת MSP ייעודית להנעה חשמלית המוכרת לנו מ- MG4, כך שגם דגם זה מבוסס על הנעה אחורית המעניקה לדגם יתרון דינאמי ויכולת טובה יותר לנצל את הכוח מבלי לאבד אחיזה. לדגם אורך של 4476 מ"מ, רוחב של 1,849 מ"מ, גובה של 1,621 מ"מ, בסיס גלגלים של 2,730 מ"מ ונפח תא מטען אחורי של 453 ליטר, כך שמדובר בדגם הדומה מאוד בגודלו לאטו 3 של BYD עם הפרשים זניחים לפה או לשם.

MG S5 ישווק באירופה בשלוש גרסאות שונות: דגם בסיס עם מנוע אחורי 170 כ"ס וסוללת 49kWh (נטו: 47.1kWh) דגם טווח ארוך עם מנוע אחורי 230 כ"ס וסוללת 64kWh (נטו: 62.1kWh) ויש גם דגם Trophy עם אותה יחידת הנעה וסוללה אך במראה קצת ספורטיבי יותר ועם חישוקי "18 המקצרים במעט את הטווח (שאר הדגמים עם חישוקי "17). לרשות הנהג בחירה מבין 4 דרגות עוצמה שונות למערכת הבלימה הרגנרטיבית, כולל מצב אוטומטי ומצב נהיגה בדוושה אחת. בכל הקשור בטעינה, הדגם ישווק עם מטען תלת פאזי 11kW לטעינה ביתית וטעינה מהירה אפשרית בהספק של 120kW עם הסוללה הקטנה או 139kW עם זו הגדולה.
MG S5 - מפרט טכני |
|||
קיבולת סוללה (kWh) | 49 | 64 | |
הספק מרבי (כ"ס) | 170 | 230 | |
מומנט מרבי (קג"מ) | 25.5 | 35.7 | |
0-100 קמ"ש (ש') | 8.0 | 6.3 | |
מהירות מרבית (קמ"ש) | 163 | ||
טווח נסיעה WLTP (ק"מ) | 340 | 480 | 464 |
טעינה ביתית | 5.2 שעות | 6.5 שעות | |
טעינה מהירה (20%-80%) | 24 דקות | 28 דקות | |
אורך (מ"מ) | 4476 | ||
גובה (מ"מ) | 1849 | ||
רוחב (מ"מ) | 1621 | ||
בסיס גלגלים (מ"מ) | 2730 | ||
תא מטען (ליטר) | 453-1441 | ||
משקל עצמי (ק"ג) | 1635 | 1680 | 1725 |
העיצוב החיצוני זהה למה שפגשנו בגרסה לשוק הסיני, מודרני ודנאמי, אך בתא הנוסעים MG יישמה מגוון שינויים כדי להתאים את הדגם עוד קצת עבור העדפות הלקוח האירופי הממוצע. את המסך המרכזי בגודל "15.6 בסין MG החליפה במסך "12.8 קצת קטן יותר וזאת כדי שהיא תוכל קצת להרים את המסך ולהתקין פאנל כפתורים המאפשר שליטה נוחה יותר על מערכת המיזוג ועוצמת השמע. גם הקונסולה בין המושבים עוצבה שונה במעט ואז כדי להחזיר את החוגה לתפעול ההילוכים במקום מוט מאחורי ההגה בדגם הסיני. לצד החוגה נמצא משטח טעינה ומעמד לסלולרי.

ברשימת האבזר נוכל למצוא הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, מצלמת 360 מעלות, לוח מחוונים דיגיטלי "10.25, אפליקציה לשליטה מרחוק, 4 שקעי USB (אחד מאחור), ריפודי בד דו גווני או עור, מושב נהג חשמלי, בקרת אקלים, V2L, מפתח חכם או דיגיטלי, חימום הגה ומושבים קדמיים ועוד.
כמובן שנמצא גם מגוון מערכות בטיחות מתקדמות (MG Pilot) כוללל בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, ניטור שטח מת אקטיבי, ניטור תנועה חוצה מאחור, מערכת יציאה בטוחה, אור גבוה אוטומטי ועוד. הדגם טרם נבחן במבחני הריסוק.