אודי חושפת את דגמי 2024 החדשים של מכונית הספורט קופה החשמלית שלה, אודי e-tron GT, אשר זכו למקצה שדרוגים מקיף במיוחד, קצת פחות בצד הויזואלי אך המון בתחומים החשובים יותר כמו מערכות הנעה חשמליות חדשות וחזקות יותר, סוללה חדשה המאפשרת טעינה מהירה יותר וטווח נסיעה ארוך יותר של עד 609 ק"מ ותוספת של דגם פרפורמנס (Performance) חזק במיוחד עם 925 כ"ס. כמובן שצריך להזכיר שחלק מהחידושים בדגם פגשנו מוקדם יותר השנה בדגמי 2024 המחודשים של הטייקן החולקת עם ה- e-tron GT את הפלטפורמה, מערכות הנעה ועוד.
דגמי 2024 החדשים של אודי e-tron GT מצוידים כעת בסוללה חדשה בקיבולת של 97kWh (ברוטו: 105kWh) במקום 83.7kWh בדגם היוצא ולמרות התוספת המשמעותית לקיבולת הסוללה החדשה קלה יותר ב-9 ק"ג מזו הקודמת ומשקלה עומד על 625 ק"ג. את זה אודי השיגה באמצעות פיתוח של מערכת קירור חדשה עבור הסוללה, חומרים חדשים המרכיבים את הסוללה ותאים (בצורת פאוץ') מתקדמים יותר.
השדרוגים לסוללה אפשרו לאודי לשפר את הבלימה הרגנרטיבית המסוגלת כעת לייצר 400kW במקום 290kW בדגם היוצא, התוצאה היא כמובן עוצמת בלימה גבוהה יותר משמעותית. בנוסף לכך גם הספק הטעינה המרבי שודרג והוא עומד כעת על 320kW, תוספת של 50kW, כך שטעינה של 10-80% אורכת רק 18 דקות וטעינה של 10 דקות תאפשר תוספת של 280 ק"מ. לפי אודי, מהירות הטעינה שודרגה גם בתנאים קרים במיוחד ובכל הקשור לטעינה ביתית, הרוכשים יכולים לשדרג למטען פנימי בהספק של 22kW המקצר את זמן הטעינה הביתית בחצי.
יחידות ההנעה החשמליות של אודי e-tron GT תוכננו מחדש עם נצילות גבוהה יותר והספקים גבוהים יותר. דגם הבסיס S e-tron GT מצויד בשני מנועים חשמליים בהספק כולל של 679 כ"ס זאת לעומת 530 כ"ס בדגם היוצא (במצב בוסט) והתוצאה היא נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 3.4 שניות (4.1 ש' בדגם היוצא) ומהירות מרבית של 245 קמ"ש.
מעל דגם זה נמצא את דגם RS e-tron GT עם הספק כולל של 856 כ"ס לעומת 646 כ"ס בדגם היוצא וכאן התוצאה היא נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 2.8 שניות (3.3 ש' בדגם היוצא) ומהירות מרבית של 250 קמ"ש. הדגם הבכיר והחדש, RS e-tron GT Performance, בעל הספק מרבי כולל של 925 כ"ס וכאן זה מספיק לנתון 0-100 קמ"ש של 2.5 שניות ולמהירות מרבית של 250 קמ"ש - אלו נתונים שהופכים את הדגם לדגם הסדרתי החזק והמהיר ביותר אי פעם של אודי. בשני דגמי ה- RS נמצא על גלגל ההגה כפתור Boost המעלה את ההספק המרבי ב-95 כ"ס למשך של עד 10 שניות.
אודי לא מפרטת את טווח הנסיעה לכל דגם בנפרד, זה יעשה לקראת השיווק בפועל, אך היא כן מציינת כי לדגמי 2024 החדשים של אודי e-tron GT טווח נסיעה מרבי של כ-609 ק"מ כך שמדובר בשיפור משמעותי של כ-130 ק"מ לעומת הדגם היוצא.
כל דגמי 2024 של אודי e-tron GT זכו למערכת בלימה מכאנית משופרת כאשר דגמי ה-RS זכו לצלחות בלימה עם ציפוי טונגסטן-קרביד (של פורשה). בנוסף לכך הדגמים זכו למתלי אוויר חדשים ומתקדמים יותר המציעים שליטה טובה יותר על המרכב מבלי להתפשר על הנוחות, את המערכת ניתן לשדרג לגרסה אדפטיבית. בכל הדגמים נמצא בורר מצבי נהיגה כאשר דגמי ה- RS זוכים לשני מצבי אפיון אישי (RS1/RS2) ודגם הפרפורמנס זכה למצב נוסף המיועד לנהיגת מסלול. כאופציה ניתן לקבל את גל גרסאות ה- e-tron GT עם מערכת היגוי לכל הגלגלים.
אם בעבר היה קשה להבחין בין בדגם הבסיס לדגם RS, בדגמי 2024 של אודי e-tron זה כבר יהיה קל יותר שכן אודי דאגה להעניק לכל דגם עיצוב שונה ומובחן לפגושים אך כעת תתקשו להבחין בין דגם ה- RS הרגיל לדגם ה- RS Performance שכן ההבדלים הויזואליים בין הדגמים הם רק בניואנסים.
למעט גלגל הגה חדש, אופציות חדשות לגימורים ולריפודים ומולטימדיה מעודכנת חלל תא הנוסעים נותר ללא שינוי. דגמי ה- RS זכו לתוספת של כפתור Boost ובורר מצבי נהיגה RS על גלגל ההגה, לגימורי קרבון ועוד. את גרסת הבסיס ניתן לקבל בגרסה נטולת עור לחלוטין עם מושבים בריפוד אריג.