שנת 2024 הייתה אחת השנים החשובות בהיסטוריה של ב.מ.וו, לא בשל איזה דגם חדש שהושק אלא כי זו הייתה השנה בה החברה ביצעה את ההשקעה הגדולה ביותר אי פעם שלה וזאת כדי שתוכל להשלים את המעבר לפלטפורמת Neue Klasse וכאשר אנחנו אומרים פלטפורמה, אנחנו מדברים למעשה על הכל, על עיצוב הרכבים, מערכות הנעה, טכנולוגיה ועוד.
בניגוד לחברות אחרות שמיהרו להשיק פלטפורמה ייעודית להנעה חשמלית בהשקעות עתק, ב.מ.וו בחרה בנתיב אחר, לעשות שימוש במה שיש כיום (אז) ואת הכסף שנחסך בתהליך הזה להשקיע בפיתוח מסודר של טכנולוגיית הדור הבא. ההימור הזה הצליח לה, בשנת 2024 ב.מ.וו מכרה 426,536 רכבים חשמליים המהווים 17% מסך המכירות של החברה כאשר בניגוד לחברות אחרות היא גם מרוויחה על הרכבים האלו. בשאר מותגי הקבוצה הנתונים אף גבוהים יותר, במיני מדובר ב-25% מסך המכירות וברולס רויס 33% מהלקוחות בחרו בספקטר החשמלית.

את הפירות של ההשקעה הזו נפגוש בחודש ספטמבר 2025 כאשר ב.מ.וו תחשוף את ה- iX3 החדשה שתהיה המכונית הראשונה של החברה על בסיס פלטפורמת Neue Klasse ומספר חודשים לאחר מכן ב.מ.וו תשיק את סדרה 3 החדשה אשר תתבסס על הפלטפורמה הזו, כולל כמובן גרסה חשמלית. החל ממועד זה ב.מ.וו תפתחת בבליץ של השקת דגמים כאשר החברה מבטיחה להציג 40 דגמים חדשים או מחודשים עד לסוף שנת 2027.
פלטפורמת Neue Klasse היא פלטפורמה נשלטת תוכנה ובגרסאות החשמליות היא מבוססת על ארכיטקטורת 800V וסוללה שהיא חלק משלדת הרכב (CTC). המעבר לפלטפורמה נשלטת תוכנה אפשר לתכנן מחדש את כל מערך המחשבים והתקשורת ברכב כך שמספר המחשבים צומצם ל-4 מחשבים חזקים עם כוח עיבוד גדול יותר פי 20 והחיווט התקצר ב-600 מטר.

הדגמים החשמליים של ב.מ.וו יעשו שימוש במערכת הנעה חשמלית חדשה, eDrive Gen 6, המבטיחה שיפור של 30% לטווח הנסיעה לעומת הדור החמישי, שיפור של 30% במהירות הטעינה ובזכות העובדה שהיא זולה יותר לייצור היא תאפשר ל- ב.מ.וו לשווק רכבים חשמליים במחיר די מקביל לזה של דגמים עם מנוע בעירה פנימית. מערכת eDrive Gen 6 מאפשרת לשלב מנוע חשמלי אחד עד ארבעה מנועים נפרדים כאשר המנועים האחוריים ישווקו בגרסאות הספק של 270 כ"ס עד 400 כ"ס (לכל מנוע) והקדמיים בהספקים של 165 כ"ס עד 245 כ"ס.
בליבה של מערכת ההנעה החשמלית נמצא תאים חדשים מסוג צילינדר מפיתוח של ב.מ.וו, מדובר בסוללות צילינדר בשני גדלים של 46950 עבור רכבי הסדאן ו-46120 ארוכות יותר עבור דגמי ה- SUV השונים. יחד עם מנועים חשמליים חדשים בעלי נצילות גבוהה יותר ועוד, ב.מ.וו מבטיחה כי לדגמים החשמליים שלה יהיה טווח נסיעה של 600 ק"מ עד 800 ק"מ ובטעינה של 10 דקות תוכלו להוסיף כ-300 ק"מ לטווח הנסיעה.

ב.מ.וו אמנם תמשיך לעשות שימוש במושג iDrive אך המעבר לפלטפורמה החדשה מציין למעשה את סוף עידן מערכת iDrive המוכרת שהוצגה עוד בשנת 2001 והייתה בהמשך לאמת המידה למערכת מולטימדיה נוחה לשימוש בזמן נהיגה בזכות הגלגלת בין המושבים. את המערכת הנוכחית תחליף מערכת Panoramic iDrive שהיא שילוב של מסך מרכזי גדול, כמו כל רכב ממוצע, ותצוגה פנורמית רחבה לכל אורך חלקה התחתון של השמשה הקדמית (תצוגה מוקרנת). את המסכים תפעיל מערכת System X החדשה של ב.מ.וו המבוססת על אנדרואיד אוטומוטיב כך שהיא כוללת באופן מובנה את כל שירותי הרשת של גוגל, חנות אפליקציות ועוד וכמובן שיש גם סייען AI המאפשר תפעול קולי מורחב ומענה לשאלות מורכבות בצורה של שיחה טבעית. את המערכת ניתן לשדרג עם תצוגה עילית 3D Head-Up Display בטכנולוגיית מציאות רבודה ואת כל זה משלמים גלגל ההגה החדש של ב.מ.וו.
למרות המיקוד בחשמל, ב.מ.וו תמשיך לשווק רכבים עם מנוע בעירה פנימית והיא תעשה את זה כל עוד שהרגולציה תאפשר זאת. לצד זה, בשנת 2018 ב.מ.וו מתכננת להשיק את הרכב הסדרתי הראשון שלה על בסיס מימן, תוצאה של שיתוף פעולה ארוך טווח עם טויוטה.