סובארו סולטרה 2025
סובארו סולטרה 2025 החדש.
סובארו סולטרה 2025
סובארו סולטרה 2025 החדש.

את סובארו סולטרה (Solterra) לא ממש זכינו לפגוש בישראל, למעט מספר בודד של יחידות שיובאו לישראל אשתקד. כעת, ובמסגרת תערוכת ניו יורק, סובארו חושפת את דגמי 2025 החדשים של הסולטרה והשדרוג הוא משמעותי ומקיף אך גם לא מפתיע שכן הסולטרה הוא בסך הכל הגרסה של סובארו לטויוטה bZ4X שנחשף בחודש שעבר בגרסת מתיחת הפנים.

 

טוסון באנר סמארט באנר

אם נתחיל עם הדברים החשובים יותר, אז כמו טויוטה bZ4X החדש גם כאן נמצא שלוש יחידות הנעה חשמליות חדשות לחלוטין, חזקות יותר ובעיקר עם שיפור משמעותי לנצילות ומערכת ניהול האנרגיה/סוללה כדי לשפר את טווח הנסיעה של הדגם שבדגם היוצא היה טוב על הנייר אך הרבה פחות מכך בתנאי אמת (במיוחד במזג אוויר קר). 

 

2025 סובארו סולטרה החדש
סובארו סולטרה.

הסולטרה נחשף כעת בגרסתו לשוק האמריקאי שם הדגם לא ישווק בגרסת הבסיס עם סוללת 57.7kWh ומנוע קדמי 167 כ"ס אלא רק בשתי הגרסאות הבכירות יותר של הדגם עם סוללת 74.7kWh המאפשרת לדגם טווח נסיעה של 459 ק"מ בתקן EPA האמריקאי המחמיר יותר - שיפור של 25% לעומת הדגם היוצא. את הסוללה הזו ניתן לקבל עם הנעה קדמית 224 כ"ס כאשר לדגם זה נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 7.4 שניות או עם הנעה כפולה 343 כ"ס עם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 5.1 שניות. להזכירכם, לדגם ההנעה הכפולה היוצא היה הספק מרבי משולב של 217 כ"ס בלבד. 

 

2025 סובארו סולטרה
עיצוב חדש לחזית הדגם.

מה שלא השתנה הוא תחום הטעינה כך שטעינה מהירה DC עדיין מתבצעת בהספק של עד 150kW וטעינה ביתית בהספק של עד 11kW כאשר הלקוחות יוכלו לשדרג למטען 22kW לקיצור זמן הטעינה. כושר הגרירה של דגם ההנעה הכפולה שודרג מ-750 ק"ג למשקל גרירה מרבי של 1500 ק"ג. שינוי קטן אך משמעותי בתחום הטעינה נמצא מאחורי דלת שקע הטעינה, שם הלקוחות ימצאו מעתה את שקע הטעינה של טסלה (NACS) שהפך לסטנדרט בצפון אמריקה כך שלקוחות הדגם יוכלו מעתה להטעין בכל עמדות הטעינה של טסלה. 

 

סובארו עיצבה מחדש לחלוטין את החזית של הדגם לטובת מראה נקי ומינימליסטי יותר. למעט כיתוב SUBARU במקום לוגו החברה על דלת תא המטען וחישוקי גלגלים חדשים, כל השאר נותר ללא שינוי. 

 

סובארו סולטרה תא הנוסעים
תא נוסעים חדש לחלוטין.

תא הנוסעים לעומת זאת זכה לעיצוב חדש לחלוטין וכמובן שלמעט הסמל שעל גלגל ההגה זה אותו תא הנוסעים שפגשנו מוקדם יותר השנה ב- bZ4X המחודש. תא הנוסעים החדש החליף את המולטימדיה "12.3 במולטימדיה חדשה עם מסך "14 בו משולבים כפתורים פיזיים עבור הפעולות השכיחות של שינוי הטמפרטורה והשמע. מתחת למערכת נמצא צמד משטחי טעינה ומערך שליטה על ההילוכים, בורר מצבי הנהיגה ועוד. 

 

אנחנו לא יודעים אם הפעם נפגוש את הסולטרה בשיווק סביר בישראל, אך אין ספק שהפעם זה דגם חשמלי ראוי ותחרותי יותר באופן משמעותי לעומת הדגם היוצא. 

2025 סובארו סולטרה

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
טוסון באנר סמארט באנר
  • תגובות 2

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.