2025 קופרה טרמאר
קופרה טרמאר.
2025 קופרה טרמאר
קופרה טרמאר.

החלק השלישי של רשימת הדגמים החדשים הצפויים להיות משווקים בישראל במהלך שנת 2025, הפעם אלו הדגמים של המותגים מבית פולקסווגן, פורד, פיאט, פיג'ו, קאדילק, קיה, רנו ושברולט. בחלק הרביעי שיפורסם בקרוב נתייחס לכל שאר המותגים שלא הופיעו בשלושת הרשימות, בחלק מהמקרים אין כל חדש ובחלק מהמקרים אלו מותגים חדשים שעתידים בישראל עדיין לא בטוח. קישור לחלק הראשון, השני

 

פולקסווגן:

פולקסווגן אמנם לא הציגה לאחרונה איזה דגם חדש שאנחנו צופים שישווק בישראל, אבל אם צריך לחדש אז נשמח לפגוש בישראל את פולקסווגן טיירון, הקרוסאובר 7 מושבים החדש של פולקסווגן המחליף באירופה את הטיגואן אול-ספייס. מדובר בקרוסאובר הדומה בגודלו לקודיאק החדש של סקודה ומצויד בכל המנועים המוכרים של פולקסווגן, החל מ-1.5 טורבו 48V בהספק של 150 כ"ס, 2.0 טורבו בהספקים של 204 כ"ס או 265 כ"ס עם אופציה להנעה כפולה, 2.0 טורבו דיזל בהספק של 193 כ"ס והנעה כפולה וכן שתי גרסאות פלאג-אין על בסיס מנוע 1.5 טורבו בהספקים של 204 כ"ס או 272 כ"ס וסוללה המאפשרת טווח נסיעה חשמלי של כ-100 ק"מ. אחד החידושים ביחידת הפלאג-אין החדשה של פולקסווגן זו האפשרות לטעינה מהירה בהספק של עד 50kW. 

 

2025 פולקסווגן טיירון
פולקסווגן טיירון - קרוסאובר 7 מושבים.

בתחום החשמלי, פולקסווגן תחשוף השנה את הסופרמיני החשמלית ID2 שהוצגה כקונספט ID 2all בשנת 2023. המכונית הזו תתבסס על פלטפורמת MEB Entry שתשמש את הרכבים החשמליים הקטנים בקבוצת פולקסווגן ותעשה שימוש בדור חדש של סוללות, שילוב שאמור לאפשר לדגם להיות משווק במחיר המקביל לזה של גרסאות הבנזין של פולקסווגן פולו. האם נספיק לפגוש בה בישראל עוד בשנת 2025? נחייה ונראה. 

 

פורד:

2025 פורד אקספלורר EV
פורד אקספלורר EV.

פורד הייתה שקטה יחסית בשנת 2024 אך במהלך המחצית הראשונה של 2025 נפגוש בישראל שלושה דגמים חדשים של המותג, שניים חשמליים ומתיחת פנים אחת. מתיחת הפנים שייכת לפומה, הקרוסאובר העירוני של פורד, העיצוב החיצוני החביב של הדגם עודכן קלות בלבד, תא הנוסעים לעומת זאת זכה לעדכון מקיף כולל התקנה של מולטימדיה "12 גדולה ולוח מחוונים דיגיטלי "12.8. הדגם יהיה זמין עם מנוע 1.0 טורבו עם סיוע חשמלי 48V בהספקים של 125 כ"ס או 155 כ"ס. 

 

פורד קפרי EV
קפרי EV.

שני הדגמים החשמליים של פורד הם פורד אקספלורר EV שהוצג לראשונה בתחילת 2023 ופורד קפרי שהוצג ממש לאחרונה. בשני המקרים מדובר על דגמים המבוססים על פלטפורמת MEB של פולקסווגן כך שהם גם עושים שימוש באותן יחידות הנעה המוכרות לנו מדגמי ID של פולקסווגן. למרות זאת, לא תמצאו כל דמיון אחר לדגמים של פולקסווגן, לא בעיצוב, לא בכיול ולא בממשקים השונים. באירופה לפחות הדגמים משווקים עם הנעה חשמלית אחורית או כפולה בהספקים של עד 340 כ"ס וסוללות המאפשרות טווח נסיעה של עד 627 ק"מ. 

 

פיאט:

2025 פיאט 600 החדשה
פיאט 600.

פיאט משווקת כיום בישראל רק את ה-500 החשמלית החדשה, בשנת 2025 צפויים להצטרף להיצע שני דגמים נוספים, פיאט 600 שהוא קרוסאובר משפחתי המחליף למעשה את ה- 500X ופיאט גרנדה פנדה המקבילה לסיטרואן C3 החדשה, כלומר קרוסאובר עירוני קטן המיועד להיות רכב במחיר נגיש בדיוק כמו הפנדה המקורית. 

 

פיאט גרנדה פנדה 2025
פיאט גרנדה פנדה.

פיאט 600 הוא דגם מקביל לפיג'ו 2008 ועוד, כך שגם הוא משווק בגרסה חשמלית עם 156 כ"ס וטווח נסיעה של כ-400 ק"מ או עם מנוע 1.2 טורבו 48V בהספק של 100 כ"ס וסיוע חשמלי 28 כ"ס. פיאט פנדה מזכיה במראה המרובע שלה את הפנדה המקורית וכמו ה- C3 של סיטרואן גם דגם זה ישווק בגרסה חשמלית עם 113 כ"ס וסוללת 44kWh המאפשרת טווח נסיעה של כ-320 ק"מ או מנוע 1.2 טורבו 48V בהספק של 100 כ"ס. 

 

פיג'ו:

אל פיג'ו 3008 החדש שהושק לאחרונה יצטרף במהלך שנת 2025 פיג'ו 5008 החדש שבמידה רבה מהווה את גרסת ה-7 מושבים של ה-3008. מעבר לעיצוב החדש והמוצלח פיג'ו 5008 מטפל באחת מנקודות החולשה של הדגם היוצא, הוא גדול ומרווח יותר לנוסעים ומטען כך שגם כאשר כל המושבים בשימוש נותר תא מטען שימושי למדי (259 ליטר+80 ליטר מתחת לרצפה). חלל תא הנוסעים מודרני, טכנולוגי ומרהיב למראה וכמו בדגם היוצא השורה השנייה מורכבת משלושה מושבים נפרדים. 

 

פיג'ו 5008 החדש חשמלי 2024
פיג'ו 5008 החדש.

פיג'ו 5008 מצויד באותן יחידות הנעה של פיג'ו 3008 כך שגם כאן נוכל למצוא מנוע 1.2 טורבו 48V בהספק של 136 כ"ס או מספר יחידות הנעה חשמליות, החל מדגם הנעה אחורית 210 כ"ס עם סוללת 73kWh המאפשרת לדגם טווח נסיעה של כ-500 ק"מ ועד לגרסת טווח ארוך עם 230 כ"ס וסוללת 98kWh המאפשרת לדגם טווח נסיעה של כ-660 ק"מ. 

 

קאדילק:

קאדילק חשפה חמישה דגמים חשמליים בשנתיים האחרונות וברבעון הראשון של 2025 נפגוש נציג אחד מהרשימה, קאדילק אופטיק שהוא דגם הכניסה החשמלי של קאדילק. קאדילק אופטיק הוא אמנם הקרוסאובר החשמלי הזול והקטן ביותר של קאדילק אך אין שום דבר קטן ברכב באורך של 4.82 מטר ובסיס גלגלים של 2.95 מטר. האופטיק הוצג לראשונה עם הנעה אחורית אך בשלב זה הוא זמין בארה"ב רק בגרסת הנעה כפולה עם הספק משולב של 300 כ"ס וסוללה המאפשרת טווח נסיעה של 486 ק"מ בתקן EPA האמריקאי, שהוא כידוע קרוב יותר לתנאי אמת לעומת תקן WLTP האירופאי. 

 

קאדילק אופטיק החשמלי
קאדילק אופטיק.

בפוטנציאל הדגמים החשמליים יש גם את קאדילק ליריק שהוא קצת גדול יותר מהאופטיק אך מצויד בסוללה גדולה יותר ויחידות הנעה חשמליות חזקות יותר, עד 500 כ"ס, קאדילק ויסטיק שהוא קרוסאובר 6 מושבים חשמלי גדול ממדים ואם רוצים רכב חשמלי עצום בגודלו, אז יש גם את האסקלייד IQ בהיצע הדגמים החשמליים של קאדילק. 

 

קופרה:

2025 קופרה טראמר
קופרה טרמאר.

קופרה אמנם תציג בשנת 2025 את גרסת הייצור לקרוסאובר העירוני החשמלי Raval, אך אנחנו לא יודעים אם דגם זה יספיק להגיע לישראל עוד בשנת 2025. הדגם החדש האחרון של קופרה שטרם עשה עלייה לישראל הוא ה- טרמאר, הקרוסאבר החדש של קופרה שלמעשה יחליף בחברה את האטקה. מדובר בקרובאובר פרימיום שהוא קצת גדול ומרווח יותר מהאטקה או הפורמנטור וכמו ה- טווסקאן החשמלי שנחת לאחרונה בישראל הוא מציג באופן מלא את שפת העיצוב החדשה של קופרה, מהחוץ ומהפנים. באירופה הטרמאר משווק עם מבחר של יחידות הנעה המוכרות לנו מדגמים אחרים של קופרה: 1.5 טורבו 48V עם 150 כ"ס, 2.0 טורבו בהספקים של 204 כ"ס או 265 כ"ס עם מערכת הנעה כפולה, שתי גרסאות פלאג-אין 1.5 טורבו בהספקים של 204 כ"ס או 272 כ"ס וסוללה בקיבולת נטו של 19.7kWh המאפשרת לדגמים טווח נסיעה חשמלי של כ-110 ק"מ. 

 

קיה:

2025 קיה EV3
קיה EV3.

הכוכב של קיה לשנת 2025 אמור להיות הקרוסאובר EV3, קרוסאובר משפחתי חשמלי שיהיה זול יותר משמעותית מה- EV6, כמה זול? הצפי הוא למחיר בגזרת ה-160-170 אלף שקל לדגם הבסיס או 190 אלף שקל לדגם הטווח הארוך, דגם עם טווח מרשים וחסר תחרות בסגמנט של 604 ק"מ, לדגם הבסיס טווח דומה למתחרים, כמו גיאומטרי C, אטו 3 ועוד, טווח של 435 ק"מ. כל גרסאות ה-EV3 מצוידות במנוע חשמלי קדמי בהספק מרבי של 204 כ"ס, זה מספיק לנתון 0-100 קמ"ש של 7.5-7.7 שניות בהתאם לגודל הסוללה. 

 

2025 קיה EV6
קיה EV6 המחודש.

לצד ה- EV3 אנחנו נפגוש במהלך שנת 2025 גם את קיה EV6 המחודש המציג עיצוב מעודכן לחזית הדגם, מסך חדש ללוח המחוונים ומערכת המולטימדיה, גלגל הגה חדש, חומרי גימור חדשים ועוד. כמו באיוניק 5 המחודשת גם כאן נמצא סוללה גדולה יותר בקיבולת של 84kWh המגדילה את טווח הנסיעה בכ-53 ק"מ כך שלדגם ההנעה האחורית טווח נסיעה של כ-581 ק"מ. 

 

2025 קיה סורנטו החדש
קיה סורנטו החדש.

אם חשמלית זה לא כוס התה שלכם עדיין, תשמחו לדעת שבמהלך שנת 2025 נפגוש בישראל גם בסורנטו החדש אשר זכה למתיחת פנים מקיפה במיוחד עם עיצוב חדש לחזית הדגם, שדרוג מקיף במיוחד לחלל תא הנוסעים כולל עיצוב חדש לדשבורד ומולטימדיה חדשה, תוספת של כריות אוויר (10) ודור מתקדמת יותר של מערכות בטיחות מתקדמות. בתחום ההנעה אין שינוי של ממש כך שהדגם ממשיך עם מנוע 2.5 ליטר 180 כ"ס, 2.2 טורבו דיזל 193 כ"ס, 1.6 טורבו היברידי 230 כ"ס ו-1.6 טורבו היברידי פלאג-אין 265 כ"ס. 

 

2025 קיה ספורטאז' החדש
ספורטאז' החדש (בגרסה האמריקאית הארוכה יותר).

לצד דגמים אלו נפגוש גם את הספורטאז' החדש שהוצג לאחרונה לאחר מתיחת פנים מקיפה, החזית עוצבה מחדש בהתאם לשפת העיצוב העדכנית של קיה, הדשברוד עוצב מחדש למראה נקי ומוקפד יותר, חומרי הגימור השונים שודרגו, הותקן מסך פנורמי חדש, נוספו חומרי בידוד לטובת נסיעה שקטה יותר ובולמים חדשים מבטיחים את שיפור איכות הנסיעה. בשוק הקוריאני, מנוע ה-1.6 טורבו 180 כ"ס משודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית במקום 7 הילוכים כפולת מצמדים אך לאור העבודה שהדגם טרם נחשף בגרסתו האירופאית אנחנו לא יודעים אם זה שינוי שנפגוש גם כאן (כנראה שלא). 

 

רנו:

לרנו יש מספר דגמים חדשים בעלי פוטנציאל שיווק בישראל, אך לאור העבודה שעיקר המיקוד של קרסו מוטורס היבואנית היא במותגים אקספנג וצ'רי המצליחים אנחנו לא יודעים לומר מה מכל דגמים אלו ישווק בסוף בישראל. הדגם בעל פוטנציאל השיווק הגדול ביותר הוא רנו סימביוז, קרוסאובר משפחתי שהוא למעשה סוג של קפצ'ור XL עם תוספת של 19 ס"מ לאורך לעומת הקפצ'ור שרובם מוקדשים לטובת תא מטען גדול יותר בנפח של  492-624 ליטר - בהתאם למקום של הספסל האחורי הנע על מסילה. הדגם משווק בשלב זה רק בגרסה היברידית 1.6 ליטר 145 כ"ס המוכרת לנו מהקפצ'ור. 

 

רנו סימביוז 2025
רנו סימביוז.

מה עם התחום החשמלי? את רנו מגאן E-TECH שהוצג עוד בשנת 2021 פגשנו בישראל רק בזכות היבוא המקביל, מאז רנו הציגה עוד מספר דגמים חשמליים כמו הסניק E-TECH המשווק בשתי גרסאות הנעה של 170 כ"ס או 220 כ"ס עם טווח נסיעה של 430 או 623 ק"מ בהתאמה, הסופר מיני החשמלי רנו 5 E-TECH המשווקת בגרסאות של 95-120 כ"ס עם טווח נסיעה של כ-300 ק"מ או בגרסת 150 כ"ס עם טווח נסיעה של כ-410 ק"מ. לאחרונה רנו הציגה גם את רנו 4 E-TECH, סוג של קרוסאובר עירוני שהוא קצת גדול יותר מהרנו 5 אך מצויד באותן יחידות הנעה חשמליות. 

 

שברולט:

האקווינוקס החדש הוא הדגם העיקרי של שברולט לשנת 2025, הדגם לא השתנה במיוחד בגודלו אך כל השאר חדש ושונה לחלוטין, העיצוב "קרבי" כמו כל שאר דגמי שברולט החדשים, תא נוסעים מודרני וטכנולוגי יותר ולמרות שהדגם ממשיך עם מנוע 1.5 ליטר טורבו 175 כ"ס כמו בדגם הנוכחי, את תיבת ה-6 הילוכים אוטומטית מחליפה תיבת CVT רציפה בדגמי ההנעה הקדמית או 8 הילוכים אוטומטית בדגמי ההנעה הכפולה.

 

שברולט אקווינוקס החדש 2024
שברולט אקווינוקס החדש (דגם Activ).

 שברולט השיקה לאחרונה את הסילברדו EV החשמלי אך לשברולט יש עוד שני דגמים חשמליים שנשמח אם אלו ישווקו בישראל, גם לאור העבודה שמחירם בשוק האמריקאי נגיש יחסית כך שהתמחור שלהם בישראל יכול להיות די תחרותי. הדגמים הם שברולט אקווינוקס EV ושברולט בלייזר EV ולמרות השמות המוכרים, אין להם כל קשר לדגמי הבנזין עם השמות המוכרים שכן מדובר ברכבים חשמליים מהיסוד על בסיס פלטפורמה ייעודית. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 19

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.