2025 ג'ילי EX5 החשמלי
ג'ילי EX5.
2025 ג'ילי EX5 החשמלי
ג'ילי EX5.

ג'ילי EX5 הוא הרכב החשמלי הגלובלי הראשון של ג'ילי ובחודשים הקרובים הוא ישווק במספר מדינות באירופה וכן, הוא גם בדרך לשוק המקומי שלנו. ג'ילי EX5 (גלקסי E5 בסין) הוצג בסוף השבוע האחרון בתערוכת Automechanika בפרנקפורט במסגרתה קבוצת ג'ילי הציגה את הטכנולוגיה החשמלית החדשה שלה לצד מספר דגמים חדשים אותם היא מתכננת להשיק באירופה. 

 

פרסומת יונדאי וניו

ג'ילי EX5 הוא קרוסאובר חשמלי גדול יחסית עם אורך של 4.61 מטר, רוחב של 1.90 מטר, גובה של 1.67 מטר, בסיס גלגלים של 2.75 מטר ונפח תא מטען של 461-1877 ליטר. ג'ילי EX5 גדול יותר משמעותית מ- BYD אטו 3, למעשה קרוב יותר בגודלו ל- BYD סיל U, אך בסין לפחות הוא מתומחר ישירות מול האטו 3 כך שאם צריך לנחש, אפשר לצפות למחיר בגזרת ה- 170-180 אלף שקל בישראל (לפני עליית המס בשנה הבאה). 

 

2025 ג'ילי EX5
ג'ילי EX5.

ג'ילי EX5 מבוסס על פלטפורמת GEA שהוא גרסה של פלטפורמת SEA2 של קבוצת ג'ילי כך שגם דגם זה נהנה מהטכנולוגייה העדכנית של ג'ילי, כולל סוללות "הזהב" של החברה, יחידות הנעה המשלבות 11 רכיבי הנעה/אלקטרוניקה ביחידה אחת, חיבור ישיר של התאים לשלדה ועוד. סוללת "הזהב" של ג'ילי הן סוללות מסוג  LFP קצרות שזכו לכינוי הזה פשוט משום שזה צבע המעטפת של הסוללה. אלו סוללות המאפשרות טעינה מהירה במיוחד, במקרה של ג'ילי EX5 מדובר בכ-20 דקות לטעינה מהירה של 10-80%. 

 

ג'ילי אמנם טרם חשפה את המפרט האירופאי של יחידת ההנעה החשמלית של ה- EX5 אך סביר להניח כי הדגם ישווק עם אותה מערכת הנעה (בכירה) של הדגם בסין, כלומר מנוע חשמלי קדמי בהספק של 218 כ"ס ומומנט מרבי של 32.6 קג"מ בשילוב עם סוללת LFP בקיבולת של 60.2kWh, שילוב שיאפשר לדגם להשיג נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 6.9 שניות וטווח נסיעה של 440 ק"מ בתקן WLTP. 

 

ג'ילי גלקסי E5 תא הנוסעים
ג'ילי EX5.

אל העיצוב הנראה והמודרני של ה- EX5 ג'ילי הצמידה חלל תא נוסעים באווירה דומה, לא עיצוב פורץ דרך אלא פשוט מאוד נעים לעין הצופה. כמקובל בכל רכב סיני ממוצע, במרכז הדשבורד נמצא מערכת מולטימדיה עם מסך מגע גדול ("15.4) לצידו ג'ילי הוסיפה לוח מחוונים דיגיטלי "10.25 וגם תצוגה עילית כאופציה. מעבר לכך נמצא משטח טעינה אלחוטי 50W, מערכת שמע עם 6 רמקולים אותה ניתן לשדרג למערכת פרימיום עם 16 רמקולים, שקעי USB-C מלפנים ומאחור, מושבים קדמיים חשמליים עם חימום/אוורור, בקרת אקלים מפוצלת ועוד. 

 

ג'ילי EX5 תא הנוסעים
אינטגרציה מלאה עם המכשיר הסלולרי.

מערכת המולטימדיה של הדגם פותחה ע"י יצרנית הטלפונים הניידים מייזו (Meizu) שנרכשה לפני מספר שנים ע"י ג'ילי בדיוק למטרה זו, וכמו כל מערכת מולטימדיה מתקדמת היא כוללת עדכוני OTA, אפליקציה לשליטה מרחוק, תפעול קולי מתקדם ועוד. המערכת מאפשרת אינטגרציה מלאה עם המכשירים הסלולריים של החברה, שיקוף מלא אלחוטי של כל מסכי הבית שעל המכשיר וכמובן תפעול מלאה של כל האפליקציות שעל המכשיר דרך המסך המרכזי. השיקוף כולל גם ווידג'יטים כך שאתם יכולים ליצור לעצמכם מיני אפליקציות של מגוון האפליקציות שעל המכשיר ולהציג אותם על המסך המרכזי. 

 

2024 ג'ילי גלקסי E5
ג'ילי EX5.

 

על הנייר לפחות, לג'ילי EX5 יש את הפוטנציאל להפוך ללהיט מכירות בישראל, הכל שאלה של תמחור ומפרט אבזור. מה שכן, התחרות לא תהיה קלה כבעבר, כיום כבר יש לא מעט מתמודדים בטווח המחירים של הדגם הדגם ונוספים יצטרפו במהלך השנה הקרובה, כדוגמת קיה EV3 או סקודה אלרוק ועוד. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.