אופל מסירה את הלוט מעל הגרדלנד 2024 החדש, הדור השני של הקרוסאובר הקומפקטי של אופל המבוסס על פיג'ו 3008 החדש ומתחרה מול דגמים כגון קיה ספורטאז', יונדאי טוסון ועוד, אך הפעם גם מול דגמי קרוסאובר חשמליים שכן הדגם מצויד במספר יחידות הנעה חשמליות עם טווח מרבי מרשים של כ-700 ק"מ. מקבוצת לובינסקי, יבואנית אופל בישראל, נמסר כי הגרנדלנד החדש ישווק בישראל בתחילת 2025.
אופל גרנדלנד החדש הוא הדגם הראשון באופל שזוכה לעשות שימוש בפלטפורמת STLA-Medium החדשה של קבוצת סטלנטיס, פלטפורמה שתוכננה מראש לשאת ביעילות מערכת הנעה חשמלית אך גם מערכת הנעה היברידית או היברידית פלאג-אין והגדלנד החדש מצויד בכולן. יש לציין כי בשלב זה מדובר בחשיפה מוקדמת של הדגם כך שאופל עדיין לא חושפת עדיין את הפרטים הטכניים המלאים.
לגרנדלנד החדש אורך של 4,650 מ"מ, רוחב של 1,905 מ"מ, גובה של 1,660 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,784 מ"מ כך שהוא גדול יותר משמעותית מהדגם היוצא ועם תוספת של 173 מ"מ לאורך, 64 מ"מ לרוחב ו-109 מ"מ לבסיס הגלגלים הגרנדלנד החדש מבטיח להיות קרוסאובר מרווח במיוחד לנוסעים ומטען - עם נפח של 550 עד 1,641 ליטר. הגרנדלנד החדש גדול יותר גם בהשוואה למרבית המתחרים בסגמנט, להם אורך ממוצע של כ-4.5 מטר ובסיס גלגלים של כ-2.67 מטר.
בתחום ההנעה, הגרנדלנד החדש ישווק עם שלוש יחידות הנעה חשמליות, יחידת הנעה היברידית 48V אחת ויחידת הנעה היברידית פלאג-אין אחת. בתחום החשמלי, הגרנלנד יהיה זמין בגרסת טווח ארוך עם מנוע חשמלי קדמי בהספק של 230 כ"ס ומומנט מרבי של 35 קג"מ וסוללת 98kWh המאפשרת טווח נסיעה של כ-700 ק"מ.
לצד גרסה זו הגרנלנד ישווק גם עם סוללת 73kWh בשתי גרסאות הנעה, קדמית עם טווח של כ-525 ק"מ ומנוע חשמלי בהספק של 210 כ"ס ומומנט מרבי של 35 קג"מ או בגרסת הנעה כפולה עם טווח של כ-500 ק"מ ושני מנועים בהספק משולב של 320 כ"ס ומומנט מרבי של 52 קג"מ. כדי לחסוך באנרגיה, גרסת ההנעה הכפולה פועלת תמיד בהנעה קדמית והמנוע האחורי מצטרף רק בעת הצורך בהתאם לאחיזה ורק עד למהירות של 135 קמ"ש.
לקוחות שעדיין לא מוכנים לעשות את המעבר להנעה חשמלית יוכלו לבחור בגרסת היברידית 1.2 טורבו 136 כ"ס עם סיוע 28 כ"ס חשמלי וסוללת 48V או בגרסת פלאג-אין עם מנוע 1.2 טורבו 150 כ"ס ומנוע חשמלי 125 כ"ס בהספק משולב של 190 כ"ס. לפי אופל, הסוללה שבדגם הפלאג-אין תאפשר טווח נסיעה חשמלי של כ-85 ק"מ. קחו בחשבון שכל נתוני הטווח החשמלי עדיין לא סופיים ובשלב ההשקה הדגם יהיה זמין רק עם חלק מיחידות ההנעה.
הגרלנד החדש לובש את שפת העיצוב העדכנית של אופל המתאפיינת "במשקף" הקדמי במקום הגריל המסורתי והוא אמנם שונה למדי מהדגם הקודם אך עדיין שמרני וסולידי יחסית למראה כמו הדגם היוצא, וודאי בהשוואה ל-3008 המקביל. כדי להעניק לדגם מראה "חשמלי" יותר, "המשקף" הקדמי שקוף שמאחוריו נמצא לוגו אופל מואר ופס תאורה הנמשך אל הפנסים הדיגיטליים החדשים של אופל (Intelli-Lux Pixel HD) המורכבים מ-25,000 יחידות תאורה בכל פנס.
המראה הסולידי והנקי ממשיך גם אל חלל תא הנוסעים. מעבר לגלגל ההגה החדש נמצא לוח מחוונים דיגיטלי צר בגודל של "10 המציג רק את הנתונים השימושיים יותר עבור הנהג וכך עושה גם מערכת התצוגה העילית בה מצויד הדגם. במרכז הדשבורד נמצא מסך "16 רחב במיוחד וכך מה שאפשר לצפות לו ממערכת מודרנית כגון אפיון אישי, חיבור קבוע לרשת עם אפליקציה לשליטה מרחוק, חיבור אלחוטי לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תפעול קולי עם ChatGPT ועוד. מתחת למסך נמצא שורת קיצורים למערכת בקרת האקלים כולל כפתורים פיזיים לשליטה על הטמפרטורה ועוצמת השמע.
על נוחות הנסיעה אחראיים מושבי הנוחות של אופל (AGR) וכן בולמים חדשים בטכנולוגיית FSD - Frequency Selective Damping - סוג של תחליף מכני לבולמים אדפטיביים המאפשרים שמירה על מרכב מאוזן יותר בסיבוב או בבלימה מבלי להתפשר על הנוחות.