פורד חושפת את דגמי 2024 המחודשים של הקרוסאובר העירוני פורד פומה המגיעים כארבע שנים וחצי לאחר שהדגם הוצג לראשונה כמתחרה לסיאט ארונה, פיג'ו 2008 ועוד. דגמי 2024 של הפומה זכו למתיחת פנים הכוללת עדכון מינימלי לעיצוב החיצוני, עדכון מקיף לתא הנוסעים הכולל התקנה של מערכת מולטימדיה חדשה ועוד ולצד כל זה, פורד מכריזה כי בהמשך השנה היא תחשוף גרסה חשמלית לדגם - פומה Gen-E.
העיצוב החביב והדינאמי של הדגם היה אחת מנקודות החוזקה של הדגם וזו כנראה הסיבה שהעדכון החיצוני מסתכם בעיקר בחתימת תאורה חדשה בפנסים הראשיים יחד עם טכנולוגיית תאורה עדכנית (Matrix LED), אופציות חדשות לחישוקי הגלגלים ולמבחר הצבעים.
תא הנוסעים לעומת זאת זכה לעדכון מקיף יותר, למעשה מקיף במיוחד שכן תא הנוסעים של הפומה 2024 פשוט תוכנן ועוצב מחדש לחלוטין וזה כולל לא רק את הדשבורד אלא גם את הדלתות, הקונסולה בין המושבים ועוד. לצד שדרוג מקיף לאיכות החומרים תא הנוסעים זכה לשדרוג טכנולוגי עם לוח מחוונים דיגיטלי "12.8 חדש המאפשר לנהג לארגן את המידע המוצג בהתאם להעדפה אישי ובמרכז הדשבורד נמצא את מערכת המולטימדיה החדשה והמתקדמת של פורד SYNC 4 עם מסך מגע "12. המולטימדיה החדשה כוללת תפעול קולי (Alexa), חיבור אלחוטי לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, קישוריות 5G, אפליקציה לשליטה מרחוק ועוד.
הדשבורד אמנם עוצב מחדש אך נדמה שכמו במקרה של המוסטנג החדשה לפורד אין כל כך מושג מה לעשות עם המסכים וזה מייצר תחושה של מסכים שלא נועדו להיות שם במקור. גלגל ההגה החדש הקטום בחלקו העליון והתחתון נדמה כי נלקח ישירות ממחסן החלפים של שברולט קורבט וכמו ברכבים חדשים רבים, גם כאן ממשק בקרת האקלים הוסר והשליטה מתבצעת באמצעות המסך המרכזי.
בתחום ההנעה, הפומה ST היוצאת עם מנוע 1.5 ליטר טורבו 200 כ"ס יורדת מההיצע, במקום דגם זה נמצא את הפומה ST Powershift שהוצגה אשתקד עם הדגם היוצא. דגם זה מצויד במנוע 1.0 ליטר שלושה צילינדרים טורבו וסיוע חשמלי 48V כדי לאפשר למערכת לייצר הספק מרבי של 170 כ"ס ב-5,750 סל"ד ומומנט מרבי של 25.3 קג"מ ב-3,000 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים והשילוב הזה מאפשר לדגם להשיג נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 7.4 שניות, מהירות מרבית של 210 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 15.4-16.7 ק"מ לליטר. לדגם ST Powershift כיול זהה לזה של ה- ST היוצאת כך שההבדל נמצא רק ביחידה ההנעה.
את השילוב הזה של מנוע 1.0 ליטר טורבו עם סיוע חשמלי 48V נמצא גם בשאר גרסאות הדגם, שם השילוב הזה מייצר הספקים של 125 כ"ס ו-21.4 קג"מ או 155 כ"ס 24.5 קג"מ. את דגם הבסיס ניתן עדיין לקבל עם תיבת 6 הילוכים ידנית ושאר הדגמים מצוידים בתיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים. הביצועים, בהתאמה, עומדים על נתון 0-100 קמ"ש של 9.6 שניות או 8.7 שניות וצריכת הדלק המשולבת עומדת על 16.7-18.9 ק"מ לליטר.
שדרוג נוסף נמצא בתחום הבטיחות עם ניטור תנועה חוצה מאחור הכולל בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית עם התאמת מהירות הנסיעה בהתאם לנתונים ממערכת הניווט, בקרת השיוט האדפטיבית כוללת כעת שמירה על מרכז הנתיב, נוספה מצלמת 360 מעלות היקפית ועוד.