דלק מוטורס, יבואנית דגמי ב.מ.וו בישראל, החלה בשיווק ב.מ.וו iX, הקרוסאובר החשמלי הייעודי הראשון של ב.מ.וו שהוא סוג של תצוגת תכלית לקראת מה שעוד נפגוש מהמותג בעתיד הקרוב בתחום ההנעה החשמלית. ב.מ.וו iX ישווק בישראל בשני דגמים, דגם xDrive 40 עם טווח נסיעה של עד 425 ק"מ ודגם xDrive 50 עם טווח נסיעה של עד 630 ק"מ. מחירי הדגם עומדים על החל מ-559,000 ₪.
ב.מ.וו iX מבוסס על גרסה שונה ומשודרגת מאוד של פלטפורמת CLAR, הפלטפורמה המשמשת את מרבית דגמי החברה, ועל הדור החמישי של מערכת ההנעה החשמלית eDrive. עם אורך של 4,953 מ"מ, רוחב של 1,967 מ"מ, גובה של 1,695 מ"מ ובסיס גלגלים של 3,000 מ"מ מדובר בקרוסאובר המקביל בגודלו ל- X5 של ב.מ.וו כך שמדובר בקרוסאובר גדול למדי, גדול יותר מאודי e-tron הוותיק (שבקרוב יוצג בדגם מחודש ומשופר). לצד תא נוסעים גדול ומרווח מאוד יש גם תא מטען גדול ושימושי עם נפח של 500 ליטר עד 1,750 ליטר.
העיצוב החיצוני, שנקרא לו מיוחד, נועד בין היתר להשיג מקדם גרר של 0.25, הנחשב לנמוך מאוד לרכב SUV, והוא מאפשר לדגם להשיג צריכת חשמל נמוכה יחסית גם בנסיעה בכביש המהיר. מאחורי הגריל הקדמי הגדול נמצא מערך חיישנים לנהיגה סמי-אוטונומית, הגריל מצופה כיסוי פלסטי שקוף עם יכולת תיקון עצמית של שריטות (בתוך 24 שעות בטמפרטורת החדר או לאחר 5 דקות של הזרמת אוויר חם). על נוחות הנסיעה בדגם אחראים בולמים אדפטיביים ובדגם הבכיר יש גם מתלי אוויר כסטנדרט המספקים נוחות נסיעה גבוהה ושמירה על מרכז מאוזן. הדגם הבכיר מצויד בנוסף במערכת היגוי לגלגלים האחוריים.
טווח נסיעה של עד 630 ק"מ:
ב.מ.וו iX החשמלי ישווק כאמור בשני דגמים, שניהם עם הנעה כפולה המשלבת שני מנועים חשמליים, בהספקים שונים, ושתי סוללות שונות המאפשרות טווח נסיעה של עד 630 ק"מ - בדגם הבכיר.
ב.מ.וו iX xDrive 40: לדגם זה שני מנועים חשמליים, קדמי בהספק מרבי של 258 כ"ס ומומנט מרבי של 29.6 קג"מ ואחורי בהספק מרבי של 272 כ"ס ומומנט מרבי של 34.6 קג"מ. ההספק הכולל המשולב מוגבל בדגם עומד על 326 כ"ס והמומנט המרבי עומד על 64.2 קג"מ, זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 6.1 שניות ולמהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית של-200 קמ"ש. דגם זה מצויד בסוללת ליתיום-יון בקיבולת של 76.6kWh (נטו: 71kWh) המאפשרת להשיג טווח נסיעה של 425–372 ק"מ, הטווח משתנה בהתאם לסגנון הנהיגה, מזג האוויר ועוד. היבואן מציין טווח נסיעה משולב של 408 ק"מ.
ב.מ.וו iX xDrive 50: גם לגרסה הבכירה שני מנועים חשמליים אך בהספקים גבוהים יותר, מנוע קדמי עם 258 כ"ס ו-37.2 קג"מ ומנוע אחורי עם 313 כ"ס ו-40.8 קג"מ, כך שכאן ההספק הכולל עומד על 523 כ"ס והמומנט המרבי על 78 קג"מ. זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 4.6 שניות ולמהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 200 קמ"ש. דגם זה מצויד בסוללה בקיבול אדירה של 111.5kwH (נטו: 105.2kWh) המאפשרת להשיג טווח נסיעה של 630–549 ק"מ. היבואן מציין טווח נסיעה משולב של 600 ק"מ.
הדגם מצויד במטען פנימי AC המאפשר טעינה ביתית בהספק של עד 11kW, מטען בהספק כזה מאפשר טעינה של 0-100 אחוז בזמן של 7:15 שעות בדגם xDrive 40 ו- 10:45 שעות בדגם xDrive 50. טעינה מהירה DC אפשרית בהספקים של 150kW או 200kW בהתאמה, טעינה של 10 דקות מאפשרת להוסיף כ- 150 ק"מ לטווח הנסיעה וטעינה של 10-80 אחוז דורשת המתנה של 31 דקות או 35 דקות בהתאמה.
העיצוב החיצוני של ב.מ.וו iX הוא אולי טעם נרכש, אך אין ספק שתא הנוסעים של הדגם, המעוצב בצורה של טרקלין, הוא מקום מאוד נעים להימצא בו בזכות שילוב של עיצוב נקי ושימוש נרחב בחומרים עשירים ואיכותיים למראה ולמגע לצד הטכנולוגיה העדכנית של ב.מ.וו שבמרכזה נמצא את מערכת iDrive 8 החדשה המציבה מול הנהג צג פנורמי קמור עם מסך "12.3 עבור לוח המחוונים ומסך "14.9 עבור מערכת המולטימדיה.
בין המושבים הקדמיים, על הקונסולה המרכזית הצפה, נמצא את ממשק iDrive החדש הכולל את החוגה המפורסמת, אותה ניתן לקבל גם מחומרים טבעיים כמו קריסטל ומסגרת עץ, ומסביבה קיצורים על בסיס מגע וכפתור חדש לשליטה על עוצמת השמע שכן כבר לא תמצאו ממשק פיזי לשליטה על השמע והרדיו וגם לא שליטה ידנית על בקרת האקלים, כל זה נעשה כעת דרך מסך המגע או באמצעות תפעול קולי.
בזכות ההנעה החשמלית המושב האחורי מספק מרחב ענק לנוסעים והרצפה השטוחה מאפשרת להסיע בנוחות שלושה נוסעים מאחור שגם הם ייהנו מאותו עיצוב נקי וחומרים עשירים כמו הנוסעים מלפנים יחד עם שליטה נפרדת על בקרת האקלים (מפוצלת ל-4 אזורים) ומספר שקעי טעינה טייפ C בגב המושבים הקדמיים עם מעמד למכשיר הסלולרי.
רשימת האבזור ארוכה מאוד ובין היתר נוכל למצוא בקרת אקלים מפוצלת ל-4 אזורים, חיישני חנייה היקפיים, מצלמת רוורס, מצלמת 360 מעלות, מערכת חניה אוטומטית, תאורת LED מלאה, סגירת וואקום לדלתות, חיישני תאורה וגשם, תאורת אווירה במגוון צבעים, ריפודי עור, מערכת שמע מבית Bowers&Wilkins, מושבים קדמיים חשמליים עם זיכרונות חימום ואוורור, תצוגה עילית, מפתח חכם, חלון גג פנורמי מלא עם כיסוי נגלל חשמלית, כניסת נוחות, דלת תא מטען חשמלית עם פתיחה ללא מגע, חישוקי סגסוגת "21 עד "22, מערכת ניווט מקורית ועוד ועוד. ברמת הגימור הבכירה Ultimate Bronze נמצא את פנסי הלייזר האולטרה מתקדמים של ב.מ.וו המאירים את הדרך עד למרחק של 600 מטר.
גם מפרט הבטיחות בדגם עשיר למדי וכולל, בין היתר: בקרת שיוט אדפטבית עם שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, אור גבוה אוטומטי, בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, ניטור שטח מת בצידי הרכב, ניטור תנועה חוצה מאחור עם בלימה אוטונומית, בקרת ערנות נהג, מערכת חניה אוטומטית ועוד. ב.מ.וו iX זכה לציון של 5 כוכבים במבחני הריסוק של Euro NCAP תוך שהוא מציג הגנה מצוינת על הנוסעים ומערכות הבטיחות המתקדמות פעלו בצורה מרשימה. 2022 ב.מ.וו iX - מפרט טכני מלא להודה.
2022 ב.מ.וו iX מחירון:
ב.מ.וו iX xDrive 40 חבילת Spirit - מחיר 559,000 ₪
ב.מ.וו iX xDrive 40 חבילת Tech - מחיר 599,000 ₪
ב.מ.וו iX xDrive 50 חבילת Ultimate - מחיר 699,000 ₪
ב.מ.וו iX xDrive 50 חבילת Ultimate Bronze - מחיר 759,000 ₪
אגרת רישוי - 530 ₪.