2018 ב.מ.וו M5 החדשה
M5 החדשה - 600 סוסים והנעה כפולה מתקדמת.
2018 ב.מ.וו M5 החדשה
M5 החדשה - 600 סוסים והנעה כפולה מתקדמת.

ב.מ.וו M5 החדשה מוכנה לקרב מול ה-RS6 עם מנוע V8 טווין טורבו בהספק של 600 כ"ס, הנעה כפולה מתקדמת ונתון תאוצה של 3.4 שניות.

 

לקראת תערוכת פרנקפורט, ב.מ.וו חושפת את ה-M5 החדשה, דור שישי לגרסת הביצועים של מכונית הסאלון של המותג. מעבר לעבודה כי מדובר בדגם חדש לחלוטין, החידוש העיקרי והמפתיע בדגם הוא המערכת להנעה כפולה M xDrive , מתוחכמת במיוחד אשר פותחה עבור הדגם.

 

חידוש משמעותי נוסף בדגם הוא המעבר ממנוע ה-V10 האטמוספרי של הדגם היוצא למנוע 4.4 ליטר V8 טווין טורבו עם הספק מרבי של 600 כ"ס בין 5,700-6,600 סל"ד ומומנט מרבי של 76.5 קג"מ בין 1,800 ל-5,700 סל”ד. לעומת הדגם היוצא, מדובר בתוספת של 40 כ"ס להספק המרבי ו-7.0 קג"מ למומנט המרבי המתקבל בנוסף בטווח רחב משמעותית של סיבובי מנוע.

תחנת הכוח הזו מספיקה בכדי להאיץ את הדגם מעמידה ל-100 קמ"ש בזמן של 3.4 שניות או 11.1 שניות בהאצה עד ל-200 קמ"ש. המהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש אך עם חבילת M Driver האופציונלית, הגבלת המהירות תעלה ל- 305 קמ"ש.

 

יחידת ההנעה הזו משודך לתיבת 8 הילוכים אוטו' (ZF) אשר מחליפה את תיבת ה-7 הילוכים כפולת המצמדים ששרתה את הדגם היוצא. לתיבה 3 מצבי כיול, כולל תפעול ידני מלא המאפשר שליטה מלאה על העברת ההילוכים. למרות המעבר לתיבת הילוכים עם ממיר מומנט ותוספת של הנעה כפולה, משקל הדגם (1855 ק"ג) נמוך בכ-35 ק"ג מהדגם היוצא וזאת בזכות שימוש נרחב יותר באליומיניום וקרבון בשלדה ובמרכב וכן שימוש נרחב יותר במגנזיום עבור חלקים אחרים ברכב. 

 

2018 ב.מ.וו M5 החדשה תא הנוסעים
M5 החדשה.

מערכת ההנעה הכפולה של הדגם כולל דיפרנציאל מרכזי המחלק את המומנט בין הציר הקדמי לאחורי ודיפרנציאל M אחורי אחראי על חלוקת המומנט (עד 100%) בין הגלגלים האחוריים. המערכת פועלת בשילוב מלא עם מערכת בקרת היציבות וכוללת שלושה מצבי פעולה עיקריים: במצב רגיל, ההנעה היא כפולה קבועה אך עם תעדוף קל לציר האחורי, במצב הנרקאה MDM המערכת מגבירה את התעדוף לציר האחורי (4WD SPORT) ואפשרת החלקה של הציר האחורי ובמצב מנותק מלא, המערכת מאפשרת בחירה מבין שלושה מצבי הנעה: 4WD SPORT, 4WD ו-2WD להנעה אחורית מלאה.

הכפתורים האדומים שעל גלגל ההגה עם הכיתוב M1 ו-M2 הם שני כפתורים ניתנים לתכנות המאפשרים לנהג לבחור בלחיצה אחת את הכיול של כל המערכות (היגוי, הילוכים, מנוע, בולמים, הנעה ותצוגה עילית). כסטנדרט, הדגם מצויד בחישוקי "19 עם צמיגים במידות של 275/40R 19 מלפנים ו- 285/40 R 19 מאחור. כאופציה ניתן לשדרג לחישוקי "20 וכן לצלחות בילום קרמיות המפחיתות את המשקל הבלתי נתמך בכ-23 ק"ג. 

 

הדגם בצבע אדום בורדו בתמונות הוא דגם גרסת השקה "First Run” המוגבלת ל-400 יחידות בלבד.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.