מאזדה EZ-6 החשמלית
מאזדה EZ-6 תהפוך לדגם גלובלי.
מאזדה EZ-6 החשמלית
מאזדה EZ-6 תהפוך לדגם גלובלי.

בחודש אפריל האחרון מאזדה חשפה בסין את מאזדה 6 החשמלית המשווקת בסין כמאזדה EZ-6. כעת אנחנו מתבשרים כי בכוונתה של מאזדה להפוך את דגם EZ-6 לדגם גלובלי זאת לאחר שחתמה על הסכם עם חברת צ'נגאן (Changan) הסינית שמייצרת עבור מאזדה את ה- EZ-6 על בסיס SL03 Changan. ההסכם הופך את צ'נגאן-מאזדה למרכז הפיתוח והייצור המרכזי של מאזדה בסין.

 

פרסומת eurodrive
פרסומת eurodrive

בשוק הסיני מאזדה EZ-6 נחשבת ליורשת של מאזדה 6 הנוכחית (שלא משווקת בשוק זה כבר 5 שנים) אך בפועל אין לה כל קשר לאף דגם אחר של מאזדה שכן כאמור, היא בכלל מבוססת על דגם אחר של צ'נגאן כאשר הפלטפורמה, הטכנולוגיה הסוללה ומערכת ההנעה החשמלית מקורם ב-צ'נגאן ומאזדה אחראית רק על הכיול הדינאמי - מתלים, היגוי וכו' - והעיצוב. 

 

2024 מאזדה EZ-6 החשמלית
מאזדה EZ-6.

מאזדה EZ-6 גדולה יותר משמעותית ממאזדה 6 הנוכחית ועם אורך של 4,921 מ"מ, רוחב של 1,890 מ"מ, גובה של 1,485 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,895 מ"מ היא ארוכה יותר בכ-60 מ"מ, רוחב יותר ב-40 מ"מ ועם תוספת של 65 מ"מ לבסיס הגלגלים. מאזדה EZ-6 היא מכונית במרכב ליפטבק, כך שהיא נהנית מתא מטען גדול ונגיש. 

 

בשוק הסיני לפחות, מאזדה EZ-6 החשמלית תשווק עם מנוע חשמלי אחורית בהספק מרבי של 258 כ"ס וסוללת LFP שתאפשר לדגם טווח נסיעה חשמלי של כ-600 ק"מ - בתקן הסיני האופטימי. בשלב זה אנחנו לא יודעים לומר האם זו תהיה התצורה של הדגם מחוץ לשוק הסיני. את כל שאר הפרטים על מאזדה EZ-6 תוכלו לקרוא בקישור. 

 

מאזדה EZ-6 תא הנוסעים
מאזדה EZ-6.

האם המהלך הזה אומר שמאזדה מוותרת על מחליפה למאזדה 6 הנוכחית, להזכירכם מדובר בדגם המשווק ללא שינוי מהותי מאז שנת 2012? סביר להניח שלא שכן אחד השווקים החשובים עבור מאזדה זה השוק האמריקאי ושם עוד יש מקום לרכבים מסוג זה. בכל מקרה, מאזדה 6 הבאה צפויה להיות שונה מהותית מזו הנוכחית שכן היא תהפוך למכונית סדאן פרימיום המבוססת על פלטפורמת ההנעה האחורית של מאזדה והיא תשווק עם אותן מערכת הנעה של דגמי הקרוסאובר החדשים של החברה כדוגמת מאזדה CX-80/CX-90, כלומר מנועי 6 צילינדרים בנזין ודיזל לצד יחידת הנעה היברידית פלאג-אין בהספק כולל של 327 כ"ס. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.