סקודה אלרוק החשמלי
סקודה אלרוק.
סקודה אלרוק החשמלי
סקודה אלרוק.

בהמשך לחלק הראשון, החלק השני של רשימת הדגמים החדשים אותם אנחנו צפויים לפגוש בישראל במהלך שנת 2025 מרכזת את רשימת הדגמים של טויוטה, טסלה, יונדאי, ליפמוטור, מאזדה, מיצובישי, מרצדס, סובארו, סוזוקי, סיאט,, סיטרואן, סמארט וסקודה. קישור לחלק הראשון.

 

טויוטה:

טויוטה תמיד שומרת את הקלפים קרוב לחזה בכל הקשור לדגמים חדשים, אבל אנחנו מצפים לפגוש השנה בישראל את האורבן קרוזר, הקרוסאובר העירוני החשמלי החדש של טויוטה המיוצר במשותף עם סוזוקי, שמצידה הציגה את ה-eVitara. טויוטה הבטיחה כי עד לסוף 2026 היא תציג שישה דגמים חשמליים, כך שאפשר לצפות כי בשנת 2025 יוצג עוד דגם חשמלי נוסף לפחות. 

 

טויוטה אורבן קרוזר חשמלי
טויוטה אורבן קרוזר.

טויוטה קורולה קרוס צפוי לנחות בישראל במהלך 2025 לאחר מתיחת פנים לדגם ואפרופו קורולה, אנחנו בהחלט מצפים שבמהלך שנת 2025 טויוטה תחשוף את הדור הבא של הקורולה שכן הדור הנוכחי הוצג עוד בשנת 2018. הצפי הוא שהדגם יהיה הראשון בטויוטה לעשות שימוש בדור המנועים החדש של החברה הכולל מנוע 1.5 ליטר 4 צילינדרים אטמוספרי שיהיה המנוע העיקרי שישולב ביחידות ההנעה ההיברידיות של החברה במקום מנוע ה-1.8 ליטר הותיק, מנוע זה ישווק גם בגרסת טורבו כתחליף למנוע ה-2.5 ליטר האטמוספרי של החברה כך שהוא צפוי להוות את הבסיס ליחידת ההנעה ההיברידית שתשרת בעתיד את הראב4, קאמרי ועוד, ומעל מנועים אלו יהיה מנוע 2.0 ליטר טורבו אשר יחליף את מנוע ה-2.4 ליטר טורבו הנוכחי של החברה. 

 

מה עוד? אולי נפגוש סוף סוף את הפריוס פלאג-אין החדשה בישראל, לאחר עליית המס על רכב חשמלי המחיר של הגרסה ההיברידית פלאג-אין של הדגם, לה טווח חשמלי של כ-86 ק"מ, יהיה תחרותי יותר לעומת דגמים חשמליים. 

 

טסלה:

ישנם רמזים על כך שטסלה תחשוף השנה דגם נוסף למותג, מודל Q, שיהיה קטן וזול יותר מהמודל 3 אך זה די נדיר שטסלה חושפת דגם חדש מבלי שהיא מציגה קדימון לדגם כדי לפתוח את פנקס ההזמנות ולאור העובדה שטסלה כמעט אף פעם לא עומדת ביעדי השקה כך שכרגע נעזוב את הדגם הזה בצד. מה שבטוח הוא שטסלה תחשוף בקרוב מודל Y חדשה ואת אותם השינויים שפגשנו במודל 3 החדשה אנחנו מצפים לפגוש גם כאן, כלומר יחידות תאורה חדשות, עיצובים חדשים לפגושים וחישוקי הגלגלים, עדכון מקיף לחלל תא הנוסעים שכמובן ימשיך להיות אולטרה מינימליסטי, תוספת של מסך אחורי, תאורת אווירה עשירה יותר, מושבים וריפודים חדשים ועוד. כמובן שגם יהיה עדכון ליחידות ההנעה, קל בדגמים הרגילים ומשמעותי יותר בדגם הביצועים שיזכה בנוסף לבולמים אדפטיביים ומערכת בלימה משופרת. 

 

יונדאי:

2025 יונדאי סנטה פה החדש
יונדאי סנטה פה החדש.

עם הבליץ החשמלי מסין, יונדאי קצת נעלמה לנו מהרדאר אך עדיין מדובר במותג חזק עם מגוון רחב של דגמים. לקראת סוף השנה ישווק בישראל יונדאי פליסייד החדש אשר הוצג לאחרונה, מרווח יותר לנוסעים, מודרני למראה, תא נוסעים עשיר ולראשונה יש גם יחידת הנעה היברידית 2.5 טורבו בהספק משולב של 334 כ"ס כתחליף למנוע ה-3.8 ליטר V6 של הדגם היוצא. עוד לפני הפליסייד הענק נפגוש ברבעון הראשון של 2025 את יונדאי סנטה פה החדש אשר הציג קפיצת מדרגה משמעותית לעומת הדגם היוצא בכל הקשור לאיכות כוללת, עיצוב, מרווח לנוסעים - במיוחד בשורה השלישית - טכנולוגיה ועוד. היצע המנועים של הדגם כולל מנוע 2.5 ליטר 195 כ"ס, 2.5 ליטר טורבו 281 כ"ס, 1.6 טורבו היברידי 235 כ"ס ו-1.6 טורבו פלאג-אין 265 כ"ס. 

 

יונדאי תחשוף השנה איוניק 6 המחודשת, רק שבשלב זה אנחנו לא יודעים מתי כך שלא ניתן להעריך האם הדגם יספיק לנחות במהלך 2025 בישראל. אנחנו לא מצפים לפגוש כאן משהו שלא פגשנו כבר באיוניר 5 המחודשת שזה אומר בעיקר עיצוב מעודכן קלות, מולטימדיה ומסך פנורמי חדשים, ממשק מעודכן לבקרת האקלים, סוללת 84kWh במקום 77.4kWh ועוד. לצד מתיחת הפנים, יונדאי תחשוף גם את דגם הביצועים החשמלי איוניק 6N אשר תתחרה ישירות מול טסלה מודל 3 פרפורמנס ואם האיוניק 5N היא המדד, אז מדובר בדגם עדיף וספורטיבי יותר. 

 

2025 יונדאי אינסטר החשמלי
יונדאי אינסטר.

את יונדאי אינסטר, הקרוסאובר העירוני החשמלי של יונדאי, כבר היינו אמורים לפגוש בישראל אך כעת אנחנו יכולים לומר לכם כי זה יקרה במהלך הרבעון השני 2025. מדובר בקרוסאובר 4 מושבים קטן חיצונית (3.85 מטר) אך ענק בתא הנוסעים בזכות תכנון חכם ולצד זה הדגם מצויד ברשימת אבזור נוחות ובטיחות עשירה למדי. לגרסת הטווח הארוך של הדגם טווח נסיעה של 355 ק"מ ומנוע חשמלי בהספק של 115 כ"ס. 

 

יונדאי חשפה לאחרונה גם את האיוניק 9, הקרוסאובר 7 מושבים החשמלי הענק של החברה המקביל לקיה EV9, אך את דגם זה אנחנו צפויים לפגוש בישראל רק בשנת 2026. מה עם הקונה החשמלי? יופי של רכב אך המחיר של הדגם פשוט גבוה מדי כדי לאפשר לדגם הצלחה של ממש בשוק הישראלי מול שלל החשמליות הסיניות הזולות יותר.

 

ליפמוטור:

2025 ליפמוטור B10
ליפמוטור B10.

לאחר השקת הקרוסאובר C10 במחיר תחרותי במיוחד והשקה מחודשת של ה- T03 עם תוספת של מערכות בטיחות מתקדמות, בשנת 2025 ליפמוטור אמורה לשווק בישראל שני דגמים נוספים, את C10 פלאג-אין לו טווח נסיעה חשמלי מרשים של 145 ק"מ ומנוע 1.5 ליטר המשמש כגנרטור בלבד למנוע החשמלי של הדגם בהספק של 215 כ"ס. הדגם השני הוא הקרוסאובר הקומפקטי ליפמוטור B10, מתחרה ישיר לדגמים כגון BYD אטו 3 עם מידות ומפרט הנעה (215 כ"ס וסוללת 60kWh) דומים למדי. 

 

מאזדה:

ברבעון השלישי של 2025 ישווקו בישראל גרסאות מעודכנות של מאזדה 3 ומאזדה CX-5 הכוללת רשימת אבזור משודרגת ויחידות הנעה חדשות. למיטב הבנתינו מדובר במנועים שונים של מאזדה (e-Skyactiv-G) שיזכו לתוספת של סיוע חשמלי 24V, מהלך כזה מאזדה עשתה כבר באירופה עם מאזדה 3 שהחליפה את מנוע ה-2.0 ליטר 122 כ"ס במנוע 2.5 ליטר 24V בהספק של 150 כ"ס. 

 

2025 מאזדה EZ-6
מאזדה EZ-6.

לצד שני דגמים אלו מאזדה תשיק בישראל במהלך הרבעון האחרון של 2025 את מאזדה EZ-6, זו מכונית הסדאן החשמלית הראשונה של מאזדה שהוצגה בשוק הסיני כמחליפה למאזדה 6 המוכרת לנו, שירדה מהיצע הדגמים המקומי של מאזדה. מאזדה EX-6 היא מכונית גדולה למדי באורך של 4.92 מטר ובסיס גלגלים של 2.89 מטר, בשוק הסיני לפחות היא מצוידת במנוע חשמלי 258 כ"ס וסוללת LFP בקיבולת של 69kWh. בתקן הסיני המיושן לדגם טווח של 600 ק"מ, בתקן WLTP תצפו למשהו באזור ה-500 ק"מ. 

 

מיצובישי:

מיצובישי משווקת כיום בישראל שלושה דגמים בלבד, לאחר שמיצובישי הפסיקה את הייצור של הספייס סטאר. סיכוי טוב שהשנה גם ה- ASX יירד מההיצע, בכל זאת מדובר בדגם שהבסיס שלו הוא ה- ASX שהוצג לראשונה בשנת 2010!. מיצובישי לא הציגה בשנים האחרונות דגמים חדשים עבור שווקים מערביים כך שנשארנו עם האקספליס קרוס וכמובן שעם האאוטלנדר, שיוצג השנה בדגם מחודש ויתכן שגם נפגוש בישראל באאוטלנדר פלאג-אין החדש, לו הספק משולב של 302 כ"ס וטווח נסיעה חשמלי של כ-87 ק"מ. 

 

מרצדס:

באפריל 2024 מרצדס הציגה מתיחת פנים לספינת הדגל החשמלי שלה EQS אשר תחזור השנה לשוק הישראלי. העדכון הזה כלל עיצוב חדש לחזית הדגם, שיפור הנוחות במושב האחורי והתקנה של סוללה חדשה בקיבולת של 118kWh המאפשרת לגרסת ההנעה האחורית טווח נסיעה של מעל ל-800 ק"מ. 

 

מרצדס CLA קונספט חשמלית
מרצדס CLA קונספט.

עם כל הכבוד לספינת הדגל החשמלית, הכוכבת של מרצדס לשנת 2025 היא ללא ספק מרצדס CLA החדשה שכן זו המכונית שתציג במרוכז את כל הטכנולוגיה החדשה והמתקדמת של מרצדס לשנים הקרובות, במיוחד עבור הדגמים הקומפקטיים של החברה, אך גם עבור הדגמים הבכירים יותר. זה מתחיל מפלטפורמת MMA היא פלטפורמה מודולרית 800V נשלטת תוכנה ייעודית להנעה חשמלית אך עם יכולת לשאת גם מנועי בנזין. זה ממשיך למנוע 1.5 ליטר טורבו 48V החדש של מרצדס שיחליף את כל מנועי הבנזין הקטנים של החברה, המנוע הזה יהיה זמין בהספקים של 135 כ"ס, 163 כ"ס או 190 כ"ס ונמצא אותו במשפחת דגמי A קלאס, B קלאס ודגמי הבסיס של ה- C קלאס. זה לא סתם שמרצדס בחרה בנפח הזה שכן בשוק הסיני מנועים עד לנפח של 1.5 ליטר זכאים להטבת מס מקומית. 

 

את זה תשלים מערכת ההנעה החשמלית החדשה של מרצדס עם טכנולוגיה שפותחה באמצעות רכב הניסוי EQXX. בשלב הראשון המערכת הזו תהיה זמינה עם מנוע חשמלי אחורי בהספק של 270 כ"ס ודגמי ההנעה הקדמית יצטרף מנוע חשמלי בהספק של 110 כ"ס. כדי לשפר את נצילות האנרגיה במהירויות גבוהות מבלי להתפשר על ביצועים ביציאה מהמקום, המנוע האחורי מחובר לתיבת העברה עם שני יחסי העברה. את המנועים האלו ישרתו סוללות מדור חדש, סוללת LFP בקיבולת של נטו של 58kWh או סוללת NMC בקיבולת נטו של 85kWh שתאפשר לדגם טווח נסיעה מרשים של כ-750 ק"מ. הסוללה תוכננה כך שיהיה ניתן להחליף בה מודלים (4 במספר) במקום להחליף את כל הסוללה במקרה של תקלה. טעינה מהירה תהיה אפשרית עד להספק של 350kW כך שב-10 דקות ניתן להוסיף כ-300 ק"מ לטווח הנסיעה. 

 

מהצד השני, חטיבת AMG של מרצדס תחשוף השנה שני דגמי ביצועים חשמליים ייעודיים ראשונים למותג, סביר להניח כי את דגמים אלו נפגוש בישראל רק בשנת 2026. 

 

סובארו: 

אנחנו לא יודעים לומר אם משהו חדש יספק להגיע במהלך 2025, אך במהלך שנה זו סובארו תחשוף את האאוטבק החדש עבור השוק האמריקאי וכן שני דגמים היברידיים חדשים - קרוסטרק ופורסטר. בשני דגמים אלו סובארו תתקין את מערכת ההנעה ההיברידית החדשה שלה Strong Hybrid המבוססת על מנוע 2.5 ליטר 160 כ"ס ומנוע חשמלי חזק יחסית בהספק של 120 כ"ס. 

 

סוזוקי:

סוזוקי ויטרה חשמלי
סוזוקי eVitara.

כמו טויוטה, גם סוזוקי צפויה לשווק במהלך שנת 2025 את הקרוסאובר העירוני החשמלי הראשון שלה, סוזוקי eVitara. מדובר בדגם באורך של 4.27 מטר בלבד אך עם בסיס גלגלים גדול יחסית של 2.70 מטר, כך שהוא נכנס לקטגוריה של קטן מבחוץ אך גדול מבפנים. הדגם מצויד בשלוש יחידות הנעה חשמליות: הנעה קדמית 145 כ"ס וסוללת 49kWh, הנעה קדמית 175 כ"ס וסוללת 61kWh ודגם הנעה כפולה המוסיף מנוע אחורי בהספק של 65 כ"ס לכדי הספק משולב של 185 כ"ס. 

 

סיאט:

בשנת 2025 נפגוש בישראל את סיאט איביזה וארונה לאחר מתיחת פנים, עם עיצוב חיצוני מעודכן הכולל יחידות תאורה ראשיות חדשות, לצד שדרוג טכנולוגי לתא הנוסעים. גם האטקה הותיק יזכה למתיחת פנים בשנת 2025 אך בסגמנט בו הדגם מתחרה נדרשת אחת כזו משמעותית מאוד ולא ממש ברור אם לסיאט יש את הכלים לעשות את זה. 

 

סיטרואן:

2025 סיטרואן C3 החדשה
סיטרואן C3 החדשה.

שנת המכוניות הזולות, כך ניתן להגדיר את שנת 2025 בסיטרואן שתהיה שנת ה- C3 החדשה וה- C3 איירקרוס החדש. שני הדגמים פותחו מתוך המחשבה לספק פתרונות תחבורה במחיר נגיש, במיוחד בכל הקשור להנעה חשמלית. סיטרואן C3 החדשה הפכה לסוג של קרוסאובר עירוני במקום סופרמיני קלאסית כבעבר וסיטרואן C3 איירקרוס זכה לעיצוב אטרקטיבי של קרוסאובר מהשורה כאשר דגם זה יהיה כנראה אחד מדגמי ה-7 מושבים הזולים ביותר שכן הדגם הוצג עם אופציה לגרסת 5+2, עד כמה שרכב באורך של 4.36 מטר בלבד יכול להכיל שורה שלישית. 

 

שני הדגמים משווקים עם מנוע 1.2 טורבו 48V החדש של סיטרואן ולכל דגם שתי גרסאות חשמליות כאשר בשלב זה הוצגה גרסה חשמלית אחת לדגמים עם מנוע חשמלי קדמי 113 כ"ס וסוללת LFP בקיבולת של 44kWh המאפשרת טווח נסיעה של 300-320 ק"מ בהתאם לדגם. 

 

סיטרואן C3 איירקרוס החדש
C3 איירקרוס החדש.

לאחרונה, סיטרואן חשפה את דגמי 2025 המחודשים של סיטרואן C4 ו-C4X. שני הדגמים זכו לעיצוב חדש בהתאם לשפת העיצוב העדכנית של סיטרואן, למושבים משופרים ונוחים יותר, לוח מחוונים דיגיטלי חדש ומולטימדיה "10 מעודכנת ועוד. הדגמים ישווקו עם מנוע 1.2 טורבו 130 כ"ס המוכר או עם מנוע 1.2 טורבו 48V החדש בהספקים של 100 כ"ס או 136 כ"ס. לצד זה הדגמים משווקים באירופה עם מבחר של שתי יחידות הנעה, זו הקודמת עם 136 כ"ס וסוללת 50kWh המאפשרת טווח נסיעה של 354 ק"מ או זו החדשה עם 156 כ"ס וסוללת 54kW המאפשרת טווח נסיעה של 418 ק"מ. במהלך שנת 2025 סיטרואן תחושף דור חדש ל-C5 איירקורס, אך סביר להניח שנפגוש את הדגם בישראל רק בשנת 2026. 

 

סמארט:

סמארט 5
סמארט #5.

לאחר השקת סמארט #1 והקרוסאובר קופה סמארט #3, סמארט צפויה לשווק בשנת 2025 את הקרוסאובר החשמלי החדש שלה סמארט #5 שהוא גם הרכב הגדול ביותר אי פעם של המותג, רכב עם אורך של 4.70 מטר, רוחב של 1.90 מטר ובסיס גלגלים של 2.90 מטר. בשוק הסיני לפחות, סמארט #5 משווק עם ארבע יחידות הנעה שונות: הנעה אחורית 340 כ"ס עם סוללת LFP בקיבולת של 76kWh, דגם הנעה אחורית 363 כ"ס עם סוללת NMC בקיבולת של 100kWh, דגם הנעה כפולה 588 כ"ס ודגם ביצועים בראבוס הנעה כפולה עם 646 כ"ס ו-72.1 קג"מ.

 

סקודה:

סקודה אלרוק
סקודה אלרוק (בגימור ספורטליין).

הכוכב של סקודה לשנת 2025 הוא כמובן האלרוק, הקרוסאובר החשמלי הקומפקטי של סקודה שיתחרה כאן מול דגמים כגון BYD אטו 3 ועוד. האלרוק לובש את שפת העיצוב החדשה של סקודה ובכל הקשור ליחידות הנעה הוא מצויד באותן יחידות הנעה מעודכנות של האניאק הגדול והיקר יותר, זה אומר דגמי הנעה אחורית או כפולה בהספקים של 170 כ"ס עד 300 כ"ס וסוללת המאפשרות טווח נסיעה של 375 ק"מ עד 581 ק"מ. 

 

במהלך שנת 2025 סקודה תחשוף מתיחת פנים לאניאק והאניאק קופה, לא צפוי שינוי בתחום יחידות ההנעה החשמליות אך העיצוב החיצוני יישר קו עם שפת העיצוב שהוצגה עם האלרוק. 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 60

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.