פורד F-150 לייטנינג
פורד F-150 לייטנינג - טנדר חשמלי.
פורד F-150 לייטנינג
פורד F-150 לייטנינג - טנדר חשמלי.

פורד, כחברה המייצרת מזה עשורים רבים את הטנדר הנמכר ביותר בשוק האמריקאי, פורד F-150, חושפת כעת את הגרסה החשמלית לדגם, פורד F-150 לייטנינג (ברק). פורד תשווק את הדגם במגוון גדול של גרסאות המציעות לפי החברה טווח נסיעה של 370 ק"מ בגרסת הטווח הסטנדרטי ועד ל-483 ק"מ בגרסאות הטווח הארוך (נתונים לא סופיים). יש לציין כי נתוני הטווח (EPA) נמדדו כאשר הרכב עמוס כל הזמן במשקל של כ-450 ק"ג. 

 

כל דגמי F-150 החשמליים מצוידים בשני מנועים חשמליים, את גרסת הטווח הסטנדרטי יקבלו הרוכשים עם מנועים בהספק כולל של 426 כ"ס ומומנט מרבי של 107.1 קג"מ ואת גרסת הטווח הארוך עם מנועים בהספק כולל של 563 כ"ס ומומנט מרבי זהה. הגרסה החזקה יותר תאפשר לפי פורד נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של כ-4 שניות.

 

פורד F-150 לייטנינג
תא מטען ענק בחזית.

טעינה של הדגם אפשרית במספר צורות כאשר טעינה מהירה בהספק של עד 150kW מאפשרת טעינה של 15% עד 80% בזמן של 44 דקות בגרסת הטווח הסטנדרטי ו-41 דקות בגרסת הטווח הארוך. דגם הטווח הסטנדרטי מצויד במטען פנימי של 11.3kW ודגם הטווח הארוך מצויד במטען פנימי של 19.2kW. טעינה ביתית במטען AC בזרם של 80A מאפשר טעינה של הסוללה (15% עד 100%) בזמן של 10 שעות ו-8 שעות בהתאמה. אפשר להטעין את הרכב גם משקע רגיל 240V@32A, אך כאן מדובר בזמן המתנה לא ראלי של 14 שעות או 19 שעות בהתאמה.

 

לאור העבודה שאין מנוע ענק בחזית, פורד יצרה שם תא מטען גדול ושימושי בנפח של 400 ליטר. "מכסה המנוע" נפתח חשמלית והרוכשים יוכלו למצוא שם שקעים חשמליים, שקעי USB ואף פתח לניקוז נוזלים. לא פחות מ-11 שקעים חשמליים חיצוניים ופנימיים הותקנו ברכב, אלו יכולים להפעיל מוצרים חשמליים בהספק גבוה של עד 9.6kW. את הדגם ניתן לחבר גם לרשת החשמל הביתית כך שבמקרה של הפסקת חשמל הרכב יהיה מסוגל לספק חשמל ביתי למשך של 3 ימים (ממוצע של 30kWh ליום).

 

פורד F-150 לייטנינג
טווח נסיעה של עד 483 קילומטר.

פורד F-150 לייטנינג הוא טנדר קומפקטי במונחים אמריקאים, ענק במונחים ישראליים עם אורך של 5.91 מטר, רוחב של 2.03 מטר, גובה של 2.0 מטר ועם בסיס גלגלים של 3.70 מטר. לדגם כושר העמסה צנוע יחסית למידות הענק עם 907 ק"ג בדגם הסטנדרטי או 816 ק"מ בדגם הטווח הארוך. פורד F-150 לייטנינג מצויד במערכת המציגה לנהג כמה הוא יכול עוד להעמיס על הרכב. הדגם זכה למתלה אחורי עצמאי שאמור לשפר משמעותית את נוחות הנסיעה ברכב, זה גם היה צורך הנדסי בכדי להתקין את המנוע החשמלי מאחור.

 

פורד F-150 חשמלי
אבזור שנלקח ישירות מהמוסטנג מאך E.

תא הנוסעים של פורד F-150 לייטנינג מוכר לנו מגרסאות הבנזין והדיזל של הדגם, אך הוא זכה כמובן לאבזור המתאים לרכב חשמלי, אבזור שנלקח ישירות מהמוסטנג מאך E החשמלית. זה כולל מולטימדיה ענקית בגדלים של "12 עד "15.5, תפעול קולי מורחב, הרחבה לאנדוראיד אוטו ואפל קאר-פליי בחיבור אלחוטי, לוח מחוונים דיגיטלי "12.3, עדכוני תוכנה OTA, מצלמת 360 מעלות, מערכת לחיבור אוטומטי של נגרר (הרכב שולט על ההיגוי והתאוצה לחיבור מדויק של הנגרר) וזה רק על קצה המזלג בכל הקשור לאבזור שכן מחירו של הדגם מתחיל ב-$39,974 ומגיע עד לסכום אסטרונומי במונחים אמריקאים של $90,000 (לפני זיכוי פדרלי).

 

פורד F-150 חשמלי
בשנה הבאה בישראל.

לצד אופציה לשפע של אבזור נוחות הדגם מצויד במגוון רחב של מערכות בטיחות מתקדמות שהם חלק ממערכת CoPilot 360 העדכנית של פורד. המערכת כוללת, כסטנדרט או כאופציה, בקרת שיוט אדפטיבית עם מנגנון המאפשר לנהג להסיר את הידיים מגלגל ההגה (הנהג חייב לשמור על קשר עין עם הכביש ויש מצלמה שבודקת את זה), בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, ניטור שטחים מתים, שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, בלימה אוטונומית ועוד.

 

לקראת סוף 2022, פורד F-150 לייטנינג צפוי להגיע לשוק הישראלי.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 9

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.