פיג'ו 5008 החדש חשמלי 2024
פיג'ו 5008 החדש - דגם חשמלי עם טווח של 660 קילומטר.
פיג'ו 5008 החדש חשמלי 2024
פיג'ו 5008 החדש - דגם חשמלי עם טווח של 660 קילומטר.

כחצי שנה לאחר שחשפה את ה-e-3008 החשמלי, פיג'ו חושפת את ה-5008 החדש המהווה למעשה את גרסת השבעה מושבים של ה-3008. כמו האח הקטן יותר, פיג'ו e-5008 החשמלי מציע טווח נסיעה יוצא דופן של 660 ק"מ, המושג בזכות המעבר לפלטפורמת STLA החדשה של קבוצת סטלנטיס, והוא ישווק בנוסף בדגם בנזין 136 כ"ס עם סיוע חשמלי 48V ובדגם פלאג-אין 195 כ"ס. מקבוצת לובינסקי נמסר כי את פיג'ו 5008 החדש נפגוש בישראל בתחילת בשנת 2025.

 

לפיג'ו 5008 החדש אורך של 4.79 מטר, רוחב של 1.89 מטר גובה של 1.69 מטר ובסיס גלגלים של 2.90 מטר, מדובר בתוספת משמעותית של 15 ס"מ לאורך ו-6 ס"מ לבסיס הגלגלים לעומת הדגם היוצא. הגידול המשמעותי אפשר להגדיל את תא המטען לנפח של 259 ליטר כאשר כל המושבים בשימוש, לעומת 167 ליטר בדגם היוצא, ויש עוד 80 ליטר מתחת לרצפת תא המטען, בתצורת 5 מושבים מתקבל נפח של 748 ליטר ובתצורת 2 מושבים מתקבל נפח של 1,815 ליטר. 

 

2024 פיג'ו 5008 החדש
פיג'ו 5008 החדש.

פיג'ו e-5008 החשמלי מצויד באותן יחידת הנעה של ה- e-3008 וזה אומר דגם טווח ארוך עם סוללת 400V 98kWh המאפשרת טווח נסיעה של 660 ק"מ ומנוע חשמלי קדמי 230 כ"ס ו- 35 קג"מ, דגם כניסה עם סוללת 73kWh המאפשרת טווח נסיעה של 502 ק"מ עם הנעה קדמית 210 כ"ס ו-35 קג"מ וגם הנעה כפולה עם 310 כ"ס ו-52 קג"מ (קדמי 210 כ"ס ואחורי 110 כ"ס) עם אותה סוללה המאפשרת טווח של 500 ק"מ. 

 

בכל הקשור לטעינה, לדגם יכולת טעינה מהירה DC בהספק של עד 160kW כך שטעינה של 20% עד 80% אורכת כ-30 דקות. טעינה ביתית AC אפשרית בהספק של עד 11kW ולרוכשים אפשרות לשדרג את המטען הפנימי כך שיאפשר טעינה בהספק של עד 22kW. לדגם יכולת V2L בהספק של 3kW. 

 

2024 פיג'ו 5008 החדש תא הנוסעים
חוויה ויזואלית וטכנולוגית.

למי שעדיין לא מוכן לעבור להנעה חשמלית, פיג'ו 5008 החדש ישווק כאמור בשתי גרסאות הנעה נוספות: דגם בנזין עם מנוע 1.2 טורבו 48V החדש של פיג'ו עם 136 כ"ס ותיבת 6 הילוכים כפולת מצמדים e-DCS6. לפי פיג'ו לדגם זה צריכת דלק משולבת של 17.2 ק"מ לליטר. האופציה הנוספת היא דגם פלאג-אין עם טווח חשמלי של כ-80 ק"מ ויחידת הנעה היברידית המשלבת מנוע בנזין 150 כ"ס ומנוע חשמלי 125 כ"ס לכדי הספק משולב של 195 כ"ס. המנוע החשמלי בדגם זה משולב בתיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים e-DCS7. 

 

פיג'ו 5008 החדש והחשמלי
פיג'ו e-5008 החדש.

מעבר לתוספת השורה השלישית והמרווח המשופר לנוסעים, כל השאר זהה כמובן למה שפגשנו בפיג'ו 3008 החדש עם עיצוב חיצוני נאה ומודרני עם פנסים ראשיים Pixel LED, תא נוסעים בעיצוב Panoramic i-Cockpit החדש עם מסך פנורמי ענק בגודל "21 המשלב את לוח המחוונים ומערכת המולטימדיה, ממשק קיצורים דיגיטלי ניתן לתכנות, גלגל הגה חדש, מושבי נוחות AGR עם אוורור ועיסוי לאלו הקדמיים וחימום לכל המושבים, בקרת אקלים מפוצלת ל-3 אזורים, מערכת שמע מבית Focal עם 10 רמקולים, מצלמת 360 מעלות ועוד וכל זה עטוף בעיצוב מרהיב ושימוש נרחב בחומרים ממוחזרים. לצד כל זה נמצא את הדור החדש והמשופר של מערכות הבטיחות המתקדמות של פיג'ו. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 37

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.