השם מוכר, המראה די דומה וגם כאן מדובר ב- SUV גדול ממדים, אך קאדילק אסקלייד IQ החשמלי הוא דגם שונה מהותית מהאסקלייד הרגיל והמוכר וזה לא רק בשל ההנעה החשמלית אלא פשוט כי הדגם מבוסס על פלטפורמה שונה לחלוטין, פלטפורמת Ultium הייעודית להנעה חשמלית של ג'נרל מוטורס. מחיר הבסיס לדגם בשוק האמריקאי עומד על $130,000.
כמה ענק? לקאדילק אסקלייד IQ אורך של 5697 מ"מ, רוחב של 2167 מ"מ, גובה של 1934 מ"מ ובסיס גלגלים של 3460 מ"מ כך שמדובר בדגם הדומה בגודלו לאסקלייד ESV - הגרסה הארוכה של האסקלייד הרגיל. לא רק לנוסעים בשלושת שורות המושבים יש המון מקום, גם למטען לא חסר מקום עם נפח של 670 ליטר מאחור השורה השלישית ועד לנפח של 3374 עם קיפול שתי שורות המושבים מאחור ואם זה לא מספיק לכם? אז יש גם תא מטען קדמי בנפח ענק של 345 ליטר ואתם גם יכולים לחבר נגרר במשקל של עד 3628 ק"ג.
רכב ענק צריך סוללת ענק וזה גם מה שנמצא בתחתית המרכב של האסקלייד IQ שם הותקנה סוללה בקיבולת של 200kWh ובקאדילק מעריכים כי הסוללה הזו תאפשר לדגם טווח נסיעה, ענק גם הוא, של כ-724 ק"מ.
הסוללה הזו מזינה שני מנועים חשמליים בהספק כולל של 680 כ"ס ומומנט מרבי של 85 קג"מ. אם הנהג יעביר את בורר מצב ההנעה מהמצב הרגיל למצב "Velocity Max" ההספק המרבי יעלה ל-750 כ"ס והמומנט המרבי יעמוד על 108 קג"מ ולפי קאדילק, במצב זה לדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של פחות מ-5 שניות.
כדי לתמוך במפלצת החשמלית הזו, הדגם נשען על בולמים אדפטיביים MagneRide וקפיצי אוויר המאפשרים את הנמכת המרכב ב-50 מ"מ והגבהת המרכב ב-25 מ"מ. לצד זה נמצא גם מערכת היגוי אחורית המאפשרת הטייה של הגלגלים האחוריים בזווית של עד 10 מעלות כך שלדגם קוטר סיבוב של 12 מטר בלבד וכל זה נשען על חישוקי "24 ענקיים הנועלים צמיגים במידה של 275/50.
העיצוב החיצוני דומה לזה של האסקלייד הרגיל אך במקביל גם שונה ולמעשה חדש לחלוטין, במיוחד בקורת D האחורית המעניקה לדגם מראה דינאמי יותר ופחות מראה של "משאית" קלה כמו במקרה של האח עם מנוע הבעירה הפנימית.
כמו האסקלייד הרגיל, דם האסקלייד IQ מציע מרווח עצום לנוסעים ומטען לצד חומרים עשירים, תאורת אווירה עשירה (126 צבעים/גוונים) והמון אבזור, אך כאן מסתיים הדמיון בין תאי הנוסעים של שני הדגמים. אם חשבתם שמסך ה-"38 הפנורמי של האסקלייד הרגיל הוא גדול אז תחשבו שוב שכן האסקלייד IQ מצויד במסך "55 מקצה לקצה המחולק לשני אזורי תצוגה/מסכים כאשר זה בצד הנהג בגודל של "33. מערכת המולטימדיה המתקדמת של הדגם היא מהדור העדכני ביותר של קאדילק עם אינטגרציה מלאה של שירותי הרשת השונים של גוגל - מפות, סייען קולי, חיפוש ברשת, יו-טיוב, חנות אפליקציות ועוד.
מתחת למסך הפנורמי הענק נמצא עוד מסך "11 דרכו ניתן לשלוט על בקרת האקלים, חימום/אוורור המושבים ומערכות שונות ברכב. על המסך הזה והמסך המרכזי ניתן לשלוט באמצעות מגע או באמצעות חוגה. את השורה השנייה ניתן לשדרג עם "חבילת מנהלים" המוסיפה מסכי "12.6 בגב המושבים הקדמיים, קונסולה בין המושבים המכילה צמד משטחי טעינה אלחוטיים, שקעי USB לטעינה מהירה, שולחנות עבודה מתקפלים ומסך שליטה המאפשר, בין היתר, גם שליטה על הדלתות החשמליות של הדגם. הדגם מגיע כסטנדרט עם מערכת שמע AGK הכוללת 19 רמקולים, אותה ניתן לשדרג למערכת עם 36 רמקולים ובחבילת המנהלים נוספים עוד 4 רמקולים המוטמנים במשענות הראש.
מעבר לרשימת אבזור עשירה נוכל למצוא גם רשימה ארוכה של מערכות בטיחות מתקדמות, כולל כמובן מערכת SUPER CRUISE המאפשרת נהיגה אוטונומית ללא צרוך באחיזה בהגה לאורך של 644,00 ק"מ של כבישים בינעירוניים ומהירים בארה"ב וקנדה.