ב.מ.וו תוציא בקרוב את ה-i3 החשמלית לגמלאות והדגם שיחליף את ה-i3 כרכב החשמלי הזול ביותר של החברה יהיה ב.מ.וו iX1 אותו החברה תשיק לקראת סוף 2022. טיזר ראשון לדגם הוצג אמש במסגרת הכנס השנתי של החברה במסגרתו החברה סיפקה לנו גם הצצה ראשונה אל ב.מ.וו i7 החשמלית וסדרה 7 החדשה שתוצג בבכורה עולמית בחודש הבא.
ב.מ.וו iX1 יתבסס על הדור הבא (שלישי) של הקרוסאובר X1 שיתבסס על פלטפורמת ההנעה הקדמית החדשה של ב.מ.וו אשר תוכננה מראש לשאת ביעילות מערכת הנעה חשמלית, בניגוד לדוגמה לקרוסאובר החשמלי iX3 שהוא רק הסבה של ה- X3 להנעה חשמלית. ב.מ.וו iX1 יתחרה מול דגמים כגון אודי Q4 e-tron, וולוו XC40 Recharge החשמלי, מרצדס EQA ועוד.
ב.מ.וו X1 החדש יהווה את הבסיס למיני קאנטרימן הבא שגם הוא ישווק בגרסה חשמלית מלאה. דגמי X1 השונים וכמובן שגם iX1 החשמלי יצוידו במערכת iDrive 8 החדשה והמתקדמת של ב.מ.וו עם שני מסכים בגודל של "10.25 עבור המולטימדיה ו-"10.7 עבור לוח המחוונים, יישום ראשון של המערכת הזו בגרסתה הבסיסית יותר (עם מסכים קטנים יותר) פגשנו בסדרה 2 אקטיב טורר החדשה באוקטובר אשתקד.
בשלב זה אין מידע על יחידות ההנעה החשמליות של הדגם אך אפשר להניח כי הוא ישווק בגרסת הנעה קדמית כדגם הכניסה ובדגם הנעה כפולה בכיר יותר. הטכנולוגיה של מערכת ההנעה החשמלית של ב.מ.וו iX1 היא אותה טכנולוגיה המוכרת לנו משאר הדגמים החשמליים של החברה - eDrive דור 5.
את הדור הבא של מערכת ההנעה החשמלית של ב.מ.וו נפגוש רק בשנת 2025, אז ב.מ.וו תעבור לשלב השלישי של אסטרטגיית החישמול של החברה הכוללת מעבר לפלטפורמה חדשה לשלטת תוכנה (כמו טסלה) יחד עם שימוש בדור הבא של הסוללות (כולל מצב מוצק) והמנועים החשמליים שלפי החברה יהיו בעלי נצילות גבוהה יותר ובעיקר זולים יותר לייצר, דבר שיאפשר לחברה לשווק רכבים חשמליים במחיר מקביל לדגמי הבנזין של החברה.