ב.מ.וו eDrive Gen 6
eDrive Gen 6 - הדור החדש של מערכת ההנעה החשמלית של ב.מ.וו.
ב.מ.וו eDrive Gen 6
eDrive Gen 6 - הדור החדש של מערכת ההנעה החשמלית של ב.מ.וו.

עם תוספת של 30% לטווח הנסיעה לעומת הדור הנוכחי, טעינה מהירה יותר ב-30%, שילוב של מנוע אחד, שניים, שלושה או ארבעה וכל זה עם הפחתת עלויות הייצור בעשרות אחוזים, הדור השישי של מערכת ההנעה eDrive החשמלית של ב.מ.וו מבטיח לא מעט ולקראת סוף השנה נדע אם הוא גם עומד בהבטחה הזו.  את כל המידע הזה ב.מ.וו כבר חשפה בעבר, אך לאחרונה היא ערכה אירוע מצומצם בו היא הציגה את כל המכלולים של מערכת eDrive Gen 6 כסוג של הצהרה כי החברה מוכנה להתחיל לייצר את דור החשמליות הבא של החברה, זה יקרה במהלך המחצית השנייה של השנה. 

 

מיצובישי אאוטטלנדר 7 מושבים

הדגמים החשמליים הראשונים שיעשו שימוש בדור השישי של מערכת eDrive הם ב.מ.וו סדרה 3 החשמלית (i3) והקרוסאובר iX3 החדש, אלו יהיו גם הדגמים הראשונים של החברה להתבסס על פלטפורמת Neue Klasse החדשה והמתקדמת של החברה שפותחה כפלטפורמה חשמלית ייעודית על בסיס ארכיטקטורת 800V וחיבור ישיר בין התאים לשלדה, כלומר התאים מחוברים ישירות למארז ללא תיווך של מודל כאשר המארז הוא חלק מהשלדה ומהווה למעשה את רצפת תא הנוסעים. 

 

IX3 החשמלי קונספט
iX3 החשמלית תוצג בחודש ספטמבר הקרוב.

לא רק דגמי Neue Klasse ייהנו מהטכנולוגיה החדשה שפותחה עבור הדור השישי של מערכת eDrive שכן חלק מהטכנולוגיה שפותחה תמצא את דרכה גם לדגמים החשמליים הנוכחיים של החברה, דוגמה לכך פגשנו לאחרונה ב- ב.מ.וו iX שזכה לתוספת משמעותית לטווח הנסיעה לצד יחידות הנעה חשמליות מעודכנות. 

 

השיפור המשמעותי לטווח הנסיעה הושג באמצעות שיפור מקיף לנצילות של כל הרכיבים של יחידת ההנעה החשמלית, עיקר השיפור הושג באמצעות סוללות הצילינדר החדשות של החברה המחליפות את הסוללות הפריזמטית בהן החברה עשתה שימוש עד היום. הסוללות החדשות בעלות צפיפות אנרגטית גבוהה יותר בכ-20% כאשר דגמי הסדאן יעשו שימוש בתאים בגודל 4695 ודגמי הקרוסאובר בסוללות 46120 ארוכת יותר, הסיבה לכך היא כדי לשמור על רצפה נמוכה יותר בדגמי הסדאן להם מרווח ראש מוגבל יותר. המעבר לסוללות צילינדר הוא גם, למעשה בעיקר, כדי להוזיל עלויות ייצור כך שבשורה התחתונה המחיר של הדגמים החשמליים יהיה מקביל לזה של דגמי הבנזין של החברה - פחות או יותר. 

 

ב.מ.וו מנועים חשמליים חדשים
סוללה חדשה בחיבור ישיר לשלדה לצד דור חדש של מנועים חשמליים.

שיפור של 30% לטווח הנסיעה אומר בפועל שמרבית הדגמים החשמליים של החברה יוכלו להציע טווח נסיעה של כ-600 ק"מ והדגמים הבכירים יותר טווח נסיעה של כ-800 ק"מ. לא רק שתוכלו לנסוע רחוק יותר, תוכלו גם להטעין את הסוללה מהר יותר ב-30% ובפועל זה אומר שבטעינה של כ-10 דקות תוכלו להוסיף לטווח הנסיעה מעל ל-300 ק"מ. 

 

ב.מ.וו eDrive Gen 6
Vision Neue Klasse X - הקדימון ל-iX3 הבא.

מערכת eDrive החדשה כוללת גם פיתוח של מנועים חדשים (גם לטובת התאמה לארכיטקטורת 800V) כאשר המנועים מאחור הם שיפור מקיף לדור הנוכחי (EESM) ואלו הקדמיים עושים שימוש בטכנולוגיה חדשה (ASM) ובשורה התחתונה ב.מ.וו מדווחת כי המנועים החדשים בעלי נצילות גבוהה יותר ב-40%, זולים יותר לייצור ב-20% וקלים יותר ב-10%. התכנון החדש של המנועים יאפשר ל- ב.מ.וו לייצר דגמים חשמליים עם מנוע אחד עד שלושה מנועים ובדגמי M החשמליים גם ארבעה מנועים. המנועים האחוריים ישווקו בגרסאות הספק של 270 כ"ס עד 400 כ"ס (לכל מנוע) והקדמיים בהספקים של 165 כ"ס עד 245 כ"ס. 

 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.