21,863 רכבים חדשים נמסרו בישראל במהלך חודש יולי 2022, מדובר בירידה של 17% לעומת יולי אשתקד. מתחילת השנה נמסרו בישראל 180,708 רכבים חדשים זאת לעומת 211,033 בתקופה המקבילה אשתקד, כך שמדובר בירידה שנתית של 14.4% ורק נזכיר שוב, זה לא שהעגל לא רוצה לינוק זה פשוט כי לפרה אין רכבים לספק.
יונדאי ממשיכה להוביל את טבלת המסירות (34,608) והיא בין המותגים הבודדים שהצליחו לרשם השנה עלייה במסירות רכב חדש. טויוטה שבמקום השני מסרה 26,363 רכב חדשים ועבודה מדובר בירידה של 7.7%. קיה שבמקום השלישי מסרה 24,733 רכבים חדשים, רק 181 רכבים פחות מהתקופה המקבילה אשתקד. מאזדה עם מלאי זמין של רכבים רושמת שנה מוצלחת מאוד עבור המותג עם מסירות של 12,207 רכבים המאפשרים למותג לרשום עלייה מרשימה של 10%. סקודה סוגרת את החמישייה הראשונה בזכות מסירות של 8,710 רכבים חדשים אך זו שנה רעה מאוד עבור המותג הזה עם ירידה של 47%, כאמור, זה לא שאין רוכשים זה פשוט שאין מספיק מלאי של רכבים לספק.
מרוויחים נוספים מהמצב הזה בזכות מלאי זמין זו סיטרואן שרשמה עלייה של 27%, מותג MG שבזכות דגם אחד בלבד, MG EHS פלאג-אין, רשמה מסירות של 3490 רכבים ועלייה של 74%. גם עבור מרצדס זו תקופה מוצלחת עם עלייה של 12%, אופל עם עלייה של 30% וקופרה עם עלייה של 96%.
מסירות רכב חדש בישראל ינואר - יולי 2022 |
||||
---|---|---|---|---|
יצרן | מסירות 1-7.2022 | מסירות 1-7.2022 | שינוי | |
1 | יונדאי | 34608 | 33162 | 4.4% |
2 | טויוטה | 26363 | 28557 | -7.7% |
3 | קיה | 24733 | 24914 | -0.7% |
4 | מאזדה | 12207 | 11094 | 10.0% |
5 | סקודה | 8710 | 16701 | -47.8% |
6 | מיצובישי | 8587 | 9476 | -9.4% |
7 | סיטרואן | 2 | 4962 | 27.5% |
8 | סוזוקי | 4832 | 7304 | -33.8% |
9 | פיג'ו | 4744 | 5909 | -19.7% |
10 | סיאט | 3974 | 9737 | -59.2% |
11 | מרצדס | 1 | 3291 | 12.2% |
12 | MG | 3490 | 2002 | 74.3% |
13 | שברולט | 3385 | 6925 | -51.1% |
14 | סובארו | 2810 | 4130 | -32.0% |
15 | ב.מ.וו | 2763 | 2760 | 0.1% |
16 | ניסאן | 2758 | 8295 | -66.8% |
17 | ג'ילי | 2732 | 1 | |
18 | פולקסווגן | 2250 | 2860 | -21.3% |
19 | אודי | 2190 | 3241 | -32.4% |
20 | טסלה | 2023 | 2912 | -30.5% |
21 | ג'יפ | 1877 | 1844 | 1.8% |
22 | רנו | 1786 | 6134 | -70.9% |
23 | אופל | 1700 | 1306 | 30.2% |
24 | קופרה | 1592 | 811 | 96.3% |
25 | איסוזו | 1195 | 952 | 25.5% |
26 | לקסוס | 1173 | 1317 | -10.9% |
27 | פורד | 1149 | 1672 | -31.3% |
28 | דאצ'יה | 1083 | 1306 | -17.1% |
29 | וולוו | 1049 | 1616 | -35.1% |
30 | ג'נסיס | 478 | 179 | 167.0% |
31 | סרס | 445 | 82 | 442.7% |
32 | פיאט | 442 | 397 | 11.3% |
33 | לנד רובר | 425 | 577 | -26.3% |
34 | קאדילק | 390 | 537 | -27.4% |
35 | איווייז | 381 | 159 | 139.6% |
36 | סאנגיונג | 369 | 189 | 95.2% |
37 | סקייוול | 338 | 0 | |
38 | מיני | 336 | 359 | -6.4% |
39 | הונדה | 231 | 2122 | -89.1% |
40 | אלפא רומיאו | 202 | 428 | -52.8% |
41 | פורשה | 180 | 164 | 9.8% |
42 | מקסוס | 179 | 60 | 198.3% |
43 | DS | 114 | 141 | -19.1% |
44 | JAC | 91 | 6 | 1416.7% |
45 | אבארט | 71 | 33 | 115.2% |
46 | אינפיניטי | 69 | 41 | 68.3% |
47 | יגואר | 40 | 56 | -28.6% |
48 | מזראטי | 40 | 41 | -2.4% |
49 | LEVC | 26 | 0 | |
50 | הונגצ'י | 21 | 0 | |
51 | בנטלי | 20 | 15 | 33.3% |
52 | פרארי | 13 | 13 | 0.0% |
53 | אסטון מרטין | 9 | 2 | 350.0% |
54 | קרייזלר | 7 | 76 | -90.8% |
55 | MAN | 5 | 7 | -28.6% |
56 | LynkCo | 2 | 0 | |
57 | EVeasy | 2 | 0 | |
58 | GAC | 0 | 147 | |
59 | DFSK | 0 | 11 | |
סה"כ | 170692 | 211033 | -14.4% |