לאחר שסיפקה לנו בחודש שעבר הצצה מוקדמת לדגם, סמארט משיקה בסין את סמארט #5, הקרוסאובר החשמלי השלישי במספר של סמארט שהוא גם הדגם הגדול ביותר אי פעם של החברה, רכב מסדר הגודל של ב.מ.וו X3, אודי Q5 ועוד. מחירי הדגם בשוק הסיני עומדים על החל מ-$35,000 ובתרגום גס לתמחור ישראלי מדובר בדגם במחיר של כ-220-230 אלף שקל.
סמארט #5 מבוסס על פלטפורמת SEA של קבוצת ג'ילי בארכיטקטורת 800V ועם אורך של 4,705 מ"מ, רוחב של 1,920 מ"מ, גובה של 1,705 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,900 מ"מ זה לא רק הקרוסאובר הגדול ביותר אי פעם של סמארט אלא רכב גדול בפני עצמו ודומה גם לטסלה מודל Y אך עם תוספת משמעותית של 80 מ"מ לגובה אותה סמארט ניצלה כדי ליצור חלל תא נוסעים מרווח ואוורירי במיוחד לצד שטחי אחסון רבים כולל 34 ליטר בתא הנוסעים, 110 ליטר מתחת לרצפת תא המטען ו-72 ליטר בתא המטען הקדמי.
סמארט ציידה את הדגם בארבע יחידות הנעה חשמליות: דגם הנעה אחורית 340 כ"ס עם סוללת LFP בקיבולת של 76kWh, דגם הנעה אחורית 363 כ"ס עם סוללת NMC בקיבולת של 100kWh, דגם הנעה כפולה 588 כ"ס ודגם ביצועים בראבוס הנעה כפולה עם 646 כ"ס ו-72.1 קג"מ, גם שני דגמים אלו מצוידים בסוללת 100kWh. בשלב זה סמארט חושפת רק את נתון התאוצה של דגם #5 בראבוס העומד על 4.9 שניות כאשר לדגם זה מהירות מרבית של 210 קמ"ש (200 קמ"ש בשאר הגרסאות).
בתקן CLTC הסיני האופטימי, טווח הנסיעה של סמארט #5 עומד על 570 ק"מ עד 740 ק"מ ובזכות השימוש בארכיטקטורת 800V לדגם יכולת טעינה מהירה של 10-80% בזמן של 15 דקות בלבד. הדגם מצויד בטכנולוגיית V2L המאפשרת חיבור מתאם לשקע הטעינה והפעלת מכשירי חשמלי חיצוניים בהספק של עד 3.3kW ויש גם שקע 220V בחלקו האחורי של תא המטען.
כיאה לרכב הגדול והיקר ביותר של החברה, את סמארט #5 ניתן לצייד עם בולמים אדפטיביים וקפיצי אוויר המאפשרים את שינוי גובה המרכב בטווח גדול של 90 מ"מ. כמו דגמים חשמליים רבים מסדר הגודל הזה הדגם זכה למתלים בתצורת עצמות עצה כפולות מלפנים ורב חיבורי מאחור, אלו נשענים על חישוקי גלגלים בקוטר של "18 עד "21 בהתאם לגרסת הדגם.
בניגוד למראה העגלגל, האורבני והאופנתי של סמארט #1 וסמארט #3, לסמארט #5 עיצוב זקוף וקשוח יותר של רכב SUV. רוכשי הדגם יוכלו לבחור מבין שני סגנונות עיצוב עיקריים, אורבני או שטח, ומי שרוצה לשדרג את מראה וחוויית השטח יכול לבחור בגרסת "Summit Edition" המוסיפה גגון קשיח עם סולם ובר תאורה, מנשאי צד, מדרגות צד, חישוקים בעיצוב ייחודי ועוד ואם ממש תרצו להשתולל עם כל מה שקשור בפנאי, תוכלו להוסיף מקרן המותקן בחזית הרכב המאפשר להקרין מדיה על מסך חיצוני בגודל של עד "233 באיכות HD. לסאונד של הסרט בו תצפו תאזינו דרך רמקול נייד של סמארט לו מקום ייעודי בחלל תא הנוסעים.
גם חלל תא הנוסעים של סמארט #5 מחליף את האווירה האופנתית של דגמי סמארט הקטנים יותר באווירה של רכב פנאי, שהיא גם עשירה ואיכותית יותר וכן, גם קצת "מרצדסית" יותר שהיא בכל זאת זו שאחראית על עיצוב הדגם (תזכורת: סמארט נמצאת בבעלות משותפת 50/50 של מרצדס וג'ילי). הסינים אוהבים מאוד מסכים ואת זה סמארט #5 מעניק בשפע עם צמד מסכי "13 גדולים עבור המולטימדיה המרכזית והנוסע הקדמי, לוח מחוונים דיגיטלי "10.3 אותו משלימה תצוגה עילית "25.6 בטכנולוגיית מציאות רבודה. המושבים הקדמיים כוללים חימום/עיסוי/אוורור ואלו האחוריים כוללים חימום/אוורור וכיוון חשמלי בסיסי. על איכות השמע בחלל תא הנוסעים אחראית מערכת מבית Sennheiser עם פיזור של 20 רמקולים שונים בחלל תא הנוסעים.
סמארט #5 מצויד במגוון מערכות נהיגה מתקדמות (Pilot Assist 3.0) והוא הדגם הראשון של סמארט שישווק, כאופציה, גם כם חיישן LiDAR קדמי.