בעוד זמן קצר חברת אלבר תחל בשיווק של הקרוסאובר החשמלי אוואטר 11 כך שזו הזדמנות טובה לעשות לכם היכרות קצרה עם המותג הסיני שנולד בשנת 2018 כמותג פרימיום לרכבים חשמליים והוא תולדה של שיתוף פעולה בין צ'אנגן לבין יצרנית הסוללות הגדולה בעולם CATL (מחזיקות יחד 55% ממניות המותג) כאשר וואווי נבחרה לשמש כספק הטכנולוגיה הראשי של המותג (מולטימדיה, קישוריות, נהיגה אוטונומית ועוד).
החברה (Avatr) אמנם הוקמה בשנת 2018 אך בפועל החלה לשווק רכבים רק בשנת 2022 וכיום החברה משווקת 4 דגמים חשמליים לצד שני דגמים מיוחדים מאוד בייצור מוגבל. אוואטר 11 היה הדגם הראשון של החברה ולאחריו הצטרפו להיצע אוואטר 12 שהיא מכונית סדאן גדולה ויוקרתית, הקרוסאובר אוואטר 07 וממש לאחרונה החברה השיקה את הסדאן החשמלית אוואטר 06.

כל דגמי אוואטר מבוססים על פלטפורמת אלומיניום ייעודית להנעה חשמלית, פלטפורמה נשלטת תוכנה בארכיטקטורת 800V אשר פותחה עבור רכבים גדולים עם בסיס גלגלים של 2.80 מטר עד 3.10 מטר, גם כדי שיהיה ניתן להתקין בדגמים סוללות גדולות (CTP) בקיבולת של 90kWh עד 135kWh. כל הדגמים תומכים בטעינה DC מהירה בהספק של 240kW והדגמים העדכניים יותר של המותג, עם סוללת LFP, תומכים בטעינה בהספק של עד 420kW. בנוסף לכך, כל הדגמים עושים שימוש ביחידות הנעה חשמליות DriveONE מפיתוח עצמי של וואווי.

דגמי אוואטר מתאפיינים בעיצוב אולטרה מודרני ייחודי על הצד הדינאמי וחלל תא נוסעים עשיר למראה העטוף בחומרים רכים, עם תאורת אווירה עשירה והקפדה על הפרטים הקטנים כמו עיצוב מתגי החלונות, כיוון המושבים ואף נקודת החיבור בין הדשבורד לדלתות שאתם רואים רק כאשר הדלת נפתחת, כולם זכו כאן לעיצוב ייחודי ומוקפד. חלל תא הנוסעים של דגמי אוואטר מתאפיין בתצוגה דו מפלסית עם מסך מרכזי "15.6 גדול המאפשר שליטה על כל מערכות הרכב, וכמיטב המסורת הסינית ללא מתגים פיזיים כמעט, ופס תצוגה עליון צר (החל מאוואטר 12) ברוחב של "35.4 המספק לנהג את כל המידע בקו הראייה.

בדגמים בהם ניתן לקבל מראות צד דיגיטליות, לפס התצוגה נוספים עוד שני מסכי "6.7 בקצה עבור תצוגת המראות. אבזור נוסף אותו ניתן למצוא בתאי הנוסעים של אוואטר הם ריפודי עור אמיתי, חיפוי במראה אלקנטרה לתקרה, מערכת שמע מבית Meridian עם 16 רמקולים כסטנדרט ועד 27 רמקולים כאופציה, חלון גג עם שקיפות משתנה, מצלמה מרכזית דיגיטלי (גם כי בחלק מהדגמים אין ממש חלון אחורי), תפעול קולי עם זיהוי דובר לכל מושב, שקעי טייפ C מהירים - עד 160W, זיהוי פנים, מצלמת דרך מובנית, אופציה למתלי אוויר, חימום,אוורור ועיסוי למושבים הקדמיים והאחוריים, עד 34 חיישנים למערכות הנהיגה האוטונומיות כולל עד 3 חיישני LiDAR ועוד, רק שבמקרה הזה, כמו כל הרכבים מסין, אנחנו לא נפגוש כאן את כל היכולות האוטונומיות האלו אלא רק מערך מקיף של מערכות בטיחות מתקדמות מוכרות. קחו בחשבון שלאור העבודה ש- וואווי היא חלק משמעותי מהטכנולוגיה בדגמי אוואטר, סביר להניח שבשווקים מערביים נזכה לקבל מערכת שונה וטכנולוגיה שונה.
אוואטר 11:
אוואטר 11 הוא קרוסאובר קופה פרימיום 5 מושבים גדול יחסית שבאופן די ייחודי לסגמנט ניתן לקבל אותו גם בגרסת 4 מושבים עם שני מושבים נפרדים וחשמליים מאחור עם חימום, אוורור ועיסוי. על אוואטר 11 תוכלו לקרוא בהרחבה בידיעה הנפרדת, אז נעשה את זה קצר. לדגם אורך של 4.88 מטר, רוחב של 1.97 מטר ובסיס גלגלים של 2.98 מטר, כך שמדובר בקרוסאובר גדול מסדר הגודל של ניאו EL6.
אוואטר 12:

זה כנראה דגם שלא בטוח שנפגוש בשוק המקומי שלנו אך אוואטר 12 היא ספינת הדגל של המותג, מכונית סאלון חשמלית באורך של 5.02 מטר, רוחב של 2.0 מטר, גובה של 1.45 מטר ובסיס גלגלים של 3.02 מטר. אוואטר 12 היא מתחרה לדגמים כגון ב.מ.וו i5 ועוד ואם הגרסה הרגילה של הדגם לא מספיק מפוארת עבורכם החברה מציעה גם את אוואטר 012 היא גרסה במהדורה מוגבלת לדגם שפותחה במשותף עם דיור ופנדי.
הדגם משווק בסין בגרסת פלאג-אין או בגרסה חשמלית מלאה עם סוללה בקיבולת של 94.5kWh אותה ניתן לקבל עם הנעה אחורית בהספק של 311 כ"ס או הנעה כפולה בהספק של 540 כ"ס.

אחד המאפיינים של הדגם הוא העדר חלון אחורי, עבור הנהג ישנה מראה מרכזית דיגיטלית עם מצלמה אחורית ועבור הנוסעים מאחור ישנו חלון גג גדול. העדר חלון אחורי מאפשר לתכנן את המושב האחורי בצורה חופשית יותר ולצד זה גם לשפר את בידוד הרעשים.
אוואטר 07:
אוואטר 07 הוא קרוסאובר חשמלי הדומה בגודלו לאוואטר 11 ובמידה רבה הוא מהווה גרסה שימושית יותר (ועדכנית יותר) לאוואטר 11, אם תרצו זה מקביל ליחס בין ב.מ.וו X5 השימושי ל- X6 קופה כאשר אוואטר 07 מקביל ל-X5. ל- אוואטר 07 אורך של 4.82 מטר, רוחב של 1.98 מטר, גובה של 1.62 מטר ובסיס גלגלים של 2.94 מטר ויחסית לרכב מסין יש כאן גם תא מטען גדול - אחורי בנפח של 500 ליטר וקדמי בנפח של 90 ליטר.

בניגוד לשני דגמי אוואטר הקודמים המצוידים בסוללות מסוג NMC, אוואטר 07 מצויד בסוללות LFP מהדור החדש של CATL המאפשרות טעינה מהירה יותר (420kW) כך שטעינה של 10% עד 80% אורכת 15 דקות בלבד. הדגם משווק עם סוללת LFP בקיבולת של 82.2kWh המשולבת עם הנעה אחורית בהספק של 340 כ"ס (0-100 קמ"ש ב-6.3 שניות) או הנעה כפולה בהספק של 595 כ"ס (0-100 קמ"ש ב-3.9 שניות). טווח הנסיעה בתקן הסיני עומד על בין 610 ק"מ ל-650 ק"מ כך שתצפו למשהו בגזרת ה-500-500 ק"מ בתקן WLTP האירופי.

כמו בשאר דגמי אוואטר, גרסאות הקצה של הדגם מצוידות בקפיצי אוויר ובולמים אדפטיביים הנשלטים גם באמצעות מצלמה קדמית שסורקת את פני הכביש לפני הרכב ומתאימה מראש את קשיחות הבולמים/קפיצים. שדרוג לו זכה דגם 07 הוא שימוש במערכת בלימה אלחוטית עם מפעילים חשמליים.
אוואטר 06:
המתחרה של אוואטר לטסלה מודל 3, אקספנג P7, ניאו ET5 ועוד היא אוואטר 06 שתושק בקרוב בשוק הבית הסיני. לדגם אורך של 4.85 מטר, רוחב של 1.96 מטר, גובה של 1.45 מטר ובסיס גלגלים של 2.94 מטר לצד תא מטען קדמי בנפח של 70 ליטר ואחורי בנפח של 416 ליטר.

אוואטר 06 מצוידת באותן יחידות הנעה של אוואטר 7, כלומר אחורית בהספק של 340 כ"ס וכפולה בהספק של 595 כ"ס. בדגם זה נמצא סוללת LFP בקיבולת של 72.9kWh כאשר טווח הנסיעה כאן זהה לטווח הנסיעה של אוואטר 07.