17,020 רכבים חדשים נמסרו בחודש ספטמבר האחרון, זאת לעומת 12,534 רכבים שנמסרו בספטמבר אשתקד. למרות הגידול הנאה הזה שוק הרכב מסיים את הרבעון השלישי של 2022 עם מסירות שנתיות של 218,232 רכבים חדשים בלבד זאת לעומת 250,236 בתקופה המקבילה אשתקד, כך שמדובר בירידה משמעותית של 12.8%. את הסיפור אתם כבר מכירים, אין מלאי, זמני אספקה של חודשים רבים וזו התוצאה, יש רוכשים אך אין מה למסור.
לכן כמובן זה לא מפתיע לגלות כי מרבית היבואנים רשמו השנה ירידה חדה במסירות רכב חדש, כל זה לא תקף ליונדאי המובילה את טבלת המסירות עם 39,605 רכבים חדשים המהווים גידול של 2.8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. קיה שבמקום השני הפעם עוקפת את טויוטה בזכות מסירות של 30,986 רכבים חדשים, נתון המהווה ירידה קלה של 1.4%. טויוטה שבמקום השלישי מסרה 30,867 רכבים חדשים ועבודה מדובר כבר בירידה משמעותית של 9.8%. מאזדה לא סובלת מזמני אספקה ארוכים ולכן המותג רשם גידול משמעותי של 11.3% בזכות מסירות של 15,290 רכבים חדשים.
סקודה אמנם סוגרת את החמישייה הראשונה אך כמו כל דגמי קבוצת VAG גם סקודה ספגה השנה ירידה חדה במסירות רכב חדש. עם מסירות של 10842 רכבים חדשים סקודה רושמת ירידה של 41% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
הדגמים הנמכרים ביותר בישראל: ינואר - ספטמבר 2022 |
|||||
---|---|---|---|---|---|
דגם | מסירות 1-9.2022 | ||||
1 | קיה פיקנטו | 11132 | |||
2 | טויוטה קורולה | 8586 | |||
3 | יונדאי טוסון | 6865 | |||
4 | טויוטה יאריס קרוס | 5978 | |||
5 | יונדאי איוניק | 5747 | |||
6 | טויוטה ראב4 | 5124 | |||
7 | קיה סלטוס | 4726 | |||
8 | מאזדה 2 | 4725 | |||
9 | יונדאי i10 | 4533 | |||
10 | ג'ילי גיאומטרי C | 4254 |
מי שדווקא נהנית מהמצב היא סיטרואן (מקום 7) שרשמה גידול משמעותי מאוד של 25.7% בזכות מסירות של 7204 רכבים חדשים, מרצדס (מקום 11) בזכות מסירות נאות מאוד של רכבים חשמליים (641 יחידות) רשמה גידול נאה של 15% שהוא תוצאה של מסירות של 4351 רכבים חדשים. MG, בזכות הקרוסאובר פלאג-אין EHS, שכרגע הוא הדגם היחיד של המותג בישראל, מסרה 3747 יחידות שהביאו את המותג לרשם גידול מרשים של 61%. מותג MG ישיק בשנה הבאה שלושה דגמים, MG ZS EV החשמלית שכידוע הושקה בתחילת השנה אך כרגע היצרן מתקשה לשחזר את כושר הייצור, MG מארוול R שהוא הקרוסאובר החשמלי הגדול של המותג ומעל כולן, גם את MG4 החשמלית שהיא משפחתית חשמלית מתקדמת במחיר שיהיה זול יותר מזה של הקרוסאובר MG ZS EV כך שמדובר במכונית חשמלית במחיר נגיש במיוחד.
מה עם מכוניות חשמליות? מתחילת השנה עלו על כבישי ישראל 14,836 רכבים חשמליים ביבוא סדיר (יש עוד כמובן ביבוא אישי/מקביל). כלומר בסך הכל רק 6.8% מסך כל הרכב שנמסרו השנה. יש לציין שהמספר הזה צפוי לעלות לכ-10% בזכות המסירות עד סוף השנה של BYD אטו 3 החשמלי ועוד כמה אלפי יחידות מתוצרת ג'ילי גיאומטרי C וטסלה מודל 3. כמו כל שאר השוק, גם שוק הרכב החשמלי סובל מזמני אספקה ארוכים במרבית המותגים והדגמים.
מסירות רכב חדש בישראל ינואר - ספטמבר 2022 |
|||||
---|---|---|---|---|---|
יצרן | מוניות 2022 | מסירות 1-9.2022 | מסירות 1-9.2021 | שינוי | |
1 | יונדאי | 24 | 39605 | 38511 | 2.8% |
2 | קיה | 303 | 30986 | 31415 | -1.4% |
3 | טויוטה | 910 | 30867 | 34213 | -9.8% |
4 | מאזדה | 6 | 15290 | 13737 | 11.3% |
5 | סקודה | 625 | 10842 | 18372 | -41.0% |
6 | מיצובישי | 0 | 9704 | 11169 | -13.1% |
7 | סיטרואן | 222 | 7204 | 5729 | 25.7% |
8 | סוזוקי | 0 | 6288 | 8642 | -27.2% |
9 | פיג'ו | 0 | 5252 | 6492 | -19.1% |
10 | סיאט | 0 | 5069 | 11139 | -54.5% |
11 | מרצדס | 584 | 4351 | 3782 | 15.0% |
12 | שברולט | 0 | 4342 | 7853 | -44.7% |
13 | ג'ילי | 0 | 4254 | 1 | |
14 | MG | 0 | 6 | 2319 | 61.6% |
15 | סובארו | 3 | 3518 | 4550 | -22.7% |
16 | ב.מ.וו | 0 | 3202 | 3217 | -0.5% |
17 | ניסאן | 0 | 3030 | 9898 | -69.4% |
18 | פולקסווגן | 29 | 2854 | 3576 | -20.2% |
19 | רנו | 167 | 2654 | 7091 | -62.6% |
20 | טסלה | 0 | 2629 | 4707 | -44.1% |
21 | אודי | 0 | 2554 | 3625 | -29.5% |
22 | קופרה | 0 | 2198 | 1011 | 117.4% |
23 | ג'יפ | 0 | 2159 | 2175 | -0.7% |
24 | אופל | 0 | 2021 | 1530 | 32.1% |
25 | לקסוס | 0 | 1493 | 1550 | -3.7% |
26 | איסוזו | 0 | 1406 | 1181 | 19.1% |
27 | דאצ'יה | 6 | 1358 | 1617 | -16.0% |
28 | וולוו | 0 | 1334 | 1836 | -27.3% |
29 | פורד | 0 | 1295 | 1997 | -35.2% |
30 | איווייז | 0 | 805 | 280 | 187.5% |
31 | קאדילק | 0 | 629 | 601 | 4.7% |
32 | ג'נסיס | 0 | 565 | 289 | 95.5% |
33 | לנד רובר | 0 | 545 | 664 | -17.9% |
34 | סאנגיונג | 37 | 494 | 268 | 84.3% |
35 | סקייווך | 0 | 487 | 0 | |
36 | פיאט | 0 | 451 | 430 | 4.9% |
37 | סרס | 0 | 448 | 113 | 296.5% |
38 | מיני | 0 | 408 | 443 | -7.9% |
39 | הונדה | 0 | 342 | 2765 | -87.6% |
40 | מקסוס | 0 | 311 | 82 | 279.3% |
41 | אלפא רומיאו | 0 | 257 | 501 | -48.7% |
42 | פורשה | 0 | 235 | 186 | 26.3% |
43 | DS | 0 | 158 | 163 | -3.1% |
44 | JAC | 5 | 119 | 6 | |
45 | אינפיניטי | 0 | 103 | 57 | 80.7% |
46 | אסארט | 0 | 84 | 38 | 121.1% |
47 | הונגצ'י | 0 | 73 | 0 | |
48 | מזראטי | 0 | 49 | 51 | -3.9% |
49 | יגואר | 0 | 44 | 66 | -33.3% |
50 | LEVC | 13 | 29 | 2 | |
51 | בנטלי | 0 | 24 | 21 | 14.3% |
52 | פולסטאר | 0 | 19 | 0 | |
53 | פרארי | 0 | 16 | 15 | 6.7% |
54 | אסטון רטין | 0 | 11 | 4 | 175.0% |
55 | קרייזלר | 0 | 7 | 84 | -91.7% |
56 | MAN | 0 | 5 | 10 | -50.0% |
57 | ליפמוטורס | 0 | 2 | 0 | |
58 | LynkCo | 0 | 2 | 0 | |
59 | קארמה | 0 | 2 | 0 | |
60 | EVeasy | 0 | 2 | 0 | |
61 | GAC | 0 | 0 | 151 | |
62 | DFSK | 0 | 0 | 11 | |
סה"כ | 2934 | 218232 | 250236 | 12.8%- |