כחמש שנים לאחר שהציגה את הדגם כקונספט, פולקסווגן חשפה הערב (ד') בבכורה עולמית את ה- ID BUZZ, הוואן החשמלי הראשון של פולקסווגן אותו היא תשווק בגרסת נוסעים ID BUZZ או בגרסה מסחרית ID BUZZ CARGO. אם פולקסווגן ID3 החשמלית היא הגולף של העתיד, אז פולקסווגן ID BUZZ הוא פולקסווגן סדרת T של העתיד, מה שאנחנו מכירים כפולקסווגן טרנספורטר, קראוול ומולטיוואן.
כמו דגמי T של פולקסווגן, גם פולקסווגן ID BUZZ ישווק במגוון רחב של תצורות וגרסאות. בשלב הראשון הדגם ישווק בגרסה קצרה עם מקום ל-5 נוסעים או בגרסה מסחרית סגורה ופשוטה יותר. בהמשך השנה פולקסווגן תשיק גרסת נוסעים עם שלוש שורות מושבים לשישה נוסעים ובמהלך השנה הבאה היא תציג את הגרסה הארוכה של הדגם בגרסת שבעה מושבים ועם אופציה לסוללה גדולה יותר. הגרסה המסחרית הסגורה תשווק בגרסאות של נהג וספסל לשני נוסעים או שני מושבים נפרדים.
לפולקסווגן ID BUZZ הקצר אורך של 4,712 מ"מ, רוחב של 1,985 מ"מ, גובה של 1,937 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,988 מ"מ. לעומת פולקסווגן T6.1 הנוכחי פולקסווגן ID BUZZ קצר יותר ב-192 מ"מ אך רחב יותר ב-81 מ"מ ועם בסיס גלגלים דומה. נפח תא המטען בגרסת הנוסעים עומד על 1,121 ליטר ועם קיפול השורה השנייה, הנעה על מסילה, מתקבל נפח של 2,205 ליטר, לגרסה המסחרית נפח תא מטען של 3,900 ליטר ולפי פולקסווגן ניתן להכניס שני משטחים אירופאים תקניים.
בשלב ההשקה פולקסווגן ID BUZZ ישווק עם יחידת הנעה אחת בלבד, עם מנוע חשמלי אחורי בהספק של 204 כ"ס ומומנט של 31.6 קג"מ וסוללה בקיבלות של 82kWh (נטו: 77kWh), זו אותה יחידת הנעה המוכרת לנו מסקודה אניאק, פולקסווגן ID4 ועוד, לא מפתיע כמובן שכן גם פולקסווגן ID BUZZ מבוסס על פלטפורמת MEB. פולקסווגן לא מספקת בשלב זה את נתוני התאוצה או הטווח ורק מציינת כי המהירות המרבית עומדת על 145 קמ"ש. בהמשך נפגוש גרסאות הנעה נוספות כולל הנעה כפולה. עדכון: לדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 10.2 שניות וטווח נסיעה חשמלי של 340 קמ"ש.
פולקסווגן ID BUZZ מצויד במטען פנימי המאפשר טעינה AC בהספק של עד 11kW, טעינה מהירה DC אפשרית עד להספק של 170kW כך שטעינה של הסוללה מ-5% עד ל-80% דורשת 30 דקות בלבד. דגמי ID החשמליים של פולקסווגן זכו לאחרונה לעדכון תוכנה המאפשר להטעין את הרכב במגוון רשתות טעינה באירופה כאשר החיבור והחיוב מתבצע אוטומטית - Plug & Charge. בנוסף, פולקסווגן ציידה את ID BUZZ בטכנולוגיית V2G המאפשרת חיבור של הרכב לרשת החשמל הביתית.
העיצוב החיצוני דומה בין הגרסאות השונות אך הן נבדלות משמעותית בעיצוב בתא הנוסעים, תכליתי, עמיד ופשוט בגרסה המסחרית, צבעוני, מעוצב ועשיר יותר בגרסת הנוסעים. שפת העיצוב, האבזור והטכנולוגיה מוכרים לנו משאר דגמי ID החשמליים של פולקסווגן כמו לוח מחוונים דיגיטלי "5.3 או מולטימדיה "10 אותה ניתן להגדיל למסך "12. מה שכן שונה משאר דגמי ID הוא תפעול ההילוכים, כאן פולקסווגן עשתה משהו דומה לטסלה כאשר הידית הימנית מפעילה את ההילוכים (במקום המגבים) וזו משמאל אחראית על המגבים והאיתות. בגרסת הנוסעים נמצא שקעי USB לכל הנוסעים, בקרת אקלים מפוצלת ל-3 אזורים, משטח טעינה אלחוטי והמון תאי אחסון שימושיים כולל קונסולה בין המושבים הנעה על מסילה וניתנת להסרה וכוללת שלל תאי אחסון, מחזיקי כוסות, מגירה לאחסון מחשב נייד ועוד.