קבוצת לובינסקי מודיעה על תחילת השיווק של פיג'ו 3008 החדש לשנת 2025, דור שלישי לקרוסאובר המשפחתי המצליח של פיג'ו. פיג'ו 3008 החדש ישווק בשלב זה בישראל בדגם 1.2 טורבו היברידי קל או בדגם חשמלי e-3008 עם הנעה קדמית 210 כ"ס וטווח נסיעה של 499 ק"מ.
פיג'ו 3008 החדש בקצרה:
- מבוסס על פלטפורמת STLA החדשה
- א/ר/ג: 4.53 מ'/ 1.89 מ'/ 1.66 מ'
- בסיס גלגלים: 2.74 מ'
- תא מטען: 520 ליטר
- דגם בנזין: 1.2 טורבו 136 כ"ס + 22 כ"ס חשמלי
- 0-100 קמ"ש: 10.2 שניות
צריכת דלק: 18.2 ק"מ לליטר - דגם חשמלי: 210 כ"ס ו-35.2 קג"מ
- סוללה: 73kWh
- 0-100 קמ"ש: 8.8 שניות
- טווח נסיעה: 499 ק"מ
פיג'ו 3008 החדש אולי קצת דומה לדגם היוצא אך בשורה התחתונה מדובר בדגם חדש מהיסוד המבוסס על פלטפורמת STLA של קבוצת סטנלטיס שתוכננה מראש לשאת ביעילות הנעה חשמלית או היברידית. לפיג'ו 3008 החדש אורך של453.5 ס"מ, רוחב של189.5 ס"מ, גובה של 166.5 ס"מ ובסיס גלגלים של 273.9 ס"מ כך שהוא צמח די משמעותית בכל המידות לעומת הדגם היוצא כולל תוספת של 6.4 ס"מ לבסיס הגלגלים, שהוקדשה בעיקר לטובת המרווח במושב האחורי.
כאמור, פיג'ו 3008 החדש ישווק גם בגרסה חשמלית, בשלב זה נקבל את גרסת הבסיס עם הנעה קדמית 210 כ"ס ומומנט מרבי של 35.2 קג"מ בשילוב עם סוללת 73kWh, שילוב המאפשר לדגם טווח נסיעה של 499 ק"מ, נתון 0-100 קמ"ש של 8.8 שניות ומהירות מרבית של 170 קמ"ש. באירופה הדגם זמין גם בגרסת הנעה קדמית עם 230 כ"ס וסוללת 98kWh המאפשרת טווח נסיעה של מעל ל-700 ק"מ ובגרסת הנעה כפולה 320 כ"ס עם סוללת 73kWh.
פיג'ו 3008 החשמלי מצויד במטען פנימי 11kW כך שטעינה מלאה אורכת כ-8 שעות, טעינה מהירה DC אפשרית עד להספק של 160kW כך שטעינה של 20% עד 80% אורכת כ-30 דקות. בדגם החשמלי לנהג אפשרות בחירה מבין 3 מצבי נהיגה שונים וכן אפשרות בחירה מבין 3 דרגות עוצמה שונות למערכת הבלימה הרגנרטיבית, זה נעשה באמצעות מנופים על גלגל ההגה.
אם אתם עדיין מעדיפים מנוע בנזין, אז את פיג'ו 3008 החדש תוכלו לקבל גם עם מנוע ה-1.2 ליטר טורבו 136 כ"ס החדש של פיג'ו (מנוע חדש מהיסוד עם שרשרת תזמון) שנעזר בסיוע חשמלי 48V בהספק של 22 כ"ס ו-5.5 קג"מ המוצמד לתיבת 6 הילוכים כפולת מצמדים ייעודית לשילוב חשמלי. עם יחידת הנעה זו לדגם נתון 0-100 קמ"ש של 10.2 שניות, מהירות מרבית של 210 קמ"ש וצריכת דלק חסכונית של 18.2 ק"מ לליטר, זאת לעומת כ-15.1 ק"מ לליטר עם מנוע ה-1.2 טורבו הקודם.
פיג'ו 3008 החדש מציג עיצוב מודרני ודינאמי יותר מהדגם היוצא והוא עוטה על עצמו את שפת העיצוב העדכנית של פיג'ו. חלל תא הנוסעים של הדגם היוצא היה מופע מרשים של עיצוב וזה החדש ממשיך את המסורת הזו ומשדרג אותה שימוש נרחב יותר בחומרים המעניקים לחלל תא הנוסעים מראה "מחבק וטבעי יותר" יחד עם טכנולוגיה מתקדמת יותר הכוללת גם מסך "21 פנורמי גדול המשמש את לוח המחוונים ומערכת המולטימדיה המתקדמת שהותקנה בדגם - את זה תקבלו רק ברמות הגימור הגבוהות, ברמות הגימור הבסיסיות יותר יש צמד מסכי "10 במקום מסך אחד גדול.
פיג'ו 3008 בנזין ישווק בשתי רמות גימור, רמת הגימור הבסיסית ALLURE כוללת, בין היתר: מפתח חכם, חיישני תאורה וגשם, חישוקי "19, תאורת LED מלאה, מולטימדיה "10 עם הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, מראה מרכזית מתכהה אוטו', חלונות כהים, ריפודי בד משולב בעור, בקרת אקלים מפוצלת עם יציאות לאחור, משטח טעינה אלחוטי, חיישני חנייה היקפיים, מצלמת 360 מעלות ועוד. בתוספת תשלום תוכלו להוסיף חבילת מולטימדיה הכוללת מסך "21 פנורמי, תאורת אווירה ב-8 צבעים, פאנל קיצורים דיגיטלי הניתן לאפיון אישי ושלושה חיבורי USB-C נוספים.
רמת הגימור הבכירה GT מוסיפה מסך "21 ופאנל קיצור דיגיטלי, מושבים קדמיים חשמליים עם חימום ואוורור וכרית בסיס מתכוונת להתאמה מדויקת של התמיכה לירכיים, חימום למושבים מאחור, תאורה ראשית PIXEL LED אדפטיבית, פנסים אחוריים בעיצוב 3D, ריפודי עור נאפה, תאורת אווירה ב-8 צבעים ועוד. בדגם החשמלי, המשווק ברמת הגימור GT בלבד, נמצא בנוסף גם חישוקי "20.
בתחום הבטיחות, בכל רמות הגימור נמצא ניטור שטח מת ותנועה חוצה מאחור, בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, בקרת שיוט אדפטיבית, אור גבוה אוטומטי ועוד. ברמת הגימור GT בקרת השיוט האדפטיבית כולל שמירה על מרכז נתיב הנסיעה. 2025 פיג'ו 3008 - מפרט טכני מלא להורדה.
2025 פיג'ו 3008 החדש מחירון:
- פיג'ו 3008 1.2 טורבו 48V ALLURE - מחיר 186,990 ₪
- פיג'ו 3008 1.2 טורבו 48V GT - מחיר 206,990 ₪
- פיג'ו 3008 חשמלי 73kWh GT - מחיר 258,990 ₪
לפיג'ו 3008 אחריות מלאה ל-3 שנים עד 100,000 ק"מ. על הסוללה ישנה אחריות ל-8 שנים עד 160,000 ק"מ. שגרת הטיפולים היא 15,000 ק"מ או שנה לדגמי הבנזין ולדגמים החשמליים 25,000 ק"מ או שנה.