פולקסווגן ID 2all קונספט
פולקסווגן ID 2all קונספט - קדימון לפולקסווגן ID2 העתידית.
פולקסווגן ID 2all קונספט
פולקסווגן ID 2all קונספט - קדימון לפולקסווגן ID2 העתידית.

פולקסווגן חושפת הערב (ד') את הקונספט פולקסווגן ID2, קדימון לסופרמיני החשמלית הראשונה של פולקסווגן אותה החברה תשווק בשנת 2025. הנתון החשוב ביותר בדגם הזה הוא המחיר שכן פולקסווגן הציבה לעצמה יעד כי המחיר של הדגם הזה יהיה מקביל לזה של רכב עם מנוע בעירה פנימית ולפי ההצהרה של החברה כי המחיר של הדגם יהיה נמוך יותר מ-25.000 אירו, היא גם הצליחה לעמוד ביעד הזה שכן זה המחיר הממוצע של פולקסווגן פולו בגרמניה. זו כמובן גם הסיבה שפולקסווגן העניקה לקונספט את השם ID. 2all. 

 

פולקסווגן ID2 תתבסס על פלטפורמת MEB Entry שהיא הפלטפורמה הייעודית לרכבים החשמליים הקטנים יותר בקבוצת פולקסווגן, עם מנוע חשמלי קדמי במקום אחורי. פולקסווגן ID2 היא אחת משלישיית דגמים מקבילים מבית סקודה וקופרה בנוסף, כל הדגמים הדגמים יצאו מפס ייצור חדש שנבנה בימים אלו בספרד, שם החברה תייצר גם דור חדש של סוללות המהווה חלק משמעותי ביכולת של פולקסווגן לעמוד ביעד התמחור של הדגם. 

 

פולקסווגן ID2 קונספט
פולקסווגן ID2 קונספט.

לפולקסווגן ID2 אורך של 4,050 מ"מ, רוחב של 1,812 מ"מ, גובה של 1,530 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,600 מ"מ. היא זהה באורכה לפולקסווגן פולו, אך עם רוחב ובסיס גלגלים קרובים יותר לאלו של הגולף המשפחתית. תוסיפו לזה נפח תא מטען ענק יחסית של 490 ליטר ומדובר למעשה במכונית שתוכל בקלות לשרת משפחה צעירה. קחו בחשבון שנפח תא המטען הענק מתקבל בזכות חלל ענק מתחת למדף הרצפה. 

 

בתחום ההנעה, פולקסווגן חושפת בשלב זה יחידת הנעה אחת בלבד: מנוע חשמלי קדמי בהספק של 226 כ"ס המאפשר לדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של "פחות מ-7 שניות". פולקסווגן לא חושפת את קיבולת הסוללה אך היא מציינת כי אנחנו יכולים לצפות לטווח נסיעה של כ-450 ק"מ, מספיק בהחלט לרכב שהייעוד העיקרי שלו הוא סביבה אורבנית. פולקסווגן מציינת כי לדגם טעינה מהירה שתאפשר טעינה של 10% עד 80% בזמן של 20 דקות. 

 

פולקסווגן ID2
הפולו של העתיד.

העיצוב של פולקסווגן ID2 מאוד "פולקסווגני", נקי, פשוט ומודרני בלי להיות מצועצע וכן, אם היינו צריכים לדמיין איך תיראה הפולו החשמלית כנראה שכך בדיוק היינו מדמיינים אותה. פולקסווגן מאפשרת לנו הצצה גם אל עיצוב תא הנוסעים של הדגם ושם אנחנו פוגשים עיצוב נקי מאוד, שימוש בהמון סוגים שונים של אריגים על הדלתות, הדשבורד ועוד, וכיאה לכל רכב מודרני נמצא לוח מחוונים דיגיטלי, גדול יותר מזה של שאר דגמי ID הנוכחיים, לצד מערכת מולטימדיה עם מסך גדול במיוחד, משטח טעינה כפול ועוד. 

 

פולקסווגן ID2 קונספט
פולקסווגן ID2 קונספט - חזרה לכפתורים פיזיים.

פולקסווגן הבטיחה לאחרונה כי היא תחזור לעשות שימוש בממשקי שליטה עם כפתורים פיזיים, יישום של זה אפשר כבר למצוא בקונספט לפולקסווגן ID2, כך לדוגמה נמצא כפתורים פיזיים לשליטה על בקרת האקלים וחימום המושבים, כפתורים פיזיים על גלגל ההגה במקום משטחי מגע כמו בכל שאר דגמי ID החשמליים ואם תסתכלו היטב, תראו שיש שם ממשק שליטה מלא על החלונות לעומת זה הנוכחי בדגמי ID בו יש רק שני כפתורי חלונות ובכדי לשלוט על אלו האחוריים נדרשת לחיצה נוספת על כפתור ואחת נוספת בכדי לחזור לאלו הקדמיים. 

 

פולקסווגן ID2
חלל ענק מתחת לרצפת תא המטען.

פולקסווגן ID2 תהיה המכונית החשמלית הזולה ביותר של פולקסווגן, אך עוד לפני שזו הגיע לשוק פולקסווגן כבר מציינת כי היא עובדת כיום על תכנון של רכב חשמלי זול יותר שישווק במחיר של פחות מ-20,000 אירו. פולקסווגן ID2 היא אחת מתוך 10 דגמים חשמליים חדשים אותם פולקסווגן מתכננת להשיק עד לשנת 2026.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 20

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.