2025 זיקר 7X
זיקר 7X.
2025 זיקר 7X
זיקר 7X.

האם חסרים דגמים ברשימה הזו? ברור, האם כל הדגמים ברשימה ישווקו בישראל עוד השנה? לא בטוח, אך הרשימה שלפניכם מכילה את הדגמים שאנחנו צופים שישווקו בישראל במהלך שנת 2025 או לפחות זו הרשימה של הדגמים החדשים אשר נחשפו בחודשים האחרונים (או יוצגו בקרוב) ובעלי פוטנציאל לשיווק מקומי. החלק הראשון של הרשימה כולל דגמים של המותגים BYD, MG, אודי, אופל, ב.מ.וו,  ג'אקו, ג'ילי, ג'נסיס, דאצ'יה וולוו וזיקר. קישור לחלק השני.

 

BYD:

BYD אטו 2 חשמלי
BYD אטו 2.

BYD תהפוך השנה לאחד המותגים (להוציא מותגי יוקרה) עם מבחר הדגמים הרחב ביותר בישראל עם היצע של כ-13 דגמים, 9 דגמים חשמליים ו-4 דגמי פלאג-אין. אל היצע הדגמים הנוכחי יצטרפו BYD סיל 05 - רכב פלאג-אין משפחתי שיתחרה ישירות מול יונדאי אלנטרה, צ'רי אריזו 8 ועוד, BYD אטו 2 - קרוסאובר עירוני/משפחתי חשמלי קטן וזול יותר מהאטו 3 ו-BYD סי-ליאון 07, קרוסאובר פרימיום גדול, מתקדם ויקר יותר מהסיל U. את שאר הניחושים שלנו תוכלו לקרוא בקישור, ניחוש הכולל את BYD סיגל, העירונית החשמלית של BYD. 

 

MG:

MG HS החדש 2025
MG HS החדש.

את ההצלחה של MG4 לובינסקי היבואנית תרצה להמשיך עם MG ES5 שנחשף לאחרונה בסין, מדובר בקרוסאובר המתחרה ישירות באטו 3 של BYD עם מפרט דומה למדי. בגרסתו הבכירה יותר MG ES5 מצויד בסוללה בקיבולת של 62.2kWh הצפויה לאפשר לדגם טווח נסיעה של כ-440 ק"מ. אל דגם זה יצטרף גם MG HS החדש, דור שני לקרוסאובר פלאג-אין של MG שמעבר להיותו גדול, מודרני ומרווח יותר הוא גם מצויד במערכת הנעה היברידית חדשה וסוללה גדולה יותר משמעותית (24.7kWh) המאפשרת לדגם טווח נסיעה חשמלי משמעותי של כ-121 ק"מ. 

 

אודי:

2025 אודי S6 e-tron ספורטבק
אודי A6 e-tron.

אודי תציג במהלך 2025 מספר דגמים חדשים, כולל ספינת דגל A8 חדשה, אנחנו לא יודעים לומר האם דגמים אלו יספיקו לעשות עלייה, מה שבטוח הוא שלפני דגמים אלו נפגוש בישראל את אודי Q5 ו-Q5 ספורטבק החדשים, את הקרוסאובר החשמלי Q6 e-tron ואת מכונית הסאלון החשמלית A6 e-tron. לאחרונה הושקה בישראל אודי A5 החדשה, המכונית המחליפה במקביל את אודי A4 ואת אודי A5, זו האחרונה כבר לא תשווק בגרסת קופה או קבריולט. 

 

אופל: 

דגמי אופל גרנדלנד החדש ופרונטרה
אופל גרנדלנד החדש ופרונטרה.

אופל הציגה השנה שלושה דגמים חדשים אותם נפגוש בישראל במהלך שנת 2025, הרשימה הזו כוללת את אופל מוקה 2025 המחודש שזכה למתיחת פנים וליחידות הנעה חדשות, חשמלית או 1.2 טורבו 48V, נפגוש גם את אופל פרונטרה, הקרוסאובר החדש של אופל המחליף בחברה את הקרוסלנד ואשר ישווק גם בגרסת 5+2 עם שני מושבים אחוריים לעת צרה או לילדים קטנים בלבד. אופל פרונטרה ישווק עם מנוע 1.2 טורבו 48V או בגרסה חשמלית 113 כ"ס עם סוללת 44kWh עם טווח של 303 ק"מ, בהמשך צפויה להצטרף גרסה עם טווח של כ-400 ק"מ. 

 

אופל גרנדלנד החדש
אופל גרנדלנד.

את הרשימה הזו סוגר הגרנלנד החדש, דור שני לקרוסאובר הקומפקטי של אופל שהפך בדור השני לקרוסאובר גדול למדי (4.65 מטר אורך ו-2.78 מטר בסיס גלגלים) כך שהוא גדול יותר משמעותית מהדגם היוצא וגדול יותר מהמתחרים הישירים כגון יונדאי טוסון וקיה ספורטאז'. הגרנדלנד החדש ישווק גם בגרסת פלאג-אין עם טווח חשמלי של כ-85 ק"מ ובמספר גרסאות חשמליות כולל גרסת טווח ארוך לה טווח נסיעה של כ-700 ק"מ. 

 

ב.מ.וו:

2024 ב.מ.וו X3 החדש
ב.מ.וו X3 M50 xDrive החדש.

הדגם החשוב ביותר של ב.מ.וו השנה עבור השוק הישראלי הוא כמובן ה- X3 החדש, אותו נפגוש בישראל ברבעון הראשון של 2025. הדגם ישווק במגוון גרסאות הנעה, כולל בנזין, פלאג-אין עם טווח חשמלי של כ-90 ק"מ וגם בדגם הביצועים X3 M50 לו מנוע 3.0 טורבו בהספק מרבי של 381 כ"ס. 

 

ב.מ.וו Neue Klasse
הקדימון ל-iX3 הבא וסדרה 3 החדשה.

מה עם גרסה חשמלית? זו תוצג במהלך 2025 ותהיה שונה לחלוטין מהדגם היוצא שכן היא תתבסס על פלטפורמת Neue Klasse ותצויד ביחידות הנעה חשמליות חדשות לחלוטין. קדימון לדגם הוצג עם הקונספט Vision Neue Klasse X. ב.מ.וו תחשוף השנה גם את סדרה 3 החדשה, שכמו ה- X3 גם היא תשווק בגרסה רגילה או בגרסה חשמלית על בסיס פלטפורמת Neue Klasse. למרות הפלטפורמה השונה, לשני הדגמים יהיה עיצוב דומה אשר יתבסס על שפת העיצוב החדשה של ב.מ.וו, קדימון לעיצוב הזה פגשנו אשתקד בקונספט Vision Neue Klasse. בכלל, שנת 2025 תהיה שנת Neue Klasse ב- ב.מ.וו ואנחנו בהחלט מצפים לפגוש במהלך שנת 2025 עוד דגמים על בסיס הפלטפורמה הזו כולל דגם הילה ספורטיבי.  

 

סדרה 2 גראן קופה החדשה צפויה להצטרף לסדרה 1 החדשה שהושקה לאחרונה בישראל. כמו במקרה של סדרה 1 החדשה לא מדובר בדגם חדש מהיסוד אלא במתיחת פנים מקיפה ונרחבת במיוחד. 

 

ג'אקו:

Jaecoo 8
ג'אקו 8.

אל ג'אקו 7 יצטרף בשנת 2025 הקרוסאובר הקטן יותר ג'אקו 5 מדובר בקרוסאובר עירוני/משפחתי שישווק עם שלוש יחידות הנעה: 1.6 טורבו 147 כ"ס, יחידת הנעה היברידית ויחידת הנעה חשמלית, שתי היחידות האחרונות טרם נחשפו. את ג'אקו 5 נפגוש בישראל במהלך הרבעון השלישי של 2025, אז ישווק במקביל גם ג'אקו 8 הגדול שהוא למעשה הגרסה לשווקים מערביים של צ'רי טיגו 9. מדובר בקרוסאובר 5-7 מושבים גדול ממדים שישווק עם מערכת הנעה היברידית פלאג-אין.

 

ג'ילי:

2025 ג'ילי EX5
ג'ילי EX5.

לג'ילי יש היצע דגמים רחב בשוק הסיני אך בשלב זה משווק בישראל רק דגם אחד, גיאומטרי C. במהלך המחצית הראשונה של שנת 2025 ינחת בישראל חיזוק משמעותי מאוד למותג, הקרוסאובר ג'ילי EX5 שייכנס למרכז הבמה החשמלית בישראל מול דגמים כגון BYD אטו 3, ליפמוטור C10 ודגמים נוספים שינחתנו השנה למרכז הבמה, כגון סקודה אלרוק לדוגמה. ג'ילי EX5 קצת גדול ומרווח יותר מהאטו 3 ובשלב זה ג'ילי טרם חשפה את יחידת ההנעה החשמלית של הדגם לאירופה, אך סביר להניח כי זו אותה יחידת הנעה בכירה המוצמדת לדגם בסין, כלומר מנוע קדמי 218 כ"ס וסוללת LFP בקיבולת של 60.2kWh המאפשרת לדגם טווח נסיעה של כ-440 ק"מ. הסוללה הזו מאפשרת טעינה מהירה למדי כך שטעינה של 10-80% אורכת רק 20 דקות. לקראת סוף 2025 ישווק בישראל גם דגם פלאג-אין של ג'ילי, רק שבשלב זה אנחנו לא יודעים לומר לכם באיזה דגם מדובר. 

 

ג'נסיס:

ג'נסיס השיקה לאחרונה בישראל ה- G80 המחודשת יחד עם GV80 המחודש ו- GV80 קופה. ברבעון השני של 2025 יצטרף להיצע ג'נסיס GV70 המחודש המציג עדכון חיצוני קל לצד עדכון מקיף יותר לחלל תא הנוסעים. הדגם ישווק גם בגרסתו החשמלית שזכתה לסוללה בקיבולת גדולה יותר של 84kWh. במקביל, ספינת הדגל של ג'נסיס, ה- G90, תחזור לישראל עם מנוע 3.5 ליטר V6 בהספק מרבי של 415 כ"ס העושה שימוש בשני מגדשי טורבו, אחד רגיל והשני חשמלי.

 

ג'נסיס G80 חשמלית
ג'נסיס G80 אלקטריפייד הפכה למכונית פאר בגודלה.

ברבעון הרביעי של 2025 ינחת בישראל ג'נסיס GV60 החשמלי לאחר מתיחת פנים, שטרם הוצגה. השינוי המשמעותי בדגם צפוי להיות התקנה של סוללה בקיבולת גדולה יותר של 84kWh במקום 77.4kWh בדגם הנוכחי. בשנת 2025 ג'נסיס צפויה להתחיל לשווק דגמי ביצועים תחת מותג הביצועים החדש שלה Magma, דגמים שיתחרו בדגמי M של ב.מ.וו, RS של אודי ו-AMG של מרצדס. 

 

דאצ'יה:

הכוכב של דאצ'יה לשנת 2025 הוא כמובן הדאסטר החדש שנחשף לפני מספר חודשים, המידות אמנם נותרו ללא שינוי של ממש אך בעבר לכך זה דגם חדש מהיסוד המבוסס על פלטפורמה חדשה, העיצוב מודרני בהתאם לשפת העיצוב החדשה של דאצ'יה ותא הנוסעים הוא קפיצת מדרגה משמעותית של איכות, עיצוב וטכנולוגיה. כמו דגמים רבים באירופה הדאסטר החדש כבר לא ישווק עם מנוע דיזל, במקומו יש יחידת הנעה היברידית 1.6 ליטר 141 כ"ס המוכרת לנו מדגמי רנו. 

 

דאצ'יה דאסטר החדש
דאסטר החדש.

הדאסטר נותר דומה בגודלו מהסיבה שלדאצ'יה יש כעת עוד קרוסאובר חדש, דאצ'יה ביגסטר, שהוא למעשה סוג של דאסטר XL מסדר הגודל של רכבים כגון קיה ספורטאז' ויונדאי טוסון. הביגסטר יספק לרוכשים מרווח משופר ובמיוחד תא מטען ענק בנפח של 667 ליטר, לצד מרווח גחון של 22 ס"מ ויחידות הנעה מודרניות, 1.8 ליטר היברידי 155 כ"ס או 1.2 טורבו 48V בהספק של 140 כ"ס או 130 כ"ס עם הנעה כפולה. 

 

וולוו:

2025 וולוו EX90
וולוו EX90.

וולוו EX90 החשמלי ינחת בקרוב בישראל כהצעה של וולוו לקרוסאובר פרימיום 7 מושבים חשמלי. בשלב הראשון הדגם ישווק בגרסת ההנעה האחורית שלו עם 408 כ"ס וסוללת 111kWh ענקית שתאפשר לדגם טווח נסיעה של 600 ק"מ. הסוללה כוללת טכנולוגיית V2L, V2G וטעינה מהירה בהספק של 250kW. למי שעדיין רוצה את הרכב הבכיר של וולוו אך עם הנעה היברידית יאלץ להמתין להגעתו של וולוו XC90 המחודש אשר זכה למתיחת פנים הכוללת עדכון לעיצוב החיצוני ורענון תא הנוסעים עם מערכת מולטימדיה חדשה ועדכון קל לעיצוב. הדגם הוצג עם שלוש יחידות הנעה: 2.0 טורבו 48V בהספקים של 250 כ"ס או 300 כ"ס או בגרסת הפלאג-אין T8 בהספק משולב של 445 כ"ס וטווח נסיעה חשמלי של כ-70 ק"מ. 

 

זיקר:

זיקר משווקת כיום בישראל שני דגמים (גיאו מוביליטי מבית יוניון מוטורס) את זיקר X ואת זיקר 001. זיקר הציגה השנה שני דגמים חדשים ודגם אחד מחודש. שני הדגמים החדשים, והדי מרשימים, הם זיקר 007 שתתחרה ישירות בטסלה מודל 3, אקספנק P7, סיל של BYD ועוד, וזיקר 7X שהוא קרוסאובר 5 מושבים פרימיום, חשמלי כמובן, שיתחרה מול הגרסאות היקרות יותר של טסלה מודל Y ועוד. 

 

2025 זיקר 7X
זיקר 7X.

זיקר 7X וזיקר 007 מצוידים באותן יחידות הנעה חשמליות (800V), אחורית בהספק של 422 כ"ס עם נתון 0-100 קמ"ש של 6.0 שניות וכפולה בהספק של 639 כ"ס ונתון 0-100 קמ"ש של 3.8 שניות. את את דגם ההנעה האחורית ניתן לקבל עם שתי סוללות, LFP 75kWh עם טווח של 480 ק"מ או NMC 100kWh עם טווח של 615 ק"מ, גרסת ההנעה הכפולה מצוידת ב-100kWh בלבד וכאן טווח הנסיעה עומד על 543 ק"מ. 

 

2025 זיקר 007
זיקר 007.

לצד דגמים אלו זיקר הציגה השנה גם את זיקר 001 המחודשת אשר זכתה לעדכון חיצוני קל, תא נוסעים משודרג הכולל עיצוב מעודכן, לוח מחוונים דיגיטלי חדש, מערכת שמע חדשה עם עד 28 רמקולים, תוצגה עילית מתקדמת יותר ועוד. מעל כל זה הדגם זכה לעבור לארכיטקטורת 800V ולשתי סוללות חדשות כולל סוללת LFP 95kWh המאפשרת טעינה אולטרה מהירה של 11.5 דקות בלבד לטעינה של 10% עד 80%, בתנאי שתמצאו מטען שמסוגל לכך. הדגם זכה בנוסף גם למנועים חשמליים חדשים, הנעה אחורית בהספק של 416 כ"ס או כפולה בהספק של 778 כ"ס, זאת לעומת 272 כ"ס או 544 כ"ס בדגם הנוכחי, בהתאמה. 

 

טכנולוגיה חדשה שהוטמעה בשלושת הדגמים היא טכנולוגיית V2V, גרסה מתקדמת יותר לטכנולוגיית V2L המאפשרת להטעין רכבים חשמליים אחרים בהספק של עד 60kW. 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 31

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.