2024 ב.מ.וו M5 החדשה
ב.מ.וו M5 החדשה.
2024 ב.מ.וו M5 החדשה
ב.מ.וו M5 החדשה.

ב.מ.וו M5 החדשה (G90) לשנת 2024 נחשפת, דור שביעי למכונית הסאלון המהירה של ב.מ.וו שהוא גם הדור הראשון של הדגם להיות מצויד במערכת הנעה היברידית פלאג-אין M Hybrid אשר הופכת את ה- M5 החדשה למכונית חזקה במיוחד עם הספק מרבי של 727 כ"ס,תוספת נכבדה של 92 כ"ס לעומת M5 CS שהייתה הגרסה החזקה ביותר של הדגם היוצא. מדלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו בישראל, נמסר כי ב.מ.וו M5 החדשה תשווק בישראל במהלך הרבעון הראשון של 2025.

 

ב.מ.וו M5 החדשה בקצרה:

  • מערכת הנעה היברידית פלאג-אין בהספק משולב של 727 כ"ס
  • נתון 0-100 קמ"ש של 3.5 שניות ומהירות מרבית של 305 קמ"ש
  • איטית וכבדה יותר מהדגם היוצא
  • משקל עצמי של 2435 ק"ג, 540 ק"ג יותר מהדגם היוצא
  • סוללת 18.6kWh מאפשרת טווח חשמלי של 69 ק"מ

 

2024 ב.מ.וו M5 החדשה
ב.מ.וו M5 החדשה - חזקה יותר אך פחות מהירה.

מערכת ההנעה ההיברידית פלאג-אין של ה- M5 החדשה (M Hybrid) משלבת מנוע 4.4 ליטר V8 טווין טורבו המייצר הספק מרבי של 585 כ"ס ומומנט מרבי של 76.4 קג"מ יחד עם מנוע חשמלי בהספק של 197 כ"ס ומומנט מרבי של 28.5 קג"מ, המשולב בתיבת השמונה הילוכים האוטומטית של הדגם. יחידת ההנעה ההיברידית הוצגה לראשונה בקרוסאובר הביצועים ב.מ.וו XM, רק בכיול קצת שונה. 

 

למערכת הזו הספק משולב של 727 כ"ס ומומנט מרבי משולב של 102 קג"מ וכל זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 3.5 שניות, נתון 0-100 קמ"ש של 10.9 שניות ולמהירות מרבית של 305 קמ"ש או 140 קמ"ש בנסיעה על בסיס המנוע החשמלי בלבד. זה נכון ש-ב.מ.וו נוטה להיות שמרנית בנתוני הביצועים שהיא מפרסמת ובכל מבחן בעולם האמיתי הדגמים שלה מהירים יותר מהנתונים הרשמיים, אך זה תקף גם לדגמים הקודמים ובמקרה זה ה- M5 קומפטישן היוצאת (625 כ"ס) מהירה יותר בכל הנתונים עם נתון 0-100 קמ"ש של 3.3 שניות, 0-200 קמ"ש ב-10.8 שניות ומהירות מרבית זהה - שגם כך מוגבלת אלקטרונית. 

 

2024 ב.מ.וו M5 החדשה
ב.מ.וו M5 החדשה.

למרות הנתונים הישבים הנחותים מאלו של הדגם היוצא, הבעיה של ה- M5 החדשה לא נמצאת בתחום הביצועים, לכל אדם שפוי נתון 0-100 קמ"ש של 3.5 שניות הוא מהיר מספיק בתחושה שמדביקה את הבטן לגב, הבעיה של ה- M5 החדשה היא במשקל היבש שעומד על 2,435 ק"ג לעומת 1,895 ק"מ בדגם M5 קומפטישן היוצא (משקל DIN ללא 75 ק"ג נהג). עם כל הכישרון הרב של מהנדסי חטיבת M של ב.מ.וו, לא ניתן להעלים את המשקל הרב שנוסף לדגם הפוגע בתחושת הזריזות בעת הפניית ההגה. חלק נכבד מהמשקל שנוסף לדגם נמצא כמובן בסוללת ה- 18.6kWh שהותקנה בדגם המאפשרת טווח חשמלי של עד 69 ק"מ וטעינה ביתית בהספק של עד 7.4kW. 

 

כמו בדגם היוצא, הכוח עובר אל כל ארבעת הגלגלים דרך מערכת הנעה כפולה ​​M xDrive עם דיפרנציאל M אקטיבי על הציר האחורי, תעדוף ברור לציר האחורי ומגוון אפשרויות כיול שונות לנהג, כולל מצב דריפט נשלט או הנעה אחורית בלבד כאשר בקרת היציבות מנותקת לחלוטין. 

 

2024 ב.מ.וו M5 החדשה תא הנוסעים
ב.מ.וו M5 החדשה.

M5 החדשה נשענת על מתלה קדמי מסוג עצמות עצה כפולות ורב חיבורי מאחור, בולמי M אדפטיביים וקפיצים קשיחים יותר עם הנמכת מרכב של 20 מ"מ והרחבת מפסק הסרנים (75 מ"מ מלפנים ו-45 מ"מ מאחור) לעומת הגרסאות הרגילות של סדרה 5 החדשה. לצד זה נמצא, כסטנדרט, מערכת היגוי אחורית ומערכת בלימה משודרגת עם קליפרים קדמיים קבועים בעלי 6 בוכנות וקליפר צף על הציר האחורי (ישנה אופציה למערכת בלימה קרמית). את מערכת הבלימה הזו נמצא מאחורי חישוקי "20 מלפנים ו-"21 מאחור הלובשים צמיגי 285/40 ו-295/35 בהתאמה ובתמונות לפחות הצמיגים הם צמיגי הנקוק Ventus S1 Evo Z החדשים של הנקוק בתכנון ייעודי ל- M5 כך שאין טעם להשוות אותם לגרסת המדף של הצמיד הזה. 

 

כמו בשאר דגמי M לנהג מגוון רחב של שליטה על מערכות הבקרה הדינמיות דרך מסך המולטימדיה או כפתורי הקיצורים שעל גלגל ההגה ולכל זה נוספו מספר מצבי שליטה על מערכת ההנעה ההיברידית. 

 

2024 ב.מ.וו M5 החדשה
ב.מ.וו M5 החדשה.

ב.מ.וו M5 החדשה נשענת כמובן על דגמי סדרה 5 החדשים ועל העיצוב המוכר היא מוסיפה את כל מה שצריך כדי להעניק לדגם את המראה האגרסיבי והדינאמי המתבקש מדגם ביצועים. כך גם חלל תא הנוסעים שזכה לגימורי קרבון, מושבי M, גלגל הגה M עם כפתורי M1 ו- M2 למעבר מהיר למצבי נהיגה באפיון אישי. כמו בשאר דגמי סדרה 5 נמצא כאן את מערכת iDrive 8.5 עם המסך הפנורמי הקמור המכיל מסך "12.3 עבור לוח המחוונים ו-"14.9 עבור המולטימדיה לצד רשימה ארוכה ועשירה של אבזור נוחות ובטיחות. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 13

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.