מותג הרכב הסיני ליפמוטור ישווק מעתה בישראל באמצעות סמלת, יבואנית סובארו, ג'יפ, פיאט אלפא רומיאו ועוד, זאת לאחר שקיבלה לאחרונה זיכיון היבוא של המותג שעד עתה, שווק בישראל באמצעות מטרו-מוטור. עד סוף השנה סמלת תשווק את שני הדגמים החשמליים "האירופאים" של ליפמוטור - T03 העירונית ואת הקרוסאובר המשפחתי C10.
לפני מספר חודשים קבוצת סטלנטיס (האיחוד של קבוצת PSA עם FCA) הקימה יחד עם ליפמוטור מיזם משותף (ליפמוטור אינטרנשיונל) תחתיו קבוצת סטלנטיס תשווק באירופה את הרכבים החשמליים של ליפמוטור כולל, בהמשך, ייצור של דגמי ליפמוטור באירופה. את הרכבים של קבוצת סטלנטיס משווקים בישראל קבוצת לובינסקי וסמלת, סמלת היא זו שזכתה בזיכיון היבוא של המותג (אנחנו לא יודעים לומר האם בלובינסקי התעניינו בכלל בזיכיון הזה).
את המכונית החשמלית העירונית ליפמוטור T03 אנחנו כבר מכירים מזה כשנתיים, ההבדל המשמעותי יהיה שכעת הדגם ישווק בתקינה אירופאית מלאה וזה אומר שהדגם יזכה לתוספת נכבדה של מערכות בטיחות מתקדמות שלא קיימות בדגם הנוכחי ורק כדי להבין את ההבדל המשמעותי, לדגם הנוכחי יש רק 2 כריות אוויר וזהו, לדגם המעודכן יהיו 7 כריות אוויר, בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, זיהוי תמרורים משולב במגביל מהירות, ניטור שטח מת ועוד.
מעבר לתוספת של מערכות בטיחות מתקדמות המפרט הטכני צפוי להישאר זהה למוכר לנו מהדגם הנוכחי, כלומר מנוע חשמלי בהספק של 108 כ"ס וסוללה בקיבולת של 41.3kWh המאפשרת טווח נסיעה של כ-280 ק"מ.
אל דגם T03 יצטרף הקרוסאובר ליפ C10. מדובר בקרוסאובר משפחתי על הצד הגדול יותר מסדר הגודל של טסלה מודל Y, יונדאי איוניק 5 ועוד. לדגם אורך של 4.74 מטר, רוחב של 1.90 מטר, גובה של 1.68 מטר ובסיס גלגלים של 2.82 מטר.
לפי C10 מבוסס על פלטפורמה ייעודית LEAP 3.0 מפיתוח עצמי של ליפמוטור עם סוללה בחיבור ישיר לשלדה (CTC). הדגם מצויד במערכת הנעה חשמלית עם מנוע אחורית בהספק של 231 כ"ס ומומנט מרבי של 32.6 קג"מ, זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 7.3 שניות ולמהירות מרבית של 170 קמ"ש. לפי C10 מצויד בסוללה בקיבולת של 70kWh המאפשרת לדגם טווח נסיעה של 420 ק"מ בתקן WLTP.