סובארו חושפת ביפן את מערכת ההנעה ההיברידית החדשה שלה "Strong Hybrid", או בשמה הקצר S:HEV, מערכת אשר תשרת בקרוב את סובארו קרוסטרק ובהמשך תשרת דגמים נוספים כגון הפורסטר והאימפרזה. זה לא סתם סובארו עושה שימוש במילה "חזק" עבור מערכת ההנעה ההיברידית החדשה שלה שכן בניגוד למערכת e-BOXER הנוכחית שהיא מערכת סיוע חשמלי קל, זו החדשה מצוידת במנוע חשמלי חזק יותר משמעותית והיא מערכת הנעה היברידית מלאה.
מערכת SHEV משלבת את מנוע ה-2.5 ליטר המוכר של סובארו, בתצורה שהותאמה להנעה היברידית, בהספק מרבי של 160 כ"ס ומומנט מרבי של 21.3 קג"מ. תיבת העברה שמוצבת בין מנוע הבנזין לתיבת ההילוכים מכילה שני מנועים חשמליים, אחד משמש כגנרטור והשני הוא המנוע החשמלי הראשי בהספק של 120 כ"ס ומומנט מרבי של 27.5 קג"מ, אותו מזינה באלקטרונים סוללת ליתיום-יון בקיבולת של 1.1kWh.
לשם ההשוואה, מערכת e-BOXER הנוכחית של החברה, הזימנה בישראל עם הקרוסטרק e-BOXER, משלבת מנוע 2.0 ליטר 136 כ"ס ו-18.3 קג"מ עם מנוע חשמלי בהספק נמוך של 16.5 כ"ס ומומנט של 6.7 קג"מ, כאמור זו מערכת עם סיוע חשמלי קל ולא מערכת הנעה היברידית מלאה בה המנוע החשמלי מסוגל להניע את הרכב לבדו.
לעומת מערכת e-BOXER, במערכת SHEV סובארו העבירה את יחידת הבקרה מתא המטען לחזית הרכב, מהלך שאפשר להגדיל את מיכל הדלק ל-63 ליטר לעומת 48 ליטר. תוסיפו לזה את העבודה שלפי סובארו מערכת SHEV חסכונית יותר בכ-20% לעומת מערכת e-BOXER וקיבלתם רכב עם טווח נסיעה של מעל ל-1000 ק"מ, זה נתון שרומז לנו שבתקן היפני לדגם צריכת דלק משולבת של כ- 16 ק"מ לליטר.
שדרוגים נוספים להם זכה הקרוסטרק S:HEV הם לוח מחוונים דיגיטלי "12.3 הכולל תצוגה ייעודית להנעה היברידית וכן שקע 220V בתא המטען המאפשר להפעיל מכשירי חשמל בהספק של עד 1500W ושקע 12V בהספק גבוה של 120W המאפשר להטעין/להפעיל גם מחשבים ניידים, לדוגמה.