2025 סיטרואן C5 איירקרוס החדש
סיטרואן C5 איירקרוס החדש - שינוי כיוון.
2025 סיטרואן C5 איירקרוס החדש
סיטרואן C5 איירקרוס החדש - שינוי כיוון.

סיטרואן מסירה את הלוט מעל הדור השני והחדש של הקרוסאובר C5 איירקרס אותו סיטרואן תשווק הפעם עם מבחר של שלוש טכנולוגיות הנעה: בנזין 48V, היברידי פלאג-אין וחשמלי מלא עם טווח של עד כ-680 ק"מ. כמו פיג'ו 3008 המקביל, גם סיטרואן C5 איירקרוס החדש הוא דגם חדש מהיסוד המבוסס על פלטפורמת STLA החברה של קבוצת סטלנטיס. את סיטרואן C5 איירקרוס אנחנו צפויים לפגוש בישראל לקראת סוף 2025. 

 

טוסון באנר סמארט באנר

סיטרואן C5 איירקרוס החדש עוטה על עצמו את שפת העיצוב העדכנית של סיטרואן באמצעותה הוא מציג שינוי כיוון מהדגם היוצא לכיוון המראה הדינאמי יותר. שינוי כיוון משמעותי נמצא גם במידותיו של הדגם ועם אורך של 4,652 מ"מ, רוחב של 1,902 מ"מ, גובה של 1,660 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,784 מ"מ סיטרואן C5 איירקרוס החדש הוא קרוסאובר 5 מושבים גדול ומרווח מאוד עם תוספת של 160 מ"מ לאורך ו-54 מ"מ לבסיס הגלגלים לעומת הדגם היוצא.  לדגם מרווח גחון יחסית יוצא דופן לסגמנט - 200 מ"מ ונפח תא המטען גדול מאוד ועומד על 565 ליטר ומה שחשוב יותר בזכות הפלטפורמה החדשה הנפח נותר זהה בין כל גרסאות ההנעה. 

 

2025 סיטרואן C5 איירקרוס החדש
סיטרואן C5 איירקרוס החדש.

כמו הדגם היוצא, סיטרואן C5 איירקרוס החדש נשען על בולמי הנוחות של החברה עם מעצורים הידראוליים במקום גומי פשוט כמו במרבית הרכבים בעולם, דבר המאפשר להגדיל את טווח התנועה של הבולם לטובת שיכוך נוח יותר  ולעדן משמעותית את התגובה של הבולם במפגש עם בורות ושיבושים גדולים. בדגם החדש סיטרואן שדרגה את הבולמים הקדמיים והוסיפה שני מעצורים פרוגרסיביים.

 

היברידי פלאג-אין או חשמלי:

כאמור, סיטרואן C5 איירקרוס ישווק עם מבחר של שלוש טכנולוגיות הנעה, את כולן אנחנו כבר מכירים מפיג'ו 3008 החדש. לחובבי הבנזין יש את מנוע ה-1.2 טורבו 48V החדש של קבוצת סטלנסטים עם הספק משולב של 145 כ"ס והבטחה לשיפור של כ-4% בצריכת הדלק לעומת הדגם היוצא עם אותה יחידת הנעה - בזכות שיפור של מקדם הגג.

 

2025 סיטרואן C5 איירקרוס החדש
עם מבחר של שלוש טכנולוגיות הנעה.

דגם הפלאג-אין משלב מנוע 1.6 טורבו 150 כ"ס עם מנוע חשמלי 125 כ"ס המשולב בתיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים eDCS ייעודית להנעה היברידית. למערכת הספק משולב של 195 כ"ס וסוללת ה-21kWh שהותקנה בדגם תאפשר טווח נסיעה חשמלי של כ-86 קג"מ. הדגם מצויד כסטנדרט במטען פנימי 3.7kW כך שטעינה ביתית מלאה של הסוללה אורכת כ-5:15 שעות וכאופציה ניתן לשדרג למטען 7.4kW חד פאזי המקצר את זמן הטעינה ל-2:55 שעות. 

 

את פיג'ו 3008 ניתן לגבל גם בגרסה חשמלית עם הנעה כפולה אך בשלב זה לפחות סיטרואן תעשה שימוש רק בשתי היחידות החשמליות האחרות, דגם טווח קצר עם מנוע חשמלי קדמי 210 כ"ס וסוללה בקיבולת של 73kWh המאפשרת טווח נסיעה של כ-520 ק"מ או דגם טווח ארוך עם מנוע חשמלי קדמי 230 כ"ס וסוללה בקיבולת של 97kWh המאפשרת טווח נסיעה של כ-680 ק"מ. 

 

2025 סיטרואן C5 איירקרוס החדש
סיטרואן C5 איירקרוס החדש.

כדי לחסוך באנרגיה, במצב נהיגה Normal ההספק והמומנט מופחתים במעט עד למהלך דוושה של 70%, מעבר הנהג יקבל את מלוא ההספק/מומנט. במצב ECO ההספק מופחת עוד יותר לצד הפחתה של האנרגיה לחימום או קירור, אם בכל זאת תרצו לבצע עקיפה זריזה יש מצב "קיק דאון" בלחיצה מלאה על הדוושה. במצב Sport תקבלו את מלוא ההספק/מומנט ללא הגבלה לצד כיול שונה להיגוי ולמפת דוושת התאוצה. 

 

מנופים על גלגל ההגה יאפשרו לנהג לבחור מבין שלוש דרגות עוצמה שונות של מערכת הבלימה הרגנרטיבית, כיאה לרכב חשמלי מודרני, מערכת הניווט הותאמה להנעה חשמלית כולל תכנון מסלול חסכוני יותר והתאמת המסלול למצב הסוללה ועמדות הטעינה שבדרך. בכל הקשור לטעינה, סיטרואן C5 איירקרוס החשמלי ממצויד במטען פנימי 11kW ובמהלך 2026 רוכשי הדגם יוכלו לשדרג כאופציה למטען 22kW דו כיווני (V2L). טעינה מהירה אפשרית עד להספק של 160kW. 

 

סיטרואן C5 איירקרוס החדש תא הנוסעים
עם מסך מרכזי ענק ואנכי.

חלל תא הנוסעים של סיטרואן C5 איירקרוס החדש מציג גם הוא שינוי כייון מהדגם היוצא ובניגוד לעידן הנוכחי של עיצובים מינימליסטיים (גם כדי לחסוך בעלויות) בסיטרואן העניקו לחלל תא הנוסעים עיצוב מלא אלמנטים ויזואליים ושימוש בחומרים המעניקים תחושת ZEN. כמו כל דגמי סיטרואן דגש ניתן לנוחות המושבים שאם הם כמו בדגם היוצא, אז הם מאוד נוחים ומפנקים בנסיעות ארוכות ולצד זה סיטרואן מדווחת כי היא שיפרה את תמיכת הצד של המושבים שהייתה חסרה בדגם היוצא. המושבים כוללים כיוון חשמלי מלא לצד חימום/אוורור ועד 5 תוכניות עיסוי.

 

את מרכז הדשבורד מאייפן מסך מגע אנכי גדול למדי עם אזור תצוגה קבוע עבור השליטה על בקרת האקלים, זו מערכת מודרנית המספקת את כל מה שאפשר לצפות לו כולל הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תפעול קולי מורחב כולל Chat GPT, אפליקציה לשליטה מרחוק, עדכוני OTA ועוד. לצד זה נמצא את גלגל ההגה החדש של סיטרואן, לוח מחוונים דיגיטלי "10 ותצוגה עילית. לצד זה נמצא גם חלון גג פנורמי גדול, שפע של תאי אחסון שימושיים ועוד. 

 

2025 סיטרואן C5 איירקרוס החדש
סיטרואן C5 איירקרוס החדש.

הדגם מצויד במערכת הבטיחות Drive Assist 2.0 המציגה מספר שדרוגים כגון מעבר נתיב אוטונומי (הדורש אישור של הנהג), ניטור תנועה חוצה מאחור עם זיהוי מורחב ובלימה אוטונומית, מצלמה לניטור הנהג וניטור שטח מת מורחב הפועל בטווח של עד 75 מטר לאחור. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
טוסון באנר סמארט באנר
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.