דלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו בישראל, מודיעה על תחילת השיווק של מכונית הביצועים ב.מ.וו M5 החדשה שלראשונה, עושה שימוש במערכת הנעה היברידית פלאג-אין חזקה במיוחד בהספק משולב של 727 כ"ס וטווח נסיעה חשמלי של עד 68 ק"מ. כל זה, עם המון אבזור, שלכם במחיר של 1,199,900 שקל.
בליבת מערכת ההנעה ההיברידית פלאג-אין של ה- M5 החדשה עדיין נמצא את מנוע ה-S68 של ב.מ.וו, מנוע 4.4 ליטר V8 טווין-טורבו שלבדו מייצר הספק מרבי של 585 כ"ס ומומנט מרבי של 76.4 קג"מ, הפעם מסייע לו מנוע חשמלי בהספק של 197 כ"ס ומומנט מרבי של 28.5 קג"מ (משודך למכפיל כוח) המשולב בתיבת ה-8 הילוכים האוטומטית של הדגם, המעבירה את הכוח לכל ארבעת הגלגלים דרך מערכת M-xDrive. זו מערכת זהה למערכת שפגשנו לראשונה ב- ב.מ.וו XM, רק בכיול קצת שונה.

למערכת הזו הספק מרבי משולב של 727 כ"ס ומומנט מרבי של 102 קג"מ וזה מספיק לנתון 0-100 קמ"ש של 3.5 שניות ולמהירות מרבית של 305 קמ"ש (עם חבילת M Driver). סוללת 18.6kWh נטענת חיצונית (7.4kW) מאפשרת לדגם טווח נסיעה חשמלי של 68 ק"מ ונסיעה חשמלית מלאה עד למהירות של 140 קמ"ש. זה המקום לציין כי M5 קומפטישן היוצאת (625 כ"ס) מהירה יותר עם נתון 0-100 קמ"ש של 3.3 שניות, זה המחיר על תקנות הזיהום, כך גם משקל הדגם שעלה בכ-500 ק"ג לעומת הדגם היוצא.
כמו בכל דגמי M עם מערכת הנעה כפולה M xDrive, לנהג אפשרות בחירה מבין מצה הנעה 4WD רגיל עם תעדוף קל לציר האחורי, המצויד בדיפרנציאל מוגבל החלקה, מצד 4WD ספורט עם תעדוף משמעותי לציר האחורי ומצב דריפט בו ההנעה אחורית בלבד 2WD והבקרות מנותקות.

לצד זה נמצא בולמי M Suspension אדפטיביים התומכים במתלה קדמי בתצורת עצמות עצה כפולות ואחורי רב חיבורי, מערכת בלימה M עם קליפרים קדמיים בעלי 6 בוכנות (ואחד צף אחורי מביך למראה), מערכת היגוי אחורית, חישוקי "20 מלפנים ו-"21 מאחור הלובשים צמיגי 285/40 ו-295/35 בהתאמה, מפסק סרנים רחב יותר ב-20 מ"מ לעומת דגמי סדרה 5 הרגילים, מערכת כיול עוצמת בלימה ומגוון אפשרויות כיול שונות למערכות ההנעה והבקרה השונות דרך המסך המרכזי או בגישה מהירה דרך כפתורי M שעל גלגל ההגה.
העיצוב אגרסיבי כיאה לדגם M וככל כונסי האוויר בפגוש הקדמי שם לא רק לטובת המראה כמובן אלא כדי להזרים אוויר למצננים השונים בהם מצויד הדגם כדי שתוכלו לנצל את מלוא פוטנציאל הביצועים גם תחת עומס גבוה של נהיגת מסלול.

האווירה הספורטיבית ממשיכה גם אל חלל תא הנוסעים עם גימורי קרבון אמיתי, דוושות מתכת, גלגל הגה M, ומושבי M אוחזים. השאר זהה למוכר לנו מסדרה 5 החדשה, כולל המסך הפנורמי המשלב לוח מחוונים "12.3 ומולטימדיה "14.9 מתקדמת, אפליקציה לשליטה מרחוק, שירותי רשת Connected Drive, מערכת שמע Bowers & Wilkins עם 18 רמקולים, בקרת אקלים מפוצלת ל-4 אזורים, ריפודי עור Merino, חימום ואוורור למושבים הקדמיים החשמליים, מפרט מקיף של מערכות בטיחות מתקדמות ועוד. 2025 ב.מ.וו M5 - מפרט טכני מלא להורדה.