2025 ניאו פיירפליי
ניאו פיירפליי.
2025 ניאו פיירפליי
ניאו פיירפליי.

כארבעה חודשים לאחר שחשפה את מותג פיירפליי (Firefly) החדש שלה, ניאו החלה לשווק בסין את הדגם הראשון של המותג, דגם שתוכנן במקור עבור השוק האירופי שם רכבי סופרמיני הם עדיין רכבים פופולריים למדי והפיירפליי EV תתחרה שם מול דגמים כגון רנו 5 E-TECH ועוד. השיווק באירופה יחל לקראת סוף השנה.

 

טוסון באנר סמארט באנר

פיירפליי EV מבוססת על פלטפורמת הנעה חשמלית ייעודית עם הנעה אחורית וכמו שאר דגמי ניאו גם כאן הסוללה מתחלפת כך שלקוחות הדגם יוכלו להיכנס לתחנות ההחלפה של ניאו ולצאת לאחר מספר דקות עם סוללה טעונה במלואה או לרכוש את הרכב בתצורת שירותי השכרת סוללה. 

 

2025 ניאו פיירפליי
ניאו פיירפליי.

לדגם אורך של 4.00 מטר, רוחב של 1.78 מטר, גובה של 1.56 מטר ובסיס גלגלים של 2.61 מטר, כך שלעומת סופרמיני קלאסית כמו רנו קליאו ופולקסווגן פולו לפיירפליי EV בסיס גלגלים קצת ארוך יותר ובעיקר מידת גובה חריגה יחסית - גבוהה יותר ב-10 ס"מ. כיאה לדגם המכוון לאירופה לפיירפליי EV תא מטען אחורי גדול יחסית של 335 ליטר ויש גם תא מטען קדמי גדול למדי בנפח של 92 ליטר.

 

ניאו פיירפליי תשווק בשלב זה עם מבחר של מנוע חשמלי אחד בהספק מרבי של 143 כ"ס ומומנט מרבי של 20.4 קג"מ, זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 8.2 שניות ולמהירות מרבית של 150 קמ"ש. לדגם מוצמדת סוללת LFP בקיבולת של 42.1kWh המאפשרת טווח נסיעה של 420 ק"מ בתקן הסיני או כ-340 ק"מ בתקן WLTP האירופי. זה יותר מדגמי הבסיס של רנו 5 E-TECH אך פחות מהגרסאות הבכירות להן טווח של כ-400 ק"מ. 

 

ניאו פיירפליי תא הנוסעים
ניאו פיירפליי.

העיצוב החיצוני של ה- פיירפליי EV מנסה להיות שונה וייחודי וגם מצליח בכך, זה גם המצב בתא הנוסעים המינימליסטי אותו הרוכשים יוכלו לקבל עם מבחר עשיר של שילובי צבעים, חומרים ומרקמים שונים. חלל תא הנוסעים תוכנן כך שיהיה ניתן לצאת בקלות גם מדלת הנוסע, לא שזה נחוץ במיוחד אך מראה על מחשבה מקורית בתכנון רכב שמרחב המחייה העיקרי שלו הוא התחום האורבני. הנהג והנוסעים ימצאו לא פחות מ-28 חללי אחסון שונים, כולל לדוגמה תאי אחסון מתחת לבסיס המושבים מלפנים ומאחור. 

 

2025 ניאו פיירפליי
ניאו פיירפליי.

במרכז הדשבורד מותקן מסך מגע "13.2 גדול ומאחורי גלגל ההגה האובלי נמצא לוח מחוונים דיגיטלי "6. לצד זה נמצא תאורת אווירה עשירה יחסית עם 256 צבעים, מערכת שמע עם 14 רמקולים, חימום ואוורור למושבים הקדמיים (תלוי סוג הריפודים), משטח טעינה אלחוטי 50W מהיר, חלון גג פנורמי, אפליקציה לשליטה מרחוק ועוד ועוד. 

 

מחיר הדגם בשוק הסיני עמד בתחילה על כ-75,000 שקל, מחיר גבוה יחסית, אך עם תחילת השיווק בפועל ניאו חתכה את המחיר כך שמחיר הבסיס של הדגם עומד על כ-62,000 שקל. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
טוסון באנר סמארט באנר
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.