אודי SQ5 החדש 2025
אודי Q5 החדש (SQ5).
אודי SQ5 החדש 2025
אודי Q5 החדש (SQ5).

אודי מסירה את הלוט מעל דגמי 2025 החדשים של אודי Q5, הדור השלישי לקרוסאובר המצליח של אודי המתחרה מול דגמים כגון ב.מ.וו X3, מרצדס GLC ועוד. בשלב ההשקה אודי Q5 יהיה זמין עם מנועי 2.0 טורבו, בנזין או דיזל, בהספק של 204 כ"ס ובדגם ביצועים SQ5 עם מנוע V6 בהספק של 367 כ"ס, בשלב מאוחר יותר יצטרפו להיצע גם דגמי פלאג-אין עם טווח חשמלי של מעל ל-100 ק"מ. את דגמי אודי Q5 החדשים אנחנו צפויים לפגוש בישראל ברבעון הראשון של 2025. 

 

פרסומת eurodrive
פרסומת eurodrive

אודי Q5 החדש בקצרה:

  • מבוסס על פלטפורמת PPC החדשה של אודי
  • מנועי בנזין ודיזל 2.0 טורבו 204 כ"ס
  • מנוע 2.0 טורבו 268 כ"ס עבור השוק האמריקאי
  • סיוע חשמלי 48V עם 24 כ"ס ו-23.4 קג"מ
  • דגם SQ5 עם מנוע V6 בהספק של 367 כ"ס
  • מולטימדיה "14.5 מבוססת אנדרואיד
  • דגם Q5 ספורטבק יוצג בהמשך השנה

 

2025 אודי Q5 החדש
עיצוב על הצד הדינאמי יותר.

אודי Q5 החדש נשען על פלטפורמת PPC החדשה של אודי אשר הוצגה לראשונה עם אודי A5 החדשה ומחליפה בחברה את פלטפורמת MLB הותיקה. בשלב זה מדובר בחשיפה מוקדמת של הדגם כך שאודי לא מציינת פרטים טכניים כגון ביצועים או את מידותיו של הדגם. 

 

כאמור, בשלב ההשקה אודי Q5 החדש יהיה זמין רק עם שלוש יחידות הנעה: 2.0 ליטר טורבו בנזין עם 204 כ"ס ומומונט מרבי של 34.6 קג"מ, 2.0 ליטר טורבו דיזל 204 כ"ס ומומנט מרבי של 40.8 קג"מ. את יחידות ההנעה האלו יהיה ניתן לקבל עם הנעה קדמית בלבד או כפולה ובשידוך כסטנדרט לתיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים S-tronic, לדגמים אלו של ה- Q5 החדש כושר גרירה של 2,400 ק"ג. בשוק האמריקאי אודי Q5 החדש ישווק גם עם מנוע 2.0 טורבו 268 כ"ס (כמו בדגם הנוכחי) ללא סיוע חשמלי ובשלב זה אנחנו לא יודעים לומר האם גרסה זו תשווק גם באירופה (כנראה שלא שכן במקום זה אודי תשווק את דגמי הפלאג-אין).

 

שני המנועים האלו מצוידים בסיוע חשמלי 48V עם סטרטר/גנרטור בהספק של 28 כ"ס ומומנט מרבי של 23.4 קג"מ וסוללת LFP בקיבולת גדולה יחסית של 1.7kWh. המערכת הזו מאפשרת כיבוי ממושך יחסית של המנוע הראשי בתנאי נהיגה מסוימים, כמו גלישה לעצירה לדוגמה, והיא כוללת בלימה רגנרטיבית המאפשרת טעינה של הסוללה בהספק של עד 25kW. 

 

2025 אודי SQ5 החדש
אודי SQ5 החדש.

דגם הביצועים SQ5 מצויד במנוע 3.0 ליטר V6 טורבו בהספק מרבי של 367 כ"ס ומומנט מרבי של 56 קג"מ, כאן ההנעה כפולה כסטנדרט. דגם הביצועים זוכה בנוסף למערכת בלימה משודרגת, בולמים בכיול ספורטיבי עם הנמכת מרכב קלה - אופציה בדגמים האחרים. בכל הדגמים נמצא בולמים בטכנולוגיית FSD המשנים את קשיחותם בהתאם לתדר, רכים יותר במעבר על שיבושים (תדר גבוהה) וקשיחים יותר בעת העברות משקל (תדר נמוך) כך מתקבל רכב נוח יחסית לנסיעה אך עם שליטה טובה על המרכב בעת פנייה או בלימה. 

 

לקוחות שירצו את הנוחות המרבית יוכלו לשדרג למערכת של בולמים אדפטיביים עם קפיצי אוויר, לרשות הנהג אפשרות בחירה מבין מספר מצבי כיול שלפי אודי מאפשרים טווח רחב יותר של כיול בין נוחות לקשיחות ספורטיבית לעומת המערכת הקודמת של הדגם. קפיצי האוויר מאפשרים את שינוי גובה המרכב בטווח של 60 מ"מ - עד 15 מ"מ הנמכה. דגמי אודי Q5 החדשים נשענים על חישוקי "17 עד "19 כאשר דגמי S ליין או SQ5 מצוידים כסטנדרט בחישוקי "19 - את זה ניתן לשדרג לחישוקי "21 מחושלים וקלים במיוחד. 

 

אודי Q5 החדש תא הנוסעים
אודי Q5 החדש.

לאודי Q5 החדש, כמו כל דגמי אודי העדכניים, עיצוב על הצד הדינאמי יותר כאשר דגם SQ5 משדרג את האווירה הספורטיבית עם חבילת השחרה ועיצובים אגרסיביים עוד יותר לפגושים מלפנים ומאחור וארבע סופיות בולטות למערכת הפליטה. יחידות תאורה אולטרה מודרניות (Matrix LED) עם חתימת תאורה דיגיטלית מעניקות לדגם את המראה הטכנולוגי המאפיין את דגמי אודי. 

 

2025 אודי Q5 תא הנוסעים
אודי Q5 החדש.

חלל תא הנוסעים של אודי Q5 זהה למוכר לנו משאר דגמי אודי האחרונים, כדוגמת ה- A5 החדשה, האווירה טכנולוגית ומשלבת איכות חומרים גבוהה, תאורת אווירה עשירה וטכנולוגיה מתקדמת מרובת מסכים (OLED) עם מסך "11.9 עבור לוח מחוונים, מסך "14.5 עבור מערכת המולטימדיה וכאופציה ניתן להוסיף מסך "10.9 עבור הנוסע שלצד הנהג. לצד זה ישנה גם תצוגה עילית המאפשרת תצוגה של ניווט, פעולת מערכות בטיחות מתקדמות, מדיה ועוד. מערכת המולטימדיה מבוססת אנדרואיד אוטומוטיב, כוללת כמובן הרחבה בחיבור אלחוטי לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, חנות אפליקציות, עדכוני OTA, אפליקציה לשליטה מרחוק, תפעול קולי מתקדם ועוד. 

 

אודי Q5 החדש 2025
אודי Q5.

אודי לא מציינת את מידותיו של הדגם החדש אך היא כן מציינת שלאחר קיפול המושבים מאחור מתקבל נפח של 1,473 ליטר כאשר מתחת לרצפת תא המטען ישנו מקום ייעודי לכיסוי תא המטען. בנוסף נמצא מטען אלחוטי 15W עם קירור אקטיבי, שקעי USB טייפ C מלפנים ומאחור כאשר לאלו הקדמיים הספק גבוה של 60W לטעינה מהירה ולאחוריים הספק של 100W כך שאפשר להטעין ולהשתמש גם במחשבים ניידים. את מערכת השמע הרגילה ניתן לשדרג למערכת Bang & Olufsen עם 16 רמקולים הכוללת סינון רעשים אקטיבי ואופציה לשדרוגים באמצעות עדכון תוכנה (בתשלום - Functions on Demand). 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 5

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.