בשלב זה הדגם נקרא Vision Driving Experience, הוא עדיין מוגדר כקונספט אך בתכלס מה שאתם רואים כאן זו הצצה ראשונה ל- ב.מ.וו M3 החשמלית אשר כמו סדרה 3 החדשה, וכמובן גם ה- i3 החשמלית, תתבסס על פלטפורמת Neue Klasse החדשה של ב.מ.וו.
תתעלמו מהתאורה המגוחכת והזולה על הגלגלים, זו שם רק כדי להמחיש לנו כי הדגם מצויד בארבעה מנועים חשמליים נפרדים והשליטה עליהם תתבצע באמצעות מערכת בקרת ייעודית לה ב.מ.וו העניקה את הכינוי “Heart of Joy”. מצד אחד הנעה חשמלית והשימוש ב-4 מנועים נפרדים פותחים עולם חדש של יכולות דינמיות אך מצד שני "עם כוח גדול באה אחריות גדולה" ובמילים אחרות נדרשת המון עבודה כדי להפוך את "ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות" למשהו שמצד אחד מנצל את האפשרויות עד תום ומצד שני לא ירגיש מלאכותי וסינטטי אך אם יש מישהו שיודע לעשות את זה היטב אלו מהנדסי חטיבת M של ב.מ.וו.

מערכת הבקרה הדינמית הזו תשמש את כל דגמי ב.מ.וו החשמליים אשר יתבססו על פלטפורמת Neue Klasse כך שהדגם הראשון שיעשה שימוש במערכת הזו הוא iX3 החשמלי אותו ב.מ.וו תחשוף בהמשך השנה וקצת לאחר מכן גם בדור הבא של סדרה 3.
ב.מ.וו לא מספקת נתונים טכניים על יחידת ההנעה הזו אך היא כן מציינת כי למערכת מומנט מרבי משולב של 1,834 קג"מ, פי 28 מה- M3 הנוכחית. לפי ב.מ.וו הסיבה למומנט המפלצתי הזה היא רק כדי לבחון את מערכת הבקרה בתנאי קיצון שכן אם היא תהיה מסוגלת לשלוט בעוצמה הזו היא תוכל לעשות זאת בקלות בנהיגה רגילה ובהספקים נמוכים יותר.

בניגוד למערכות בקרה דינמיות בדור הנוכחי שצריכות לקבל נתונים ממערכות שונות, כמו מערכת ניהול המנוע או מערכת ה-ABS, המערכת החדשה משלבת ביחידת מחשוב אחת את כל מה שמשפיע על התחום הדינאמי כך שהתגובה לכל אות מהחיישנים השונים מהירה ומדויקת יותר ובזכות ההנעה החשמלית התרגום בפועל לכל פקודה מהיר פי כמה וכמה.

גרסת הקצה תשווק אמנם עם 4 מנועים חשמליים אך ב.מ.וו מתכננת לשווק את ה- M3 (וגם את ה- M4) בגרסאות חשמליות נוספות, כולל כאלו עם שני מנועים חשמליים בלבד - מאחור כמובן. לא פחות מעניין זו העבודה שה- M3 הבאה תשווק גם עם מנוע בעירה פנימית, בשלב זה אנחנו לא יודעים אם בגרסה טהורה, עם סיוע חשמלי 48V או בגרסת פלאג-אין, הכל תלוי ביכולת של הדגם לעמוד בתקנות הזיהום השונות. ב.מ.וו מתכננת להמשיך לשווק M3 על בסיס דלק מאובנים כל עוד תקנות הזיהום יאפשרו את זה.