268,145 רכבים חדשים נמסרו במהלך שנת 2022 בישראל, כך לפי נתוני המסירות של איגוד יבואני הרכב המתפרסמים היום (ב'). מדובר בירידה של 7.8% לעומת שנת 2021 ולאור המחסור במלאי זמין של דגמים רבים מדובר בירידה מתונה יחסית. הנתון הפחות חיובי עבור שנת 2023 הוא העלייה בריבית בנק ישראל מנתון של 0.35% באפריל 2022 לנתון של 3.75% בינואר 2023, כלומר הכסף כבר בפחות וגם לזה צפויה להיות משמעות עבור שוק הרכב המקומי במהלך שנת 2023.
יונדאי ממשיכה את המסורת כמותג הנמכר ביותר בישראל, את שנת 2022 סיכם המותג עם מסירות של 42,540 רכבים חדשים, ירידה קלה של 1.4% לעומת שנת 2021. קיה שבמקום השני מסרה 38,224 רכבים חדשים, ירידה של 4.5%. בשל מחסור חמור ביאריס, טויוטה ירדה למקום השלישי עם מסירות של 36,881 רכבים חדשים, ירידה של 11.3%. מאזדה בשנה מצוינת למותג מחזיקה במקום הרביעי בזכות מסירות של 18,770 רכבים חדשים, עלייה משמעותית של 24.2% לעומת 2021. סקודה בשנה לא מוצלחת בשל מחסור חמור במלאי, אך היא עדיין מסיימת את שנת 2022 בחמישייה הראשונה עם מסירות של 13,559 רכבים חדשים המהווים ירידה של 30.4% לעומת שנת 2021.
10 הדגמים הנמכרים ביותר בישראל בשנת 2022 |
||
---|---|---|
דגם | מסירות 2022 | |
1 | קיה פיקנטו | 12971 |
2 | טויוטה קורולה | 10751 |
3 | יונדאי טוסון | 7432 |
4 | מאזדה 2 | 6941 |
5 | ג'ילי גיאומטרי C | 6816 |
6 | טויוטה יאריס קרוס | 6038 |
7 | יונדאי איוניק | 5747 |
8 | קיה ספורטאז' | 5728 |
9 | יונדאי אלנטרה | 5669 |
10 | קיה סלטוס | 5480 |
בכל הקשור לרכבים חשמליים, במהלך שנת 2022 נמסרו בישראל 27,671 רכבים חשמליים כך שמדובר בנתח שוק של 10.3% מסך שוק הרכב הישראלי, ביחס למחירי מרבית המכוניות החשמליות בישראל מדובר בנתון מכובד. ג'ילי, עם הגיאומטרי C, מסרה את מספר החשמליות הגדול ביותר בישראל, 6816 יחידות, כך שהשנה היא עקפה את טסלה שמסרה השנה 6047 רכבים חשמליים, זאת לעומת 6,299 רכבים בשנת 2021. במהלך בשנת 2023 תשווק בישראל הגיאומטרי M6, דגם מתיחת הפנים של הגיאומטרי C המציג מגוון רחב של שיפורים ושדרוגים.
מסירות רכב חשמלי בישראל 2022 |
||
---|---|---|
יצרן | מסירות 2022 | |
1 | ג'ילי | 6816 |
2 | טסלה | 6047 |
3 | BYD | 3710 |
4 | יונדאי | 2642 |
5 | איווייז | 1312 |
6 | סקודה | 1262 |
7 | סקייוול | 745 |
8 | סרס | 738 |
9 | מרצדס | 712 |
10 | מקסוס | 512 |
11 | פיאט | 485 |
12 | קיה | 405 |
13 | פיג'ו | 254 |
14 | וולוו | 241 |
15 | סיטרואן | 230 |
16 | ב.מ.וו | 212 |
17 | אודי | 212 |
18 | JAC | 191 |
19 | ג'נסיס | 167 |
20 | אופל | 125 |
21 | פולסטאר | 119 |
22 | הונגצ'י | 92 |
23 | טויוטה | 85 |
24 | לקסוס | 83 |
25 | מיני | 70 |
26 | ליפ-מוטור | 57 |
27 | פורשה | 51 |
28 | MG | 34 |
29 | LEVC | 29 |
30 | DS | 18 |
31 | פולקסווגן | 5 |
32 | יגואר | 3 |
33 | Voyah | 2 |
34 | דאצ'יה | 2 |
35 | EVeasy | 2 |
36 | רנו | 1 |
סה"כ | 27671 |
מותג BYD רושם השקה מוצלחת מאוד עם האטו 3 החשמלי, תמחור הוגן, מוצר מוצלח ומלאי זמין זה כל הסוד של המותג וזה כל מה שצריך בכדי להצליח כיום בשוק הרכב החשמלי. במהלך שנת 2023 נפגוש בישראל עוד מספר דגמים/מותגים חדשים בתחום הרכב החשמלי אך כפי שאתם כבר מבינים להשיק מותג זה דבר אחד ולהשיג מלאי זמין זה כבר סיפור אחר לחלוטין, סיפור שלפי כל התחזיות לא צפוי להשתפר גם בשנת 2023.
מסירות רכב חדש בישראל סיכום 2022 |
||||
---|---|---|---|---|
יצרן | מסירות 2022 | מסירות 2021 | שינוי | |
1 | יונדאי | 42540 | 43156 | -1.4% |
2 | קיה | 38224 | 40035 | -4.5% |
3 | טויוטה | 36881 | 41579 | -11.3% |
4 | מאזדה | 18770 | 15116 | 24.2% |
5 | סקודה | 13559 | 19469 | -30.4% |
6 | מיצובישי | 11689 | 12836 | -8.9% |
7 | סוזוקי | 8683 | 10565 | -17.8% |
8 | סיטרואן | 8246 | 7449 | 10.7% |
9 | ג'ילי | 6816 | 163 | 4081.6% |
10 | טסלה | 6047 | 6299 | -4.0% |
11 | פיג'ו | 5642 | 7577 | -25.5% |
12 | סיאט | 5555 | 11453 | -51.5% |
13 | MG | 5081 | 2956 | 71.9% |
14 | מרצדס | 4743 | 4129 | 14.9% |
15 | שברולט | 4721 | 8265 | -42.9% |
16 | סובארו | 4367 | 5504 | -20.7% |
17 | רנו | 3758 | 7677 | -51.0% |
18 | BYD | 3710 | 0 | |
19 | פולקסווגן | 3650 | 4228 | -13.7% |
20 | ניסאן | 3554 | 11338 | -68.7% |
21 | ב.מ.וו | 3404 | 3501 | -2.8% |
22 | אודי | 2809 | 3764 | -25.4% |
23 | קופרה | 2731 | 1140 | 139.6% |
24 | ג'יפ | 2339 | 2518 | -7.1% |
25 | אופל | 2296 | 1706 | 34.6% |
26 | דאצ'יה | 1988 | 2267 | -12.3% |
27 | לקסוס | 1845 | 1854 | -0.5% |
28 | וולוו | 1678 | 2270 | -26.1% |
29 | איסוזו | 1612 | 1557 | 3.5% |
30 | פורש | 1384 | 2133 | -35.1% |
31 | איווייז | 1312 | 431 | 204.4% |
32 | צ'רי | 906 | 0 | |
33 | סקייוול | 745 | 8 | 9212.5% |
34 | סרס | 738 | 143 | 416.1% |
35 | קאדילק | 736 | 658 | 11.9% |
36 | ג'נסיס | 661 | 333 | 98.5% |
37 | דאנגיונג | 603 | 332 | 81.6% |
38 | לנד רובר | 575 | 703 | -18.2% |
39 | מקסוס | 529 | 154 | 243.5% |
40 | פיאט | 485 | 562 | -13.7% |
41 | מיני | 477 | 503 | -5.2% |
42 | הונדה | 407 | 3071 | -86.7% |
43 | אלפא רומיאו | 294 | 555 | -47.0% |
44 | פורשה | 251 | 200 | 25.5% |
45 | DS | 192 | 213 | -9.9% |
46 | JAC | 191 | 15 | 1173.3% |
47 | אינפיניטי | 135 | 84 | 60.7% |
48 | פולסטאר | 119 | 0 | |
49 | אבארט | 96 | 41 | 134.1% |
50 | הונגצ'י | 92 | 0 | |
51 | ליפ-מוטור | 57 | 0 | |
52 | מזראטי | 54 | 54 | 0.0% |
53 | יגואר | 48 | 71 | -32.4% |
54 | LEVC | 29 | 4 | 625.0% |
55 | בנטלי | 26 | 21 | 23.8% |
56 | פרארי | 19 | 16 | 18.8% |
57 | LynkCo | 12 | 0 | |
58 | אסטון מרטין | 12 | 4 | 200.0% |
59 | MAN | 9 | 12 | -25.0% |
60 | קרייזלר | 7 | 98 | -92.9% |
61 | Voyah | 2 | 0 | |
62 | קארמה | 2 | 0 | |
63 | EVeasy | 2 | 0 | |
64 | GAC | 0 | 151 | |
65 | DFSK | 0 | 11 | |
סה"כ | 268145 | 290952 | -7.8% |