לאחר חשיפה מוקדמת של הדגם אשתקד, קופרה חושפת כעת את הקרוסאובר החדש שלה, קופרה טראמר (Terramar) אותו קופרה תשווק עם מבחר של מנועי בנזין בהספקים של 150 כ"ס עד 265 כ"ס ובשתי גרסאות פלאג-אין חזקות בהספקים של 204 כ"ס עד 272 כ"ס להן טווח נסיעה חשמלי של מעל ל-100 ק"מ. עם הטרמאר, קופרה שואפת להתחרות בסגמנט הפרימיום גם מול רכבים כגון ב.מ.וו X1, מרצדס GLA ועוד, מחיר בסיס באירופה של 192 אלף שקל מוכיח שזו אכן הכוונה.
קופרה טראמר בקצרה:
- קרוסאובר פרימיום 5 מושבים
- אורך של 4.52 מטר ובסיס גלגלים של 2.68 מטר
- מנוע 1.5 טורבו 150 כ"ס, 2.0 טורבו 204 או 265 כ"ס
- הנעה קדמית בדגם הבסיס, כפולה בשאר הדגמים
- פלאג-אין 1.5 טורבו 204 כ"ס או 272 כ"ס
- טווח נסיעה חשמלי של כ-100 ק"מ
- מחיר באירופה החל מ-192,000 שקל
קופרה טרמאר הוא קרוסאובר קומפקטי בגודלו מסדר הגודל של רכבים כגון יונדאי טוסון וקיה ספורטאז', הוא מבוסס על פלטפורמת MQB Evo העדכנית כאשר לדגם אורך של 4,519 מ"מ, רוחב של 1,863 מ"מ, גובה של 1,584 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,681 מ"מ, כך שהוא גדול יותר מהפורמנטור, גדול יותר משמעותית מהאטקה ולמרות שבקופרה לא מודים בכך, סביר להניח שהדגם יחליף בשלב מסוים את האטקה, שנולד בכלל כדגם של סיאט.
קופרה טראמר ישווק עם מבחר של חמש יחידות הנעה: 1.5 ליטר טורבו 150 כ"ס עם סיוע חשמלי 48V והנעה קדמית בדגם הבסיס, 2.0 ליטר טורבו בהספק של 204 כ"ס והנעה כפולה 4Drive בדגם הביניים ובגרסת הבנזין הבכירה של הדגם, טרמאר VZ, נמצא את גרסת ה-265 כ"ס של מנוע זה וגם כאן ההנעה היא כפולה 4Drive כסטנדרט. נתוני ביצועים, צריכת דלק ועוד יפורסמו קרוב יותר למועד ההשקה בהמשך השנה.
לצד מנועי הבנזין לקוחות הדגם יוכלו לבחור מבין שתי יחידות הנעה היברידיות פלאג-אין eHybrid בהספקים של 204 כ"ס או 272 כ"ס בגרסת טרמאר eHybrid VZ. שתי היחידות זהות למוכר לנו משאר דגמי קבוצת פולקסווגן העדכניים, היא מבוססת על מנוע 1.5 טורבו Evo2 וסוללה בקיבולת גדולה של 19.7kWh (נטו) שתאפשר לדגם טווח נסיעה חשמלי של כ-100 ק"מ. את הסוללה ניתן להטעין באמצעות עמדת טעינה מהירה DC בהספק של עד 50kW או באמצעות מטען ביתי AC בהספק של 11kW.
אל העיצוב החיצוני של קופרה טראמר כבר נחשפנו אשתקד, הוא נשען על שפת העיצוב העדכנית של קופרה ומצויד ביחידות התאורה החדשות של קופרה כולל פנסי CUPRA Matrix LED Ultra החדשים של החברה עם חתימת התאורה בצורת שלושה משולשים ופנסים אחוריים עם חתימת תאורה מעוצבת במיוחד - כיאה לרכב השואף להתחרות בסגמנט הפרימיום.
חלל תא הנוסעים של קופרה טראמר הוא המשך ישיר למה שפגשנו בטווסקאן החשמלי מוקדם יותר השנה וחלק בלתי נפרד מהשאיפה למתג את קופרה כפרימיום. בניגוד למינימליזם המוגזם שמאפיין כיום כל רכב חדש, בקופרה דווקא השקיעו לא מעט בעיצוב תא הנוסעים עם שילובי חומרים וצבעים שונים, משטחים בזוויות המשתלבים זה בזה ובשורה התחתונה אין ספק כי מדובר בחלל תא הנוסעים עשיר למראה, כזה שלא תשתעממו ממנו מהר כל כך.
במרכז הקונסולה צפה לה מערכת המולטימדיה העדכנית והמתקדמת של קופרה עם מסך מגע "12.9 ולצידה נמצא לוח מחוונים דיגיטלי עדכני בגודל "10.25, שבדגמי VZ כולל תצוגת ביצועים ייחודית, אותו משלימה מערכת תצוגה עילית. השורה השנייה בדגם נעה על מסילה ובמצבה הקדמי ביותר מתקבל נפח תא מטען ענק של 602 ליטר.
קופרה מדווחת כי הדגם זכה למתלי ספורט עם הנמכת מרכב של 10 מ"מ לעומת שאר הדגמים העושים שימוש בפלטפורמת MQB Evo (סקודה קודיאק לדוגמה), לזווית שפיעה (camber) שלילית יותר לשיפור האחיזה בסיבובים, בכל הדגמים נמצא מערכת היגוי פרוגרסיבית, מערכת בלימה מבוססת מגבר בלם חשמלי, בולמים אדפטיביים DCC חדשים עם שני שסתומים (שליטה נפרדת על תנועת הבולם מעלה/מטה), בקרת יציבות עם מצב ספורט בכל הדגמים ואפשרות לניתוק מלא בדגמי VZ.
דגמי הבסיס של טראמר מצוידים בחישוקי "18 עם צמיגים ברוחב של 235 מ"מ, הדגמים הבכירים יותר מצוידים בחישוקי "19 עם צמיגים ברוחב 255 מ"מ ודגמי VZ מצוידים בחישוקי "20 עם צמיגים ברוחב של 255 מ"מ. את דגמי הטרמאר VZ ניתן לשדרג למערכת בלימה משופרת מבית Akebono היפנית עם רפידות משודרגות וצלחות בלימה קדמיות גדולות יותר - 375x36 לעומת 340x36 בדגמי VZ הסטנדרטיים - בשני המקרים הקליפר הקדמי הוא בעל 6 בוכנות.