2024 ב.מ.וו M5 טורינג החדשה
ב.מ.וו M5 טורינג החדשה.
2024 ב.מ.וו M5 טורינג החדשה
ב.מ.וו M5 טורינג החדשה.

14 שנים לאחר שלא הייתה עם גרסת סטיישן מהירה למכונית הסאלון שלה, ב.מ.וו חושפת כעת את M5 טורינג החדשה (G91) המבוססת כמובן על M5 סדאן החדשה שנחשפה קצת מוקדם יותר השנה וכמו זו, גם כאן הדגם מצויד במערכת הנעה היברידית פלאג-אין חזקה במיוחד בהספק משולב של 727 כ"ס וטווח חשמלי של עד 67 ק"מ. 

 

יש משהו במכוניות סאלון גדולות בתצורת סטיישן שהופכים אותן לדגמי ביצועים, התוצאה פשוט נכונה/מוצלחת יותר לעומת גרסת הסדאן וזה לא רק הצד הויזואלי שנראה נכון יותר אלא המהות כולה, רכב גדול וכבד הוא סוג של אנטיתזה לרכב ספורט ולכן אם כבר מייצרים מכונית סאלון מהירה אז שתהיה לפחות הכי אנטיתזה שאפשר - סטיישן יעילה ושימושית. 

 

2024 ב.מ.וו M5 טורינג החדשה
M5 טורינג החדשה.

M5 טורינג החדשה זכתה לאותו טיפול קוסמטי של ה- M5 סדאן, זה רחוק מהעיצובים הקלאסיים של ב.מ.וו, זה צעקני ורועש אבל על ה- M5 טורינג זה פשוט נראה מוצלח ומתבקש, סטיישן פוסט מקס הזועם. M5 סטיישן נשענת על בולמי M אדפטיביים מתקדמים וצמיגי מישלין פיילוט ספורט 5S בתכנון ייעודי לדגם ובמידות של 285/40R20 מלפנים ו- 295/35R21 מאחור. הדגם מצויד כסטנדרט במערכת היגוי אחורית שהיא חיונית עוד יותר לאור העבודה כי לדגם משקל עצמי של 2,475 ק"ג. 

 

ב.מ.וו M5 טורינג החדשה היא כאמור מכונית גדולה למדי עם אורך של 5,096 מ"מ, רוחב של 1,970 מ"מ, גובה של 1,516 מ"מ ובסיס גלגלים של 3,006 מ"מ. מערכת ההנעה ההיברידית צמצמה את נפח תא המטען מ-570 ליטר בסדרה 5 טורינג הרגילה ל-500 ליטר בלבד. 

 

M5 טורינג החדשה תא הנוסעים
M5 טורינג החדשה.

יחידת ההנעה ההיברידית פלאג-אין eDrive שהותקנה נשענת על מנוע 4.4 ליטר V8 טווין-טורבו של ב.מ.וו בהספק מרבי של 585 כ"ס ומומנט מרבי של 76.5 קג"מ המתקבל בין 1800-5400 סל"ד. למנוע הבנזין מסייע מנוע חשמלי בהספק של 197 כ"ס ומומנט מרבי של 28.5 קג"מ (שמחובר למכפיל מומנט כך שבפועל מתקבל 45.9 קג"מ). השילוב הזה יוצר יחידת הנעה בהספק כולל של 727 כ"ס ומומנט מרבי של 102 קג"מ. 

 

M5 טורינג החדשה 2024
M5 טורינג החדשה.

עם תחנת הכוח הזו ל- ב.מ.וו M5 טורינג החדשה נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 3.6 שניות, 0-200 קמ"ש של 11.1 שניות ומהירות מרבית של 305 קמ"ש. הכוח אל הגלגלים עובר דרך תיבת 8 הילוכים אוטומטית, בה משולב המנוע החשמלי, ומערכת הנעה כפולה M xDrive עם תעדוף ברור לציר האחורי, אפשרות למצב הנעה אחורית בלבד, דיפרנציאל M אקטיבי על הציר האחורי. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 8

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.