2022 ב.מ.וו i4
ב.מ.וו i4.
2022 ב.מ.וו i4
ב.מ.וו i4.

קצת לאחר שהשיקה את ספינת הדגל החשמלית ב.מ.וו iX, דלק מוטורס מודיעה על תחילת השיווק של ב.מ.וו i4 החשמלית שהיא סוג של תשובה איכותית ושימושית יותר לטסלה מודל 3. ב.מ.וו i4 תשווק בשתי גרסאות הנעה בהספקים של עד 544 כ"ס, טווח נסיעה של עד 561 ק"מ ומחיר התחלתי של 339,000 ₪.

 

את ב.מ.וו i4 תוכלו לרכוש בשני דגמים בשלב זה: דגם הבסיס i4 eDrive40 עם מנוע חשמלי אחורי בהספק של 340 כ"ס ומומנט מרבי של 43.8 קג"מ. לדגם זה נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 5.7 שניות, מהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 190 קמ"ש וטווח נסיעה של 561 ק"מ.

 

2022 ב.מ.וו i4
מתחרה יוקרתית יותר לטסלה מודל 3.

דגם הביצועים הבכיר i4 M50 מצויד בשני מנועים חשמליים, קדמי 258 כ"ס ואחורי 313 כ"ס, בהספק כולל של כולל של 544 כ"ס ומומנט מרבי של 81 קג"מ. לדגם זה נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 3.9 שניות, מהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 225 קמ"ש וטווח נסיעה חשמלי של 503 ק"מ. יש לציין כי בדגם זה ההספק המרבי מתקבל במצב "בוסט" למשך של קצת מעל 10 שניות, ההספק הקבוע של המערכת עומד על 476 כ"ס והמומנט המרבי על 74.4 קג"מ.

 

מצב "בוסט" מתקבל כאשר בורר מצבי הנהיגה נמצא על מצב ספורט ובלחיצה מלאה על דוושת התאוצה. אם הנהג השתמש בבקרת יציאה מהמקום, מצב בוסט נמשך עד למהירות המרבית, לעומת עד כ-170 קמ"ש במצב בוסט רגיל. דגם i4 M50 הוא דגם M Performance החשמלי הראשון של ב.מ.וו כך שכמו שאר דגמי החברה שזכו לטיפול כזה הוא מציע כיול חד וספורטיבי יותר ומצויד בבולמים אדפטיביים M, מתלה קדמי מחוזק, מערכת בלימה M Sport משודרגת, מוטות מייצבים עבים יותר להפחתת זוויות הגלגול, מושבי M ספורט ועוד, כל זה מצטרף כמובן לעיצוב חיצוני ספורטיבי יותר.

 

2022 ב.מ.וו i4
טווח נסיעה מרשים של עד 561 קילומטר.

בשני הדגמים מותקנת סוללה בקיבלות ברוטו של 83.9kWh (נטו: 80.7kWh) המצוידת במערכת בקרת טמפרטורה אקטיבית ובמשאבת חום לחימום הסוללה בימים קרים במיוחד. טעינה מהירה DC של הסוללה אפשרית עד להספק של 200kW כך שטעינה של הסוללה מ-10% עד ל-80% דורשת המתנה של 30 דקות ואם תגיעו לעמדה שמצב הסוללה עומד על 20% לדוגמה, 10 דקות יספיקו לכם להטעין טווח נוסף של 164 ק"מ. טעינה ביתית או ציבורית AC אפשרית עד להספק של 11kW, טעינה ביתית מלאה 0-100 אחוז בהספק כזה דורשת המתנה של 8.5 שעות.

 

הסוללות שב-BMW i4 מגיעות עם אחריות ל-8 שנים או עד 160,000 ק"מ. חומרי הגלם שמהם מיוצרות סוללות המתח הגבוה מותאמים למחזור מלא כחלק מהגישה המחזורית ההוליסטית של היצרן הגרמני.

 

2022 ב.מ.וו i4
תא הנוסעים של סדרה 4 עם מערכת iDrive8 - תא הנוסעים של דגם M50.

ב.מ.וו i4 היא בפועל גרסה חשמלית של ב.מ.וו סדרה 4 גראן קופה ולכן גם לא תופתעו לגלות כי לשני הדגמים מידות זהות עם אורך של 4,783 מ"מ, רוחב של 1,852 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,856 מ"מ. היתרון בתצורת הגראן קופה הוא תא מטען בתצורת האצ'בק עם מפתח הטענה רחב ונפח תא מטען שימושי של 470 עד 1290 ליטר. מערכת ההנעה החשמלית מנמיכה את מרכז הכובד של הדגם ב-13 מ"מ לעומת מרכב הכובד של סדרה 4 גראן קופה אך עם משקל עצמי של החל מ-2,175 ק"ג דגם i4 כבד יותר בכ-400 ק"ג. בכדי לשלוט בתוספת המשקל הזו ולספק נוחות נסיעה משופרת הדגם מצויד במתלה אוויר מאחור.

 

ב.מ.וו i4
ב.מ.וו i4.

תא הנוסעים זהה למוכר לנו מסדרה 4, למעט העיצוב המעודכן של הדשבורד שנועד כמובן להכיל את מערכת iDrive 8 החדשה של ב.מ.וו המציבה מול הנהג מסך פנורמי גדול המורכב משני מסכים בגדלים של "12.3 עבור לוח המחוונים ו-"14.9 עבור מערכת המולטימדיה. מעבר לשלל החידושים שהמערכת מציעה, היא כוללת גם חיבור אלחוטי לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. שנוי נוסף לעומת סדרה 4 הוא הסרה של ממשק בקרת האקלים שהיה צמוד לפתחי המיזוג המרכזיים, כך שכעת השליטה על בקרת האקלים היא דרך מסך המגע או באמצעות פקודה קולית. ב.מ.וו i4 - מפרט טכני מלא להורדה.

 

2022 ב.מ.וו i4 מחירון:

  • i4 eDrive40 Pure - מחיר 339,000 ₪
  • i4 eDrive40 Tech - מחיר 399,000 ₪
  • i4 eDrive40 Ultimate - מחיר 449,000 ₪
  • i4 M50 - מחיר 539,000 ₪

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 21

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.