ב.מ.וו מסירה את הלוט מעל סדרה 2 אקטיב טורר החדשה, דור שני למיניוואן הקומפקטי של ב.מ.וו המתחרה מול מרצדס B קלאס. לראשונה, סדרה 2 אקטיב טורר תשווק בגרסאות פלאג-אין חזרות, שתיים למעשה, עם טווח נסיעה חשמלי משמעותי של כ-80 ק"מ. גרסאות הפלאג-אין של הדגם יהיו זמינות רק בקיץ 2022.
סדרה 2 אקטיב טורר, כמו שאר דגמי הבסיס של ב.מ.וו, ממשיכה להתבסס על פלטפורמת הנעה קדמית ולשם התזכורת, היא למעשה הייתה המכונית הראשונה של ב.מ.וו המודרנית שעתה שימוש בפלטפורמת הנעה קדמית ובמנוע שלושה צילינדרים. בסיס הגלגלים של הדגם נותר ללא שינוי על 2,670 מ"מ, שאר המידות גדלו באופן סמלי עם אורך של 4,386 מ"מ (32 מ"מ), רוחב של 1,824 מ"מ (24 מ"מ) וגובה של 1576 מ"מ (22 מ"מ). נפח תא המטען בדגם עומד על 470 ליטר ועד 1,455 ליטר עם קיפול המושבים מאחור.
העיצוב החיצוני מדבר בשפה הנוכחית של שאר דגמי ב.מ.וו כולל כמובן גריל בולט במיוחד, רוכשי הדגם יוכלו לבחור בקו עיצוב יוקרתי ומעודן (Luxury Line) או בתוספת של חבילת M-SPORT למראה ספורטיבי יותר. קו העיצוב החיצוני של החבילות ממשיך אל חלל תא הנוסעים, כך לדוגמה דגמי M-SPORT זוכים למושבי ספורט בריפוד עור משולב באלקנטרה, דקורציה מתכתית, תפירה קונטרסטית בכחול M, גלגל הגה M-SPORT ועוד. את דגמי M-SPORT ניתן לצייד גם בבולמים אדפטיביים המנמיכים את המרכב ב-15 מ"מ.
עיצוב תא הנוסעים ממשיך את הקו המינימליסטי החדש של ב.מ.וו אותו פגשנו לראשונה בקרוסאובר החשמלי ב.מ.וו iX, המינימליזם הזה התאפשר בחלקו גם באמצעות התקנה של מערכת iDrive 8 החדשה של ב.מ.וו במשלבת כאן שני מסים בגודל של "10.25 עבור לוח המחוונים ו-"10.7 עבור מערכת המולטימדיה - זאת לעומת "12.3 ו-"14.9 בדגם iX, בהתאמה. ב.מ.וו הלכה כאן צעד נוסף לקראת המינימליזם והסירה לא רק את ממשק בקרת האקלים והרדיו אלא גם את ממשק iDrive עם הגלגלת שמשרת את דגמי ב.מ.וו מאז הוצג לראשונה גם סדרה 7 בשנת 2001. במקום הממשק הזה נמצא ממשק שליטה צנום על השמע. השליטה על מערכות הרכב השונות, כולל על בקרת האקלים, מתבצעת דרך מגע במסך או באמצעות פקודה קולית.
אלו לא החידושים החידושים היחידים שאנחנו פוגשים בדגם, אפשר למצוא גם תפעול אלקטרוני מינימליסטי חדש לתיבת ההילוכים - כמו בדגמים החשמליים של החברה - וגם גלגל הגה חדש המצויד בממשק כפתורים חדש המותאם למערכת iDrive 8. מערכת iDrive 8 מצוידת בסים פנימי (eSIM) המאפשר תקשורת 5G מהירה, יש גם חיבור אלחוטי לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי כולל תצוגת ניווט בלוח המחוונים ובתצוגה העילית, ניווט מבוסס טכנולוגיית ענן, אפליקציה לשליטה מרחוק על הרכב ועדכוני OTA לרכב - כולל אפשרות להוסיף יכולות לאחר הרכישה בהתאם לחומרה בה הרכב מצויד. כיאה למוביל נוסעים משפחתי נוכל למצוא שפע של מקומות אחסון שונים, שקעי טייפ C גם לנוסעים מאחור ועוד.
כאמור, החל מקיץ 2022 את סדרה 2 אקטיב טורר תהיה זמינה בשני דגמי פלאג-אין: דגם 225e xDrive אקטיב טורר עם הספק כולל של 245 כ"ס המתקבל משילוב של מנוע 1.5 ליטר שלושה צילינדרים טורבו 136 כ"ס ומנוע חשמלי בהספק של 109 כ"ס האחראי על הנעת הגלגלים מאחור. בדגם 230e xDrive הבכיר יותר מנוע הבנזין מייצר 150 כ"ס והמנוע החשמלי מאחור 176 כ"ס כך שההספק הכולל עומד על 326 כ"ס.
בשני הדגמים נמצא סוללה בקיבולת נטו של 14.9kWh המאפשרת טווח נסיעה של 80 ק"מ בתקן WLT (נתון לא סופי). טעינה של הסוללה אפשרית עד להספק של 7.4kW כך שטעינה מלאה 0-100 אחוז דורשת המתנה קצרה של פחות משעתיים וחצי.
עד להגעת דגמי הפלאג-אין, בפברואר 2022 סדרה 2 אקטיב טורר תהיה זמינה עם שלושה מנועי בנזין ומנוע דיזל אחד: דגם 218i אקטיב טורר עם מנוע 1.5 ליטר טורבו 136 כ"ס ו-23.4 קג"מ (0-100 קמ"ש 9.0 שניות) וצריכת דלק משולבת של 16.1 ק"מ לליטר, דגם 220i אקטיב טורר עם מנוע 1.5 ליטר טורבו עם סיוע היברידי 48V המוסיף 19 כ"ס בהספק כולל של 170 כ"ס (המנוע בלבד 156 כ"ס) ומומנט של 28.5 קג"מ (המנוע בלבד 24.5 קג"מ). לדגם זה נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 8.1 שניות וצריכת דלק משולבת של 16.9 ק"מ לליטר.
דגם הבנזין הבכיר 223i אקטיב טורר מצויד במנוע 2.0 ליטר טורבו עם סיוע היברידי 48V, כאן ההספק הכולל עומד על 218 כ"ס והמומנט המרבי על 36.7 קג"מ (מנוע הבנזין: 204 כ"ס ו-32.6 קג"מ). לדגם זה נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 7.0 שניות וצריכת דלק משולבת של 16.7 ק"מ לליטר. כל המנוע משודכים לתיבת 7 הילוכים כפוולת מצמדים. חובבי הדיזל יוכלו לבחור בדגם 218d אקטיב טורר עם מנוע 2.0 ליטר טורבו דיזל בהספק של 150 כ"ס ומומנט של 36.7 קג"מ, מספיק לנתון 0-100 קמ"ש של 8.8 שניות ולצריכת דלק משולבת של 20.8 ק"מ לליטר.