ב.מ.וו מסירה את הלוט מעל דגמי 2022 החדשים של הקרוסאובר X1, דור שלישי לקרוסאובר הקומפקטי של החברה המתחרה מול דגמים כגון וולוו XC40, אודי Q3 ומרצדס GLA. לראשונה, ב.מ.וו X1 החדש ישווק גם בדגם חשמל מלא, ב.מ.וו iX1, שיתחרה מול דגמים כגון מרצדס EQA, וולוו XC40 Recharge, אודי Q4 e-tron ועוד. מדלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו בישראל, נמסר כי ב.מ.וו X1 החדש ישווק בישראל במהלך הרבעון הראשון של 2023.
ב.מ.וו iX1 החשמלי ישווק בשלב הראשון בדגם iX1 xDrive30 המצויד בשני מנועים חשמליים בהספק משולב של 313 כ"ס ומומנט משולב של 50.3 קג"מ, זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 5.7 שניות ולמהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 180 קמ"ש. יש לציין כי ההספק הקבוע של המערכת עומד על 268 כ"ס עם בוסט זמני שמעלה את ההספק ל-313 כ"ס. לדגם מערכת רגנרציה מתקדמת, כולל מצב אדפטיבי שמתאים את עוצמת אחזור האנרגיה לפי נתונים ממערכת הניווט והמצלמה הקדמית בכדי להשיג נצילות מרבית.
בתחתית המרכב מותקנת סוללה בקיבלות של 64.7kWh המאפשרת לדגם טווח נסיעה של בין 413 עד 438 ק"מ בתקן WLTP, צריכת האנרגיה הממוצעת בדגם עומדת על 175-184 Wh/km. ב.מ.וו iX1 מצויד כסטנדרט במטען פנימי תלת פאזי המאפשר טעינה AC בהספק של עד 11kW, ב.מ.וו תאפשר לרוכשי הדגם לשדרג למטען פנימי 22kW שיקצר את זמן הטעינה המלאה מ-6.5 שעות לזמן של 3 שעות ו-45 דקות. טעינה מהירה DC אפשרית על להספק של 130kW כך שטעינה של 10 עד 80 אחוז אורכת 29 דקות וטעינה מהירה של 10 דקות תוסיף לטווח הנסיעה כ-120 ק"מ.
לצד הגרסה החשמלית נמצא שתי גרסאות פלאג-אין חזקות המוכרות לנו מסדרה 2 אקטיב טורר החדשה, החולקת עם ה- X1 החדש מכלולים רבים כולל כמובן את פלטפורמת ההנעה הקדמית. היצע דגמי הפלאג-אין כולל את דגם X1 xDrive25e עם הספק משולב של 245 כ"ס ומומנט משולב של 48.6 קג"מ (0-100 קמ"ש ב-6.8 ש'; 190 קמ"ש) ואת דגם הפלא-אין הבכיר X1 xDrive30e עם הספק משולב של 326 כ"ס ומומנט משולב של 48.6 קג"מ (0-100 קמ"ש ב-5.7 ש'; 205 קמ"ש). שני הדגמים מתבססים עם מנוע 1.5 ליטר טורבו ונבדלים בהספק שונה למנוע הבנזין ולמנוע החשמלי, האחראי על הנעת הגלגלים מאחור.
בשני הדגמים מותקנת סוללה בקיבולת נטו של 14.9kWh המאפשרת לדגמים להשיג טווח נסיעה חשמלי משמעותי של 77-88 ק"מ. מדובר בתוספת של כ-30 ק"מ לטווח החשמלי לעומת הדגם היוצא.
למי שמסתפק בהנעה קונבנציונלית יותר ב.מ.וו מציעה שני דגמי בנזין ושני דגמי דיזל, כולם משודכים לתיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים (מצמד רטוב). היצע דגמי הבנזין כולל את דגם הבסיס X1 sDrive18i עם הנעה קדמית ומנוע 1.5 ליטר המייצר 136 כ"ס ו-23.4 קג"מ (0-100 קמ"ש ב-9.2 שניות) ומעליו נמצא את דגם X1 xDrive23i עם הנעה כפולה ומנוע 2.0 ליטר טורבו המייצר 204 כ"ס ו-32.6 קג"מ (0-100 קמ"ש ב-7.1 ש').
היצע דגמי הדיזל כולל את דגם X1 sDrive18d עם הנעה קדמית ו-150 כ"ס ואת דגם X1 xDrive23d עם הנעה כפולה ו-197 כ"ס. דגמי הבנזין והדיזל הבכירים עושים שימוש בסיוע היברידי 48V בהספק של 20 כ"ס.
העיצוב של ב.מ.וו X1 החדש הוא אבולוציה לעיצוב של הדגם הנוכחי עם אלמנטים עיצוביים מדגמי החברה האחרונים כמו עיצוב חתימת תאורת היום בפנסים הראשיים, הגריל הבולט יותר והפנסים האחוריים עם חלקים מושחרים. בשורה התחתונה מדובר בעיצוב מוצלח עם שדרוג מודרני מתבקש שלא מעורר מחלוקת כמו חלק מדגמי ב.מ.וו האחרונים.
תא הנוסעים נלקח בשלמותו מסדרה 2 אקטיב טורר וזה אומר שדרוג מקיף לגימור ואיכות החומרים לעומת הדגם היוצא לצד שימושיות גבוהה יותר בזכות קונסולה מרכזית צפה היוצרת חלל אחסון גדול מתחת לה. מול הנהג נמצא את צמד המסכים, "10.25 ו-"10.7, המשמשים את לוח המחוונים ואת מערכת iDrive8 החדשה והמתקדמת של ב.מ.וו. בניגוד לשאר דגמי ב.מ.וו, כאן המערכת נשלטת רק באמצעות מגע במסך או באמצעות פקודה קולית שכן ב.מ.וו הסירה כאן את גלגלת iDrive השימושית בין המושבים.
לקוחות שירצו בכך יוכלו להוסיף את חבילת חבילת M-SPORT המעניקה לדגם מראה ספורטיבי יותר באמצעות עיצובים שונים לפגושים מלפנים ומאחור, חישוקי גלגלים משודרגים, ריפודי עור משולב באלקנטרה, גלגל הגה M, גימורים מתכתיים בתא הנוסעים ועוד. כאופציה ניתן להוסיף גם בולמי M אדפטיביים עם הנמכת מרכב של 15 מ"מ ומערכת בלימה משודרגת.
עם אורך של 4,500 מ"מ, רוחב של 1,845 מ"מ, גובה של 1,642 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,692 מ"מ, ב.מ.וו X1 החדש גדול יותר מהדגם היוצא בכל הכיוונים. נפח תא המטען בדגם מכובד בהחלט ועומד על 540 עד 1,600 ליטר.