22,873 רכבים חדשים נמסרו במהלך חודש יוני 2022 בישראל, כך לפי דוח מסירות רכב חדש של איגוד יבואני שהתפרסם היום (ב'). מדובר בירידה חדה של 28.3% לעומת חודש יונדאי אשתקד בו נמסרו כ-32,000 רכבים חדשים. צפוי? כן, אך עדיין מדובר במספרים מאוד משמעותיים המובילים את שוק הרכב הישראלי לרשום בסיכום המחצית הראשונה של השנה ירידה של 14% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, 158,845 רכבים חדשים לעומת 184,665 בהתאמה.
כפי שאתם כבר יודעים, זה לא שהצרכן הישראלי הפסיק לרכוש מכוניות אלא פשוט או שאין מה למכור ברמה של הפסקת קבלת הזמנות חדשות או שזמני שהמלאי מאוד מצומצם וזמני האספקה רק הולכים ומתארכים. זו כמובן לא תופעה ייחודית לשוק הישראלי, זה המצב בכל העולם כרגע ופתרון עדיין לא נראה באופק.
הדגמים הנמכרים ביותר - מחצית ראשונה 2022 |
||
---|---|---|
דגם | מסירות 1-6.2022 | |
1 | קיה פיקנטו | 8623 |
2 | טויוהט קורולה | 7250 |
3 | יונדאי איוניק | 5747 |
4 | יונדאי טוסון | 4442 |
5 | טויוטה יאריס קרוס | 4435 |
6 | טויוטה ראב4 | 3875 |
7 | יונדאי i10 | 3335 |
8 | יונדאי קונה | 3185 |
9 | יונדאי i20 | 3106 |
10 | קיה נירו | 3051 |
כל זה לא מפריע למותג יונדאי לרשום נתון מסירות חצי שנתי מרשים של 31,279, נתון המהווה גידול של 7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. טויוטה במקום השני עם מסירות של 23,812 רכבים חדשים - ירידה של 2.7%, קיה במקום השלישי עם מסירות של 21,530 רכבים חדשים, מאזדה במקום הרביעי עם מסירות של 10,561 רכבים חדשים - עלייה של 11.5% ומיצובישי סוגרת את החמישייה המובילה עם מסירות של 7653 רכבים חדשים - ירידה של 9.8%.
סקודה, שירדה למקום השישי עם מסירות של 7234 רכבים חדשים, סובלת כמו שאר מותגי קבוצת פולקסווגן מבעיות אספקה ומלאי והמותג כבר רשם ירידה של 53%, סיאט רשמה ירידה של 62%, פולקסווגן רשמה ירידה של 15% ואודי רשמה ירידה של 30%. מי שמרוויח מהמצב אלו מותגים עם מלאי יציב וזמין יחסית, כך לדוגמה אפשר למצוא את סיטרואן במקום השביעי בטבלה עם מסירות של 5096 רכבים חדשים (עלייה של 16%), גם MG עושה חייל עם דגם הפלאג-אין EHS שרשם מסירות של 3177 יחידות (עלייה של 79%), כך גם אופל עם עלייה של 30% ויש עוד מספר, מצומצם, של דוגמאות.
מסירות רכב חדש בישראל ינואר - יוני 2022 |
|||||
---|---|---|---|---|---|
יצרן | מסירות 1-6.2022 | מוניות 2022 | מסירות 1-6.2021 | שינוי | |
1 | יונדאי | 31279 | 0 | 29192 | 7.1% |
2 | טויוטה | 23812 | 758 | 24463 | 2.7%- |
3 | קיה | 21530 | 221 | 21589 | 0.3%- |
4 | מאזדה | 10561 | 4 | 9470 | 11.5% |
5 | מיצובישי | 7653 | 0 | 8480 | 9.8%- |
6 | סקודה | 7234 | 417 | 15579 | 53.6%- |
7 | סיטרואן | 5096 | 169 | 4388 | 16.1% |
8 | פיג'ו | 4376 | 0 | 5135 | 14.8%- |
9 | סוזוקי | 4230 | 0 | 5746 | 26.4%- |
10 | מרצדס | 3274 | 377 | 2954 | 10.8% |
11 | MG | 3177 | 0 | 1775 | 79.0% |
12 | סיאט | 3154 | 0 | 8328 | 62.1%- |
13 | שברולט | 2886 | 0 | 6266 | 53.9%- |
14 | ניסאן | 2560 | 0 | 7159 | 64.2%- |
15 | ב.מ.וו | 2528 | 0 | 2446 | 3.4% |
16 | סובארו | 2298 | 3 | 3797 | 39.5%- |
17 | ג'ילי | 2130 | 0 | 1 | |
18 | פולקסווגן | 2041 | 20 | 2401 | 15.0%- |
19 | טסלה | 2023 | 0 | 2912 | 30.5%- |
20 | אודי | 2010 | 0 | 2891 | 30.5%- |
21 | ג'יפ | 1675 | 0 | 1628 | 2.9% |
22 | אופל | 1469 | 0 | 1124 | 30.7% |
23 | רנו | 1367 | 132 | 5425 | 74.8%- |
24 | קופרה | 1348 | 0 | 581 | 132.0% |
25 | איסוזו | 1076 | 0 | 800 | 34.5% |
26 | לקסוס | 1072 | 0 | 1161 | 7.7%- |
27 | פורד | 1008 | 0 | 1472 | 31.5%- |
28 | וולוו | 939 | 0 | 1497 | 37.3%- |
29 | דאצ'יה | 917 | 5 | 1100 | 16.6%- |
30 | SRES | 438 | 0 | 67 | 553.7% |
31 | פיאט | 391 | 0 | 383 | 2.1% |
32 | ג'נסיס | 389 | 0 | 128 | 203.9% |
33 | לנד רובר | 349 | 0 | 485 | 28.0%- |
34 | קאדילק | 337 | 0 | 476 | 29.2%- |
35 | סאנגיונג | 324 | 23 | 126 | 157.1% |
36 | איווייז | 306 | 0 | 102 | 200.0% |
37 | מיני | 290 | 0 | 294 | 1.4%- |
38 | הונדה | 194 | 0 | 1766 | 89.0%- |
39 | אלפא רומיאו | 174 | 0 | 371 | 53.1%- |
40 | סקייוול | 170 | 0 | 0 | |
41 | פורשה | 167 | 0 | 145 | 15.2% |
42 | מקסוס | 146 | 0 | 45 | 224.4% |
43 | DS | 103 | 0 | 123 | 16.3%- |
44 | JAC | 65 | 5 | 5 | 1200.0% |
45 | אבארט | 63 | 0 | 28 | 125.0% |
46 | אינפיניטי | 56 | 0 | 41 | 36.6% |
47 | מזראטי | 36 | 0 | 37 | 2.7%- |
48 | יגואר | 33 | 0 | 51 | 35.3%- |
49 | LEVC | 25 | 9 | 0 | |
50 | הונגצ'י | 19 | 0 | 0 | |
51 | בנטלי | 13 | 0 | 14 | 7.1%- |
52 | פרארי | 12 | 0 | 10 | 20.0% |
53 | אסטון מרטין | 9 | 0 | 2 | 350.0% |
54 | קרייזלר | 7 | 0 | 59 | 88.1%- |
55 | MAN | 4 | 0 | 7 | 42.9%- |
56 | Lunk&Co | 2 | 0 | 0 | |
57 | GAC | 0 | 0 | 129 | 100.0%- |
58 | DFSK | 0 | 0 | 11 | 100.0%- |
סה"כ | 158845 | 2143 | 184665 | 14.0%- |