אחרי מרצדס, סיטרואן, אופל ועוד, גם פורד אירופה חושפת גרסה חשמלית לוואן המסחרי הקל שלה, במקרה של פורד זו גרסה חשמלית לפורד טרנזיט קאסטום הנקראת E-TRANSIT קאסטום. בשלב זה פורד חושפת רק את העיצוב החיצוני ומספר פרטים נוספים על הדגם שיתחרה, לדוגמה, מול סיטרואן ג'מפי החשמלי שהשוק לאחרונה בישראל. פרטים נוספים על הדגם פורד תחשוף בחודש ספטמבר והשיווק של הדגם בפועל יחל ברבעון הראשון של 2023.
פורד לא מספקת פרטים על יחידת ההנעה החשמלית של הטרנזיט קאסטום אך היא כן מציינת כי לדגם יהיה טווח נסיעה של כ-380 ק"מ ויכולת טעינה מהירה. בנוסף, הרכב כולל מערכת V2L שבפורד נקראת Pro-Power, זו מערכת שהוצגה לראשונה בפורד F-150 לייטנינג החשמלי המאפשרת לעשות שימוש בסוללה להפעלת מכשירים חיצוניים כאשר הרוכשים יוכלו לבחור בשקעים המספקים 2kW עד 7.2kW.
העיצוב החיצוני של הדגם מלוטוש ומודרני למראה ומציג למעשה את מתיחת הפנים הבאה לדגמי הטרנזיט קאסטום (או לטורנאו קאסטום שהוא גרסת הנוסעים המהודרת).
בניגוד לפורד, מרצדס, סיטרואן ועוד, שהציגו גרסאות חשמליות לוואן המסחרי שלהן על בסיס גרסאות הדיזל, פולקסווגן הציגה לאחרונה את ה- ID BUZZ החשמלי המבוסס על פלטפורמה חשמלית ייעודית (MEB) וזאת במקום להציג גרסה חשמלית לטרנספורטר T6 המתחרה.