שוק הרכב הסיני הפך לפני מספר שנים לשוק הרכב הגדול בעולם ומאז הוא רק מגדיל את הפער לעומת שאר העולם. את הרבעון הראשון של 2025 שוק הרכב הסיני מסכם עם מסירות של 6,277,000 רכבים חדשים, עלייה של 11.3% לעומת התקופה המקבילה אשתקד כאשר מעל ל-50% מסך המסירות הן של דגמי SUV או ליתר דיוק - 3,331,000 מסירות.
כ-45% מסך המכירות של רכב חדש בסין הן של רכבים "ירוקים" עם הנעה חשמלית מלאה או פלאג-אין כאשר החלוקה בין תצורות ההנעה היא בערך 1:1. המכונית החשמלית הנמכרת ביותר בסין ברבעון הראשון של 2025 היא ג'ילי שינגיואן (89,215 יחידות), סופרמיני חשמלית שהוצגה רק לפני כחצי שנה כמתחרה ישירה לדולפין של BYD, שרשמה מתחילת השנה ירידה חדשה של 42% במסירות (22,143 יחידות). במקום השני נמצא את המכונית העירונית החשמלית הזולה במיוחד Wuling Hongguang MINI EV עם מסירות של 86,946 יחידות.

טסלה מודל Y אוחזת במקום השלישי עם מסירות 81,889 יחידות, עבור הדגם מדובר בירידה של 18% אך צריך לזכור שהמסירות של הדגם בסין רק החלו. מצד שני, התחרות בסין רק הולכת והופכת לקשה יותר עבור טסלה, המודל 3 לדוגמה אמנם עדיין נמכרת במספרים גבוהים (52,718 יחידות) אך הצרכן הסיני מעדיף כיום חשמלית סדאן אחרת - שיאומי SU7 שרשמה מסירות של 75,869 יחידות ברבעון הראשון של 2025.
לא תופתעו לגלות כי BYD מובילה את שוק הרכב הסיני עם מסירות של 643,573 רכבים חדשים, גידול של 17.5%. הדגם הנמכר ביותר של BYD בשוק הסיני הוא BYD דולפין סרף (BYD סיגל בסין), המכונית החשמלית העירונית של BYD שהשנה תעשה את דרכה לאירופה וישראל. הדגם רשם מסירות של 79,094 יחידות מתחילת השנה אך גם שאר דגמי BYD רשמו נתוני מסירות גבוהים כגון 65,603 יחידות לסיל U או 53,931 מסירות למשפחתית החדשה של החברה, BYD QIN L. מהאטו 3 נמסרו מתחילת השנה רק 39,839 יחידות, אך צריך לזכור כי הדגם נמצא לקראת החלפה בדגם מתיחת פנים (אטו 3 2025 המחודש).

את המקום השני במסירות רכב חדש בסין תופסת ג'ילי (505,334 רכבים) שרושמת גידול מרשים של 78%, במקום השלישי נמצא את פולקסווגן עם 456,755 רכבים חדשים (ירידה של 5.4%), במקום הרביעי נמצא את טויוטה עם 343,679 רכבים (גידול של 5%) ובמקום החמישי נמצאת Wuling עם 185,272 יחידות.
המותגים הנמכרים ביותר בסין - Q1 2025 |
|||
יצרן | מסירות | שינוי | |
---|---|---|---|
1 | BYD | 643,573 | 17.5% |
2 | ג'ילי | 505,334 | 78.4% |
3 | פולקסוגן | 456,755 | 5.4%- |
4 | טויוטה | 343,679 | 5.0% |
5 | Wuling | 185,272 | 17.1% |
6 | צ'אנגן | 184,390 | 25%- |
7 | צ'רי | 167,725 | 24.4% |
8 | הונדה | 157,588 | 32.9%- |
9 | אודי | 135,520 | 4.6%- |
10 | טסלה | 134,607 | 1.7% |
מה עם מותגים אחרים מסין המשווקים בישראל שלא מופיעים בטבלה? הונג'צי מסרה ברבעון הראשון של השנה 100,701 רכבים (מקום 15), אקספנג מסרה בסין 86,393 רכבים חדשים (מקום 18), ליפמוטור רשמה מסירות של 78,399 (מקום 20), לינק אנד קו מסרה 67,746 רכבים (מקום 22), דיפאל מסרה 50,944 רכבים (מקום 25), זיקר מסרה 40,092 רכבים (מקום 27) דונגפנג מסרה 33,455 רכבים (מקום 30), ניאו מסרה 27,224 רכבים (מקום 38), וייה מסרה 25,915 רכבים (מקום 41), מותג MG רשם מסירות של 25,794 רכבים (מקום 42), מקסוס מסרה 4,865 רכבים, סקייוול מסרה רק 1,119 רכבים…